Tržište rabljenih automobila u stopu je slijedilo tržište novih kada su u pitanju cijene, te rabljeni nikada nisu bili toliko skupi kao danas. Teško da će cijene ikada početi padati, stoga se mnogi kupci u potrazi za jeftinijim modelima okreću i onima koji imaju vrlo mnogo kilometara.
Zašto su rabljeni automobili sve stariji?
Prosječna starost auta na cestama stalno raste. Razlog nije nostalgija ili cijena, već bolja kvaliteta automobila u posljednjih 30 godina. U 90-ima, dvadeset godina star auto s 200.000 km bio je gotovo za otpis. Danas, zbog izdržljivih motora i otpornosti na hrđu, takav auto još uvijek može dobro poslužiti ako je održavan.
Koliko kilometara je previše?
Prije se smatralo da je preko 100.000 km rizično. Danas se granica pomaknula na oko 200.000 km, pogotovo kod relativno novih auta koja su prešla puno kilometara na dugim putovanjima.
Kilometraža nije jedini kriterij
Automobil s puno kilometara nije nužno loš. Ako je vozio dugim relacijama (autocestom), motori i dijelovi često su u boljem stanju nego kod auta koji stalno vozi kratke gradske rute. Dakle, važnije je u kakvim je uvjetima auto korišten nego sama brojka kilometara.
Kada je vrijeme za prodaju?
Kod auta starijih od 10 godina tržišna vrijednost je niska. Popravci se možda ne isplate ako su skupi. Dobar pokazatelj: trošak popravka ne smije prelaziti 50% tržišne vrijednosti auta. Primjer: auto vrijedan 3.000 € → popravak do 1.500 € je isplativ. Ako je račun 2.000 €, možda je bolje kupiti noviji auto.
Zaključak:
Ne gledajte samo kilometražu. Provjerite stanje automobila i način na koji je korišten. Pametan izbor i redovito održavanje često znače da i stariji auto s puno kilometara može biti dobar i pouzdan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....