Mnogi se odlučuju za kupnju plug-in hibridnog vozila, a da se kasnije uglavnom voze na motor s unutarnjim izgaranjem. Takva praksa će se, prema svemu sudeći, ubuduće sankcionirati tzv. "njemačkim rješenjem" koje će prisiliti vlasnike da koriste svoje hibride na ispravan način. To znači da se baterija svako malo mora puniti zbog smanjenja štetnih emisija. Gotovo isključivo vožnja samo na benzin će se obuzdati.
Jer to je, na kraju krajeva, i cilj vožnje plug-ina, zar ne? A vožnjom plug-ina s praznom baterijom ne samo da nema smisla, već i potrošnja goriva raste. Dakle, više niste ekonomični niti ekološki osviješteni. Plug-in hibridi su sami po sebi teži zbog baterijskog sklopa, stoga troše više benzina ako se voze s praznom baterijom.
Zašto ovo pišemo? Zbog pritiska EU na proizvođače, odnosno sve snažnijeg potenciranja prodaje EV ili plug-in hibridnih vozila. Europa je počela shvaćati da postupno ukidanje tradicionalnih motora s unutarnjim izgaranjem do 2035. postaje nemoguća misija. Cijene automobila i dalje rastu, nedostatak javne infrastrukture za punjenje prisutan je u još uvijek velikoj većini država EU.
Europa je proizvođačima ostavila otvorena vrata za prodaju PHEV-ova, a spas za proizvođače leži u nastavku ulaganja u njih, iako su pod budnim okom neovisnih i nevladinih organizacija kojima Bruxelles gotovo slijepo vjeruje. Ljudi iz njemačke Komisije za promet priznaju da hibridno-električna tehnologija nije sama po sebi loša; već su vlasnici krivi za manje nego idealnu učinkovitost. Analiza podataka koje su poslali sami automobili o potrošnji goriva i električne energije, kao i stilu vožnje, otkrila je da mnogi vozači ne pune svoje baterije kada se pohranjena energija isprazni.
Umjesto toga, nastavljaju voziti do kraja svojih putovanja, vjerujući da je hibridni način rada "savršeno rješenje" za smanjenje potrošnje goriva i emisija. Ideja da se „električna energija pohranjena u bateriji koristi za gradsku vožnju, a motor s unutarnjim izgaranjem na autocesti“ nije samo velika pogreška kod plug-in hibridnih PHEV-ova, već i potpuno nerazumijevanje njihova principa rada i učinkovitosti.
Zbog toga je nemoguće postići učinkovitost za koju su osmišljeni, zbog čega su proizvođači spremni predložiti Europskoj uniji rješenje. Vrlo slično onome koje je provedeno prije nekoliko godina kako bi se vlasnike prisililo na korištenje električne energije: pokretanje automobila u električnom načinu rada i vožnja dok se pohranjena električna struja ne iscrpi.
Nije iznenađenje da je osmišljeno ovo savršeno izvedivo rješenje, jer je samo pitanje vremena kada će stupiti na snagu novi, mnogo stroži standard emisija. To će pokazati realnije vrijednosti emisija, što će proizvođačima otežati poštivanje ograničenja CO2, što će rezultirati astronomskim kaznama koje iznose milijarde.
Stoga automobilska industrija ima za cilj prisiliti vlasnike plug-in hibrida da često pune svoja vozila, na primjer, programiranjem da zahtijevaju punjenje nakon prijeđene određene udaljenosti. Ako se ovo upozorenje o punjenju zanemari, sam pogonski sustav mogao bi automatski smanjiti snagu, izvještava Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), a prenosi Frankfurter Rundschau. Zasad nije navedeno kako bi se snaga ograničila, možda sprječavanjem rada elektromotora.
Ako vozači ignoriraju upozorenja, postoji opasnost od automatskog prigušivanja snage motora. Predsjednica VDA Hildegard Müller objašnjava u izvješću: "Takve mjere posebno promiču električnu vožnju." To je još uvijek ideja – pravni i tehnički detalji su otvoreni.
Hildegard Müller, predsjednica VDA, Njemačkog udruženja automobilske industrije, objašnjava da „Ove mjere posebno potiču električnu vožnju; ovo je samo ideja; pravni i tehnički detalji još se uvijek razmatraju.“
Rasprava o prodaji plug-in hibridnih vozila (PHEV) od 2035. nadalje i dalje je aktualna u Bruxellesu, dok vlada traži rješenje koje će izbjeći daljnji gubitak radnih mjesta u industriji, a istovremeno privući javnost. U međuvremenu, proizvođači se suočavaju s izazovnim okolnostima koje će biti teško savladati. Najnoviji standard emisija, Euro 6E-bis, na snazi je od 1. siječnja 2025. i nalaže homologacijske testove za PHEV vozila koji pokrivaju udaljenosti do 2200 kilometara.
Ova udaljenost je najmanja, jer je važno da sada uzima u obzir pražnjenje baterije i činjenicu da, budući da se ne puni, benzinski motor radi duže, što pokazuje da se izmjerene emisije udvostručuju ili utrostručuju. Zasad je rješenje smanjenje ukupne snage sustava smanjenjem tlaka turbopunjača i podešavanjem upravljanja motorom.
Nekoliko konjskih snaga manje smanjit će emisije dušikovih oksida (NOx) i čestica, ali 2027. godine testna udaljenost će se udvostručiti na 4400 kilometara. Tada će se razlika između teorijskih i stvarnih emisija još više smanjiti, što će imati posljedice. Na primjer, u nekim će se zemljama ukinuti porezne olakšice za ovu vrstu motora, i tu do izražaja dolaze EREV-ovi (električna vozila za hitne slučajeve), koja također imaju motore s unutarnjim izgaranjem...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....