Globalna prodaja električnih automobila raste iz godine u godinu, a korisničko iskustvo nakon kupnje i dalje šepa. Novo istraživanje tvrtke CDK Global otkriva zabrinjavajući trend. Sve je manje vlasnika koji svoj električni automobil mogu servisirati isti dan, a sve je više onih koji se žale na dugotrajne i neučinkovite popravke.
Prema anketi provedenoj među vlasnicima električnih vozila u SAD-u, tek 28 posto njih uspjelo je auto servisirati isti dan, u usporedbi s 40 posto godinu ranije. Još gora je činjenica da se broj onih koji na popravak čekaju tri dana ili dulje povećao s 9 na 14 posto. Gotovo trećina vozača priznaje da popravci traju dulje nego kod automobila s klasičnim motorom.
Iako čak 82 posto ispitanika kaže da bi ponovno kupilo električno vozilo, njih 85 posto već je u prvoj godini imalo potrebu za nekim oblikom neredovitog servisa. Također, servis često nije bio rješenje iz prve. Samo 65 posto vlasnika "ne-Teslinih" električnih auta popravilo je automobil već pri prvom dolasku, dok je 21 posto u servis moralo dolaziti čak četiri ili pet puta kako bi riješilo svoj problem.
Ipak, nije sve negativno. Servis električnih vozila češće je jeftiniji, to tvrdi 53 posto vlasnika "ne-Teslinih" vozila i 41 posto Teslinih. Također, samo 13 posto ispitanika imalo je trošak koji nije pokriven jamstvom ili osiguranjem. A 16 posto servisnih posjeta bilo je vezano uz opozive, što je podjednako za sve marke.
Prema riječima Davida Thomasa iz CDK-a, serviseri jesu tehnički pripremljeni, ali logistika i organizacija očito ne prate tempo rasta tržišta. Dok prodajne brojke rastu, korisničko iskustvo sve češće traži mnogo živaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....