ZANIMLJIVA STUDIJA

Korak naprijed, natrag dva: Sustavi za pomoć u vožnju čine nas manje sigurnima, a ne više

Na počeku istraživanja reakcije su bile očekivane, no nakon 30 dana, ispitanici su koncentraciju s ceste selili na druge točke
Pilot assist
 Volvo screenshot

Kako elektronička pomagala za vozača postaju sve naprednija, novo istraživanje američkog Instituta za sigurnosti na autocestama (IIHS) i MIT-ovog AgeLaba pokazuje da je izvjesno da će vozači izgubiti želju za bilo kakav angažman za volanom u smislu; "ako će moj automobil upravljati, ubrzavati, zaustaviti se i parkirati sam, zašto bih se uopće obraćao pozornost na cestu?

Grupa znanstvenika, naime, u Massachusettsu je proučavala je vozačke navike 20 volontera tijekom mjesec dana kako reagiraju na elektroničke asistencije za sigurnost u automobilima. Primijetili su kako su ispitanici s vremenom sve više skidali obje ruke s volana i skretali pažnju s vožnje na mobitel, ili nešto "petljali" s predmetima koji su im se našli pri ruci u vožnji.

Podijelivši istraživačku skupinu ispitanika u dvije grupe po 10, jedni su vozili Range Rover Sport s prilagodljivim tempomatom (ACC), dok su ostali vozili Volvo S90, također s prilagodljivim tempomatom ACC, ali i dodatnom "Pilot" asistencijom koji zadržava automobil u putnoj traci.

Na počeku istraživanja reakcije su bile očekivane, no nakon 30 dana, ispitanici su koncentraciju s ceste selili na druge točke, usmjerivši fokus drugdje. "Vozači su više nego duplo pokazivali znakove isključivanja iz aktivnog sudjelovanja u vožnji nakon mjesec dana korištenja Pilot asistencije u usporedbi s početkom studije", rekao je viši Ian Reagan autor studije iz IIHS-a.

Važno je napomenuti da spomenute značajke sigurnosti nisu namijenjene zamjeni vozača već pomoći. Javne ceste često nisu najpredvidljivije mjesto, što znači da vozač mora biti u pripravnosti cijelo vrijeme. Eksperiment je tako dao zanimljive rezultate, a to je da se vozači previše oslanjaju na njih, te rasipaju koncentraciju umjesto da i dalje pozorno prate cestu kao i u automobilima bez elektronskih sustava potpore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. prosinac 2020 00:00