Bez turba ili struje

Istražili smo: Ovo je deset modela sa ‘dobrim starim‘ atmosferskim benzincima koje još možete kupiti u Hrvatskoj

Unatoč dominaciji turbo i hibridnih motora, ljubitelji stare škole još mogu pronaći automobil s klasičnim atmosferskim benzincem, bez turbine i ikakve baterije. Izbor je, doduše, skroman, ali postoji

Automobil Hyundai i10.
Darko Tomas/CROPIX

Unatoč dominaciji turbo i hibridnih motora, ljubitelji stare škole još mogu pronaći automobil s klasičnim atmosferskim benzincem, bez turbine i ikakve baterije. Izbor je, doduše, skroman, ali postoji

U potrazi ste za novim automobilom, a grozi vas misao da više gotovo nema novog auta bez turbopunjača, bez ove ili one vrste hibridizacije, koja u sebi sadrži bateriju i niz pratećih električnih sklopova. I zato strahujete da, ne daj Bože, pokvare li se ili oštete, a ne budu više pod jamstvom, možda mogu napraviti trošak za čije plaćanje treba podići kredit?

U vrijeme kada većini nas životni standard teško da bez stresa dopušta držanje koraka s tehnologijom koja doslovno juri naprijed, pa svaki potencijalni kvar u startu miriši na zlu financijsku sudbinu, lako je razumjeti takav stav. Međutim, nije sve tako crno. Automobili s motorom klasične atmosferske koncepcije, bez turbine i hibridizacije, još postoje.

Nema ih puno i izbor je skroman, a u kategoriji deset najjeftinijih dominantno se radi o minijima kojima su takvi motori osnovni u ponudi. Ima i klasične gradske klase, pa i nešto crossovera. Kako bilo, vrijeme motorima bez turbine i baterije curi, pa tko želi jednostavan i dokazano dugovječan motor stare škole – ne smije (pre)dugo razmišljati.

Najmanji su, logično, i najjeftiniji Korejski miniji Picanto i i10 ulaznom cijenom su najdostupniji automobili s atmosferskim motorom. Ovo je lista

Kia Picanto 1.0 MPi

15.990 eura

Svježe krenula u prodaju u atraktivno redizajniranom izdanju pokazanom još prije dvije godine, najmanja Kia ima još jedan atmosferski benzinac u ponudi: 4-cilindarski 1.2 MPi (79 KS) za 16.500 eura.

image

Kia Picanto

Motor: 3 cilindra, 63 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 145 km/h • Ubrzanje: 15,6 s • Dužina: 361 cm • Prtljažnik: 255 l • Oprema: LX Active • U prodaji: od 2017. god (redizajn 2023. god)

Hyundai i10 1.0 MPi

15.990 eura

Hyundaijev mini ima iste motore kao Picanto, što je logično, jer dolaze iz istog koncerna. Tako i Hyundai ima još jedan atmosferski motor, 4-cilindarski 1.2 MPi (79 KS), ali po cijeni od 18.250 eura.

image

Automobil Hyundai i10.
Darko Tomas/CROPIX

Motor: 3 cilindra, 63 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 143 km/h • Ubrzanje: 15,6 s • Dužina: 367 cm • Prtljažnik: 252 l • Oprema: Comfort • U prodaji: od 2020. god (redizajn 2023. god)

Mitsubishi Space Star 1.2

16.400 eura

Najmanji Mitsubishi nedavno se prestao proizvoditi, ali na lagerima još ima raspoloživih primjeraka za kupnju. Nasljednika nema, pa tko želi mali pouzdani gradski autić nema vremena za čekanje.

image

Mitsubishi Space Star

Motor: 3 cilindra, 71 KS/105 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 167 km/h • Ubrzanje: 15,7 s • Dužina: 385 cm • Prtljažnik: 235 l • Oprema: Entry+ • U prodaji: od 2013. god (redizajn 2019. god)

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i

17.325 eura

Toyotini automobili posljednjih su godina dizajnerski vrlo zanimljivi, a takav je i Aygo X. Ima atmosferski motor kakav se donedavno ugrađivao i u klasu veći Yaris i jedini je motor u Aygu X.

image

Toyota Aygo X

Motor: 3 cilindra, 72 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 158 km/h • Ubrzanje: 14,9 s • Dužina: 370 cm • Oprema: X-Play • Prtljažnik: 231 l • U prodaji: od 2022. god

Škoda Fabia 1.0 MPi

17.395 eura

Malo je poznato da je osnovni motor Fabije dobri stari atmosferski MPi, motor kojeg u biti poznajemo iz bivše Fabije, Citigoa i Upa... Ovdje je, naravno, malo osnažen i moderniziran.

image

Škoda Fabia

Motor: 3 cilindra, 80 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 175 km/h • Ubrzanje: 15,5 s • Dužina: 411 cm • Prtljažnik: 380 l • U prodaji: od 2022. god

Hyundai i20 1.2 MPi

17.490 eura

Jedini atmosferski motor u i20 zapravo je isti onaj snažniji iz klasu manjih i10 i Picanta. Četverocilindraš je, pa ima miran i uglađen rad, a u praznom hodu je toliko tih da se jedva čuje.

image

Hyundai i20

Motor: 4 cilindra, 79 KS/113 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 166 km/h • Ubrzanje: 13,7 s • Dužina: 407 cm • Prtljažnik: 352 l • Oprema: Comfort • U prodaji: od 2021. god (redizajn 2023. god)

Kia Stonic 1.2 MPi

17.750 eura

Vrijedi isto što za Hyundai i20. Pripadnici su istog koncerna, pa crossover kojeg hrvatski kupci jako vole dijeli i osnovni motor s i20. Najjeftiniji je crossover s klasičnim atmosferskim motorom.

image

Kia Stonic

Motor: 4 cilindra, 79 KS/113 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 158 km/h • Ubrzanje: 14,2 s • Dužina: 414 cm • Prtljažnik: 352 l • Oprema: LX Fun • U prodaji: od 2017. god (redizajn 2020. god)

Volkswagen Polo 1.0 MPi

17.870 eura

Nekad jako popularan gradski Volkswagen kao osnovni motor nudi klasičan atmosferski benzinac, isti kao u Škodi Fabiji. Zanimljivo je da bratska Seat Ibiza jedina kao osnovu ima turbomotor TSI.

image

Volkswagen Polo

Motor: 3 cilindra, 80 KS/93 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 171 km/h • Ubrzanje: 15,5 s • Dužina: 407 cm • Prtljažnik: 351 l • Oprema: Basis • U prodaji: od 2017. god (redizajn 2022. god)

MG 3 1.5

18.490 eura

Najveći i najsnažniji atmosferski benzinski motor s prilično ozbiljnim performansama, a za najmanje novaca, donosi ovih dana zanimljiv novitet u klasi gradskih automobila s ovom vrstom motora.

image

MG3
Foto: Željko Puhovski/CROPIX

Motor: 4 cilindra, 116 KS/148 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 185 km/h • Ubrzanje: 10,8 s • Dužina: 411 cm • Prtljažnik: 293 l • Oprema: Standard • U prodaji: od 2025. god

MG ZS Classic 1.5

18.490 eura

Premda je krajem 2024. došla nova generacija, stari ZS s atmosferskim motorom i dalje se prodaje zbog potražnje. Nosi dodatnu dodatnu oznaku Classic, a motor je stariji nego u MG 3, nije isti.

image

MG HS

Motor: 4 cilindra, 106 KS/141 Nm • Mjenjač: ručni, 5 • Brzina: 175 km/h • Ubrzanje: 10,9 s • Dužina: 432 cm • Prtljažnik: 448 l • Oprema: Standard • U prodaji: od 2022. god

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. srpanj 2025 21:41