SAVJETNIK AUTOKLUBA

Dvomaseni zamašnjak: Kad stigne vrijeme za zamjenu od cijene boli glava, evo kako otkriti kvar

Danas već i stariji auti imaju dvomaseni zamašnjak, a trošak procesa zamjene lako se može popeti i preko 1300 eura

Dvomaseni zamašnjak

 YouTube Screenshot

Dvomaseni zamašnjak riječ je koju ne želite čuti iz usta vašeg mehaničara, jer im se cijene kreću od 250 do 650 eura. to je dodatni trošak prilikom zamjene spojke, koja za većinu auta stoji od 200 do 650 eura. Na kraju biste mogli gledati brojku od preko 1300 eura.

No to čak nije ni najveći problem, već činjenica da se vlasnici osjećaju prevareno nakon što im serviseri najčešće ne znaju objasniti čemu dvomaseni zamašnjak služi, te što se može dogoditi ako ga ne promjene.

image

Dvomaseni zamašnjak

YouTube Screenshot

Da bismo shvatili rad dvomasenog zamašnjaka, prvo trebamo pojasniti okretni moment. Tijekom rada motora okretni moment je najveći u trenutku kad je najveći tlak u cilindru i opada kako se klip kreće prema donjoj mrtvoj točki. Izmjereni okretni moment kojeg vidimo u tehničkim podacima zapravo je prosječan okretni moment izmjeren tijekom cijelog radnog ciklusa.

image

Dvomaseni zamašnjak

YouTube Screenshot

Kako bi se ta brojka mogla rasporediti, jedan dio zamašnjaka skladišti tu kinetičku energiju i vraća ju na drugi dio zamašnjaka, pri čemu rasterećuje radilicu, mjenjač i sve druge pokretne dijelove automobila. Zahvaljujući dvomasenim zamašnjacima, proizvođači su počeki upotrebljavati lakše, manje i slabije mjenjače. Njima to štedi novac, a vozačima gorivo.

Hrvati su počeli sve više uvoziti mlađe polovnjake, koje mahom očekuju veliki servisi - rijetko tko uvozi aute s manje od 50.000 kilometra. Ako je stanje već ozbiljno loše, lako ćete prepoznati dvomaseni zamašnjak kojeg treba zamijeniti, ali tek načeti zamašnjak teško se prepozna.

image

Dvomaseni zamašnjak

YouTube Screenshot

Uglavnom, osluškujte lupa li što kad upalite i ugasite auto te trese li spojka kad lagano krećete. Ako je odgovor da, pripremite se na zamjenu. U većini slučaja potrebno je mijenjati i dvomaseni zamašnjak i spojku zajedno, ali to ćete saznati tek kad se u servisu sve demontira.

Zbog pregleda i zamjene motor ili mjenjač moraju van, a to za sobom vuče puno radnih sati. Uz sve to, za zamjenu je potreban specijalan i skup alat. Ipak, ako zaista ustanovite da je zamjena potrebna, platite koliko serviseri traže i odradite to kako ne biste riskirali teži kvar getribe ili motora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. travanj 2024 00:17