DOBRO JE ZNATI

Koža u autu se troši i traži održavanje. Odgovaramo na pitanje kad popravljati, a kad tapecirati

Koža u unutrašnjosti često počne pucati ako se ne održava pravilno, a onda postoje dvije opcije - popravak kože ili tapeciranje
Popravak kože
 Tin Koren

Unutrašnjost obložena kožom skoro je uvijek skuplja opcija pri kupovini automobila, ali bez obzira na to, koža toliko poboljšava izgled sjedala i kokpita da ju većina kupaca jednostavno mora imati. No iako je takav materijal inače izdržljiviji od obične tkanine, čak se i koža s vremenom počinje prljati ili u gorem slučaju pucati.

Mnogi smatraju da je kožu znatno teže održavati s obzirom na to da se ona ne može samo usisavati poput obične tkanine, ali zapravo uz prava sredstva može joj se bez problema vratiti stari sjaj i održati dugotrajnost. Petar Horvat iz PH Detailinga nam je stoga objasnio koliko je jednostavno održavati kožu u unutrašnjosti, a sve se zapravo bazira na korištenju dva vrlo učinkovita sredstva i malo opreme. Potrebno je opremiti se sredstvom za čišćenje kože, sredstvom za zaštitu kože, aplikatorom, krpama od mikrovlakana te eventualno četkom za kožu ako je površina prljavija. Ova investicija možda košta 300-400 kuna, ali uzmite u obzir da će se cijela oprema moći koristiti još dugo vremena.

image
Popravak kože
Tin Koren

Prvi korak je da se automobil smjesti u hladovinu ili poželjno u garažu. Sredstva za čišćenje se nikako ne bi trebala koristiti na vrućim površinama pa ostavite automobil da se malo ohladi. Potom kreće akcija. Nanesite sredstvo za čišćenje kože na krpu od mikrovlakana te bi rezultati trebali biti vidljivi već prvim prolascima preko kože. Postupak se može ponoviti i do nekoliko puta, ali ako određene mrlje ostaju, iskoristite četku za čišćenje kože. U četku ponovno našpricajte sredstva za čišćenje te istu počnite trljati u prljavu površinu. Kada ste ravnomjerno prošli cijelu kožnatu površinu, sve obrišite suhom krpom od mikrovlakana. Rezultati će svakako biti vidljivi.

image
Popravak kože
Tin Koren

Nakon detaljnog čišćenja i sušenja svih kožnatih površina, vrijeme je za drugi korak – zaštitu kože. Nanesite sredstvo za zaštitu na aplikator ili na čistu krpu od mikrovlakana te krenite s istime lagano tapkati po očišćenoj površini. Nakon što ste aplikatorom i sredstvom za zaštitu prošli sve očišćene površine, ostavite da to nekoliko minuta odstoji. Potom jednostavno sve obrišete krpom od mikrovlakana i sjedala su zaštićena. Sredstva za zaštitu kože su u pravilu hidrofobna pa će se najosjetljivije površine manje prljati, a i vlaga više neće prolaziti kroz kožu te ju tako uništavati. Ovaj postupak zasigurno će sačuvati kožu te održati dugotrajnost kakvu bi ona trebala i imati.

image
Popravak kože
Tin Koren

Vrlo često se događa da netko kupi rabljeni automobil s kožnom unutrašnjosti, ali da bivši vlasnik nije pravilno održavao kožu te da je ona popucala. Mnogi će pomisliti da su pred njima ogromni troškovi jer bi se to trebalo na novo tapecirati. No za manje pukotine ili porezotine, rupe od opušaka ili pak ispucane dijelove postoji i znatno jeftinije rješenje – popravak kože. Riječ je o čišćenju površine, zapunjavanju pukotina te ponovnom farbanju oštećene kože, a krajnji rezultati ne samo da su neprimjetni nego imaju i rok trajanja kao i originalni materijal.

image
Popravak kože
Tin Koren

Petar iz PH Detailinga tako nam objašnjava da je reparacijski materijal iznimno elastičan i izdržljiv poput originala, a ovo je svakako savršeno rješenje za svakoga tko želi održati svoju unutrašnjost onakvom kakva je bila kao i nova. S obzirom na to da se najčešće repariraju bočnice na sjedalu zbog učestalih ulazaka i izlazaka u vozilo, cijena popravka po komponenti je u prosjeku oko 400 kuna. No ako netko želi reparirati cijelo sjedalo, cijena se može popeti i do 1500 kuna, ali to je još uvijek znatno jeftinije od samog tapeciranja.

image
Popravak kože
Tin Koren

Tapeciranje
Kada su oštećenja na koži poveća i ne mogu se reparirati, na red ipak stupa tapeciranje. Ono je poprilično skuplja opcija, ali klijentu se potom pruža sloboda da prilagodi unutrašnjost prema vlastitim željama. Stoga nam je Mario Matus iz Matus Designa opisao koje su najčešće želje i potrebe kupaca, kako se rade te koliko to zapravo košta.
Najveći broj kupaca traži jednostavne popravke poput krpanja rupa od opušaka, popravljanja ulegnute spužve u sjedalu ili pak popravljanja puknute tkanine ili kože na rubovima sjedala. To su sve jeftiniji popravci, ali za cjelovito tapeciranje sjedala, volana i sličnih površina, cijene mogu narasti i do nekoliko tisuća kuna

Sitni popravci tkanine ili kože

Ako je na određenom materijalu nastala rupa od opušaka, ona se može popraviti već od 150 kuna. No ako su potrebni malo veći popravci poput krpanja tkanina ili koža, cijene u pravilu variraju između 300 i 600 kuna prema veličini oštećene površine i vrsti materijala koji se popravlja.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2020 13:01