U tvornici se presvlaka na oblogu utiskuje pod visokim pritiskom na mehaničkoj preši i s njom u pravilu nema problema osim što s vremenom trune i propada spužvasta izolacija koja je dio presvlake i onda ona može pasti, a zbog sigurnosti takav automobil ne može proći tehnički pregled.
Ili pak, pukne u sudaru kada se aktiviraju zračne zavjese ugrađene u krov.
Također, mnogi ne znaju da se krovna obloga ne smije kemijski čistiti jer je to može uništiti, a štete joj i izrazito visoke temperature u unutrašnjosti pa je ljeti dobro uvijek ostaviti prozore malo otvorene kada je auto na suncu, savjetuje tapetar iz radionice s više od 40 godina iskustva s tapeciranjem svih dijelova vozila pa tako i krovova.
Kako su jedna od tek nekoliko radiona u Hrvatskoj specijaliziranih za ovaj posao, stranke im dolaze iz svih krajeva Hrvatske, od Dalmacije do Slavonije, ali i okolnih zemalja poput Austrije i Njemačke. Tapecirali su zaista svašta, od rijetkih i vrijednih oldtimera do superlukusznih automobila poput Bentleya.
No na tapeciranje propale krovne obloge najčešće dolaze najrasprostranjeniji modeli poput Golfa IV, Octavije prve generacije, Astre druge i slično, pa za takve u radioni imaju spremne krovne obloge s već zalijepljenim novim presvlakama.
Kada stranka dođe na zamjenu njenu krovnu oblogu izvade i odmah ugrade istu takvu repariranu, a postojeću kasnije repariraju za buduću stranku.
Zbog toga zamjena krovne obloge novom može biti gotova već za sat vremena ili maksimalno dva po cijeni od 500 do 700 kuna ovisno o modelu i izvedbi; krovovi u karavanima su skuplji jer su veći, a kod nekih modela samo vađenje krova zna biti problematično.
No i kada je riječ o dužem i kompliciranijem poslu, kao što je presvlačenje postojeće krovne obloge tkaninom druge boje, posao je gotov u istom danu, a cijena je 900 do najviše 1000 kuna.
Modeli Audija s paketom S-line i BMW-a s paketom M paket imaju tvorničke crne krovove, pa kod tjuniranja vozila vlasnici redovito dolaze u ovu radionu dje se radi na jednom Golfu V GTI.
Nakon rastavljanja i vađenja iz vozila, s krovne obloge se skida stara krovna obloga te struže spužvasta izolacija.
Obloga se potom temeljito čisti i odmašćuje, a nakon nanošenja prajmera spreman je lijepljenje nove presvlake.
Za to se koristi dvokomponentno lijepo kojim je potrebno temeljito prešpricati unutrašnju stranu obloge i već skrojene presvlake, a zatim pritiskom ruku i prstiju slijedi pažljivo oblikovanje i lijepljenje presvlake na oblogu.
Pritom treba uvažavati brojne izbočine i udubine na krovnoj oblozi kao i razne utore ili kopče na koje se pričvršćuju razni plastični dijelovi poput štitnika za sunce, svjetala ili ručki. Posao je gotov pažljivim vraćanjem i montažom krova natrag u automobil, a garancija je godinu dana na lijepilo i pet godina na presvlaku.
UKRATKO
Kupci mogu birati između nekoliko klasičnih boja i vrsta spužve te filca kao podloge, ali većina se odlučuje za standardnu svjetlosivu boju kakva je većina tvorničkih obloga odnosno eventualno crnu
Ključni dio postupka je krojenje te presvlačenje krovne obloge novom presvlakom koju je bitno pažljivo prilijepiti te oblikovati oko svake izbočine odnosno udubine
Nakon vađenja iz automobila, skida se stara presvlaka, krovna obloga se čisti i odmašćuje te je spremna za krojenje i lijepljenje nove presvlake. Naposlijetku slijedi ugradnja dijelova i montaža u automobil