RABLJENI AUTOMOBILI

Udoban, ekonomičan i šarmantan, a evo i kakva je pouzdanost rabljenog Peugeota 208

Zgodni detalji, lijepe linije i prepoznatljiv izgled podarili su mu popularnost u mjeri kakvu Fiesta i Polo nikad nisu imali

Peugeot 208

 Peugeot

Peugeot se posljednjih deset godina namučio s malim automobilima. Naime, svaki njihov pokušaj neizbježno je uspoređivan s kultnim 205, modelom koji je dostigao visoku reputaciju i s kojim su se nasljednici teško mogli mjeriti. No s 208 koji je predstavljen 2012. godine, Peugeot je povratio staru slavu.

image

Peugeot 208

Peugeot

Zgodni detalji, lijepe linije i prepoznatljiv izgled podarili su mu popularnost u mjeri kakvu Ford Fiesta i VW Polo nikad nisu imali. Ista priča događala se i u kabini zahvaljujući preglednoj armaturnoj ploči s vrhunskim materijalima. Ali 208 nije bio samo lijep.

Postojala je široka ponuda motora u rasponu od 1,0 do 1,6 litara kod benzinaca i od 1,4 do 1,6 kod dizelaša - svi učinkoviti. Peugeot 208 je 2015. godine dobio blagi facelift koji ga je malo stilski osvježio i dodao nekoliko promjena u specifikacijama. Potpuno novi model predstavljen je 2019. godine.

image

Peugeot 208

Peugeot

Moderni 3-cilindarski benzinci VTi PureTech generacije veoma su pouzdani, a postoji i opcija s četiri cilindra, no pogled na domaće oglasnike rabljenih automobila pokazuje da su na našim prostorima favoriti, očekivano - dizelaši. 1,6-litreni HDi (90 i 109 KS) pruža više dinamike i vozačkog zadovoljstva od manjeg 1,4-litrenog (68 KS), no upravo je taj 1,4-litreni motor prvi izbor.

image

Peugeot 208

Peugeot

On je dokazano pouzdan, izdržljiv i vrlo štedljiv motor, kojem možda nedostaje malo ubrzanja na otvorenoj cesti, ali je zato idealan za urbane sredine, jer nije skup za održavanje, i troši "kao upaljač". Za ljubitelje adrenalina, postoje tri varijante GTi-a, i sve od njih koriste 1,6-litreni benzinski motor s turbom od 205 KS.

image

Peugeot 208

Peugeot

Razine opreme bile su jednako dalekosežne, pri čemu je ono osnovno uključivalo grijane retrovizore, tempomat, klima uređaj, Bluetooth i daljinsko središnje zaključavanje, dok su više razine dodale aluminijske naplatke, LED dnevna svjetla, 7,0-inčni Infotainment zaslon s uključenom integracijom DAB radija i pametnog telefona, stražnje parking senzore, automatska svjetla i brisače, dvozonsku klimu, sklopive retrovizore i neke ukrasne detalje u kabini.

image

Peugeot 208

Peugeot

Naravno, gradski šarmer ima i svojih mana. Za početak, svi motori su prilično bučni i vraćaju vibracije u kabinu. Moderan interijer dolazi pod cijenu slabije preglednosti straga, a i plastika je mogla biti bolje kvalitete. Zatim je tu i Peugeotov mali upravljač, koji je možda estetički ugodan oku, no ometa pregled nad instrumentima, iako se to nužno ne mora gledati kao mana.

image

Peugeot 208

Peugeot

Bez toga na umu, putnici na prednjim sjedalima bit će prilično zadovoljni svojom sudbinom. Kontrolna ploča izgleda i djeluje pametno, a osim plastike, sve se čini kao vrhunski posao. Sama prednja sjedala vrlo su udobna, nudeći puno prostora i podrške. Iako se prostranost malenom gradskom automobilu uopće ne bi trebala ocjenjivati, treba napomenuti da je prostor na stražnjim sjedalima i u prtljažniku tek prosječan za klasu.

image

Peugeot 208

Peugeot

Po pitanju pouzdanosti, nisu zabilježeni neki veći ni pažnje vrijedni servisni tvornički opozivi što se poklapa sa servisnim pokazateljima o dramatično većem stupnju pouzdanosti u odnosu na 206 i 207. Na pojedinim primjercima, u pravilu s dizelskim motorima, mogu se naći bezopasni tragovi slinjenja ulja na brtvama poklopca ventila ili kartera. Prilikom kupnje, s obzirom na to da je riječ o modeli koji je vjerojatno najviše vožen po gradu, provjerite stanje kvačila.

Peugeot 208 1.4 HDi

MOTOR

Vrsta: turbodizelski

Obujam: 1398 ccm

Snaga 68 KS (50 kW) pri 4000 o/min

Moment: 160 Nm pri 1750 o/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

KAROSERIJA

Dimenzije: 396 x 174 x 146 cm

Osovinski razmak: 254 cm

Prtljažnik: 285 l

Težina: 1180 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina: 163 km/h

0-100 km/h: 13,5 s

Prosječna potrošnja (NEDC): 5,3 l/100 km/h

CO2: 98 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. prosinac 2022 00:30