MUKE VLASNIKA

Dugi popravci i čekanja: Rastu problemi oko servisiranja električnih auta

"Serviseri jesu tehnički pripremljeni, ali logistika i organizacija očito ne prate tempo rasta tržišta"

Servis električnog automobila (ilustracija)

 Profimedia
"Serviseri jesu tehnički pripremljeni, ali logistika i organizacija očito ne prate tempo rasta tržišta"

Globalna prodaja električnih automobila raste iz godine u godinu, a korisničko iskustvo nakon kupnje i dalje šepa. Novo istraživanje tvrtke CDK Global otkriva zabrinjavajući trend. Sve je manje vlasnika koji svoj električni automobil mogu servisirati isti dan, a sve je više onih koji se žale na dugotrajne i neučinkovite popravke.

image

Električni auto, ilustracija

Zeljko Puhovski/CROPIX

Prema anketi provedenoj među vlasnicima električnih vozila u SAD-u, tek 28 posto njih uspjelo je auto servisirati isti dan, u usporedbi s 40 posto godinu ranije. Još gora je činjenica da se broj onih koji na popravak čekaju tri dana ili dulje povećao s 9 na 14 posto. Gotovo trećina vozača priznaje da popravci traju dulje nego kod automobila s klasičnim motorom.

Iako čak 82 posto ispitanika kaže da bi ponovno kupilo električno vozilo, njih 85 posto već je u prvoj godini imalo potrebu za nekim oblikom neredovitog servisa. Također, servis često nije bio rješenje iz prve. Samo 65 posto vlasnika "ne-Teslinih" električnih auta popravilo je automobil već pri prvom dolasku, dok je 21 posto u servis moralo dolaziti čak četiri ili pet puta kako bi riješilo svoj problem.

image

Punjenje, punionica, ilustracija

Profimedia

Ipak, nije sve negativno. Servis električnih vozila češće je jeftiniji, to tvrdi 53 posto vlasnika "ne-Teslinih" vozila i 41 posto Teslinih. Također, samo 13 posto ispitanika imalo je trošak koji nije pokriven jamstvom ili osiguranjem. A 16 posto servisnih posjeta bilo je vezano uz opozive, što je podjednako za sve marke.

Prema riječima Davida Thomasa iz CDK-a, serviseri jesu tehnički pripremljeni, ali logistika i organizacija očito ne prate tempo rasta tržišta. Dok prodajne brojke rastu, korisničko iskustvo sve češće traži mnogo živaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 19:19