
U potrazi ste za novim automobilom, a grozi vas misao da više gotovo nema novog auta bez turbopunjača, bez ove ili one vrste hibridizacije, koja u sebi sadrži bateriju i niz pratećih električnih sklopova. I zato strahujete da, ne daj Bože, pokvare li se ili oštete, a ne budu više pod jamstvom, možda mogu napraviti trošak za čije plaćanje treba podići kredit?
U vrijeme kada većini nas životni standard teško da bez stresa dopušta držanje koraka s tehnologijom koja doslovno juri naprijed, pa svaki potencijalni kvar u startu miriši na zlu financijsku sudbinu, lako je razumjeti takav stav. Međutim, nije sve tako crno. Automobili s motorom klasične atmosferske koncepcije, bez turbine i hibridizacije, još postoje.
Nema ih puno i izbor je skroman, a u kategoriji deset najjeftinijih dominantno se radi o minijima kojima su takvi motori osnovni u ponudi. Ima i klasične gradske klase, pa i nešto crossovera. Kako bilo, vrijeme motorima bez turbine i baterije curi, pa tko želi jednostavan i dokazano dugovječan motor stare škole – ne smije (pre)dugo razmišljati.
Najmanji su, logično, i najjeftiniji Korejski miniji Picanto i i10 ulaznom cijenom su najdostupniji automobili s atmosferskim motorom. Ovo je lista
Kia Picanto 1.0 MPi
15.990 eura
Svježe krenula u prodaju u atraktivno redizajniranom izdanju pokazanom još prije dvije godine, najmanja Kia ima još jedan atmosferski benzinac u ponudi: 4-cilindarski 1.2 MPi (79 KS) za 16.500 eura.
Motor: 3 cilindra, 63 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 145 km/h • Ubrzanje: 15,6 s • Dužina: 361 cm • Prtljažnik: 255 l • Oprema: LX Active • U prodaji: od 2017. god (redizajn 2023. god)
Hyundai i10 1.0 MPi
15.990 eura
Hyundaijev mini ima iste motore kao Picanto, što je logično, jer dolaze iz istog koncerna. Tako i Hyundai ima još jedan atmosferski motor, 4-cilindarski 1.2 MPi (79 KS), ali po cijeni od 18.250 eura.
Motor: 3 cilindra, 63 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 143 km/h • Ubrzanje: 15,6 s • Dužina: 367 cm • Prtljažnik: 252 l • Oprema: Comfort • U prodaji: od 2020. god (redizajn 2023. god)
Mitsubishi Space Star 1.2
16.400 eura
Najmanji Mitsubishi nedavno se prestao proizvoditi, ali na lagerima još ima raspoloživih primjeraka za kupnju. Nasljednika nema, pa tko želi mali pouzdani gradski autić nema vremena za čekanje.
Motor: 3 cilindra, 71 KS/105 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 167 km/h • Ubrzanje: 15,7 s • Dužina: 385 cm • Prtljažnik: 235 l • Oprema: Entry+ • U prodaji: od 2013. god (redizajn 2019. god)
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i
17.325 eura
Toyotini automobili posljednjih su godina dizajnerski vrlo zanimljivi, a takav je i Aygo X. Ima atmosferski motor kakav se donedavno ugrađivao i u klasu veći Yaris i jedini je motor u Aygu X.
Motor: 3 cilindra, 72 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 158 km/h • Ubrzanje: 14,9 s • Dužina: 370 cm • Oprema: X-Play • Prtljažnik: 231 l • U prodaji: od 2022. god
Škoda Fabia 1.0 MPi
17.395 eura
Malo je poznato da je osnovni motor Fabije dobri stari atmosferski MPi, motor kojeg u biti poznajemo iz bivše Fabije, Citigoa i Upa... Ovdje je, naravno, malo osnažen i moderniziran.
Motor: 3 cilindra, 80 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 175 km/h • Ubrzanje: 15,5 s • Dužina: 411 cm • Prtljažnik: 380 l • U prodaji: od 2022. god
Hyundai i20 1.2 MPi
17.490 eura
Jedini atmosferski motor u i20 zapravo je isti onaj snažniji iz klasu manjih i10 i Picanta. Četverocilindraš je, pa ima miran i uglađen rad, a u praznom hodu je toliko tih da se jedva čuje.
Motor: 4 cilindra, 79 KS/113 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 166 km/h • Ubrzanje: 13,7 s • Dužina: 407 cm • Prtljažnik: 352 l • Oprema: Comfort • U prodaji: od 2021. god (redizajn 2023. god)
Kia Stonic 1.2 MPi
17.750 eura
Vrijedi isto što za Hyundai i20. Pripadnici su istog koncerna, pa crossover kojeg hrvatski kupci jako vole dijeli i osnovni motor s i20. Najjeftiniji je crossover s klasičnim atmosferskim motorom.
Motor: 4 cilindra, 79 KS/113 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 158 km/h • Ubrzanje: 14,2 s • Dužina: 414 cm • Prtljažnik: 352 l • Oprema: LX Fun • U prodaji: od 2017. god (redizajn 2020. god)
Volkswagen Polo 1.0 MPi
17.870 eura
Nekad jako popularan gradski Volkswagen kao osnovni motor nudi klasičan atmosferski benzinac, isti kao u Škodi Fabiji. Zanimljivo je da bratska Seat Ibiza jedina kao osnovu ima turbomotor TSI.
Motor: 3 cilindra, 80 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 171 km/h • Ubrzanje: 15,5 s • Dužina: 407 cm • Prtljažnik: 351 l • Oprema: Basis • U prodaji: od 2017. god (redizajn 2022. god)
MG 3 1.5
18.490 eura
Najveći i najsnažniji atmosferski benzinski motor s prilično ozbiljnim performansama, a za najmanje novaca, donosi ovih dana zanimljiv novitet u klasi gradskih automobila s ovom vrstom motora.
Motor: 4 cilindra, 116 KS/148 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 185 km/h • Ubrzanje: 10,8 s • Dužina: 411 cm • Prtljažnik: 293 l • Oprema: Standard • U prodaji: od 2025. god
MG ZS Classic 1.5
18.490 eura
Premda je krajem 2024. došla nova generacija, stari ZS s atmosferskim motorom i dalje se prodaje zbog potražnje. Nosi dodatnu dodatnu oznaku Classic, a motor je stariji nego u MG 3, nije isti.
Motor: 4 cilindra, 106 KS/141 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 175 km/h • Ubrzanje: 10,9 s • Dužina: 432 cm • Prtljažnik: 448 l • Oprema: Standard • U prodaji: od 2022. god
Komentari
0