StoryEditor
ČVRST KAO TENK

Veliki Volvo 70 je vrlo solidan i kao rabljeni, ali prolazi ispod radara kupaca. Šteta!

Karavanski V70 je komforna i kao tenk čvrsta švedska utvrda na kotačima kojoj je najveća „mana“ što nije njemački, pa za oko zapne samo znalcima
Volvo V70

Sigurnost, udobnost i prostranost, pojmovi su koji se tradicionalno vežu za velike Volvo karavane, automobile koji se mnogima sviđaju, ali malo tko ih kupuje. Manijakalna sklonost hrvatskih vozača njemačkim automobilima u toj klasi učinila je svaki veliki Volvo, pa i V70 gotovo pa egzotikom, za koju se smatra da ju je skupo i teško održavati. Pogrešno, naravno.

image
Volvo V70

Troškovi posjedovanja nisu ništa veći od konkurencije, čak su i manji, zamjenskih dijelova ima dovoljno i tko na decentniji način želi uživati u udobnosti i sigurnosti prostranog automobila više srednje klase, V70 treće generacije bit će izbor na kojem će znalci dignuti palac gore. Napravljen je na platformi limuzine S80, od koje preuzima dio tehnologije i dizajnerske inspiracije izvana i iznutra.

image
Volvo V70
CROPIX

Pritom je uglatost poznata karakteristika velikih Volvo karavana, iako se mnogi slažu da su prve dvije generacije ljepše sjedale u oko. No, pravilne linije donose puno mjesta u putničkom i prtljažnom prostoru i uz velika sjedala poznata po udobnosti V70 je u tom smislu punokrvna cestovna krstarica. Osjećaj sigurnosti koji pritom prožima vozača i suputnike jest doslovno kao u luksuznom tenku.

image
Volvo V70
CROPIX

Dojam potvrđuju filmići na Youtubeu na temu sudara s V70, u kojima se vidi zapanjujuća čvrstoća i sigurnost Volvove konstrukcije. Osim toga, već po tradiciji se izrada i materijali doimaju kao da će trajati „sto godina“, a dizajn ima specifičan skandinavski štih funkcionalnosti i prozračnosti, posebno u svijetlim bež bojama. Što se motora tiče, benzinci dobro podnose plin i zato se često kombiniraju s LPG instalacijom, no u ponudi snažno dominiraju dizeli, među kojima je najomiljeniji sada već kultni peterocilindarski D5 obujma 2400 ccm, u više izvedbi snage. Snažan i dugovječan motor moćnog zvuka i dobro održavan bez teškoća natuče više od pola milijuna kilometara.

image
Volvo V70
CROPIX

Tijekom karijere V70 je imao je jedan manji redizajn i dosta promjena u ponudi motora, no D5 kroz gotovo svo vrijeme ostao je najtraženija konstanta. U vrijeme partnerstva s Fordom ugrađivani su i manji motori (1.6 dizelski, 2.0 benzinski…) no nisu se pokazali najsretnijim izborom.

image
Volvo V70
CROPIX

Kupuje li se primjerak s automatskim mjenjačem, koji ovakvoj cestovnoj krstarici i najbolje pristaje, budite oprezni. Mora bez iznimke mekano šaltati i imati dokaz o redovnoj promjeni ulja, što je iznimno važno za dugovječnost. Inače, obrali ste bostan. Pazite i da na instrumentnoj ploči ne svijetli ni jedna lampica upozorenja i da nema prevelikog slinjenja ulja na motoru i mjenjaču. Servisne statistike kao manjkavost na pet do dest godina starim primjercima navode moguće slabosti prednjeg ovjesa, zbog težine dizelskih motora.

image
Volvo V70
CROPIX

POVIJEST MODELA

VOLVO V70 (III)
2007. predstavljanje treće generacije na salonu u Ženevi, zajedno s novom crossoverskom izvedbom XC70. Koristi se ista platforma kao u netom ranije predstavljenoj drugoj generaciji limuzine S80, a ponuda je u startu pružala solidan izbor verzija, s prednjim i 4x4 pogonom, ručnim i automatskim mjenjačima, dizelskim 4-cilindrašima 1.6 (115 KS) i 2.0 (136 i 163 KS), 5-cilindrašem 2.4 (163 i 185 KS) te benzincima, 5-cilindarskim 2.5 T (200 KS) i 6-cilindarskim 3.0 T (285 KS) i 3.2 (238 KS)
2008. uveden 4-cilindarski atmosferski benzinac 2.0 (145 KS)
2010. benzinski turbomotor osnažen na 230 KS, dizelski D5 dobio top verziju s dvije turbine (205 KS)
2011. odrađen redizajn, uz mnoga manja inženjerska dotjerivanja i uvođenje novih motora u skladu s trendom downsizinga: kreće ugradnja 4-cilindarskih turbobenzinaca 1.6 (180 KS) i 2.0 (240 KS), ali i 6-cilindarskog 3.0 (300 KS)
2012. najsnažniji dizelski D5 dodatno osnažen na 215 KS
2014. novo osvježavanje ponude motora, uvođenjem novog dizelaša 2.0 (120 i 180 KS), 4-cilindareskog turbobenzinca 2.0 (190 KS) i jačanjem 5-cilindarskog 2.5 turbo motora (255 KS)
2015. dizelski 2.0 dobio srednju verziju (150 KS)
2016. kraj proizvodnje
2018. dolazak nasljednika V90

PODACI
Cijena 129.900 kuna
Godište 2014.
Kilometara 108.000
Motor       turbodizelski
Cilindri/ventili       5/20
Obujam       2400 ccm
Snaga       158 kW/215 KS pri 4000/min
Moment       420 Nm pri 1500/min
Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije       482 x 186 x 154 cm
Osovinski razmak       282 cm
Težina       od 1610 kg
Prtljažnik       575 litara
Brzina       225 km/h
0-100 km/h       7,8 sekundi
Izmjerena potrošnja       6,9 l/100 km
C02 ispuh       126 g/km

CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par)       od 420 kn
Prednje disk pločice (par)       od 300 kn
Stražnji amortizeri (par)       od 420 kn
Spojka (komplet)       od 1465 kn
Hladnjak       od 770 kn
Pumpa za vodu       od 205 kn
Alternator       od 1780 kn
Elektropokretač       od 720 kn
Termostat       od 830 kn
Homokinetički zglob       od 240 kn
Ležaj kotača       od 705 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. srpanj 2020 23:26