TEHNIKA

Modularna platforma i električni pogon: ovo je tehnologija kojom raspolaže Volkswagen ID.3

Na modularnoj platformi MEB njemački će automobilski div u narednim godinama izbaciti na milijune električnih automobila
MEB platforma
 Volkswagen AG

Modular Electrification Toolkit ili kako je u Volkswagenu skraćeno zovu MEB, platforma je koja se može skratiti, produžiti ili na drugi način modificirati i stoga koristiti na raznim tipovima automobila, u rasponu od SUV-a do hatchbacka. Za Volkswagen to nije prva modularna platforma. Još 2012. godine Nijemci su predstavili MQB, na kojoj je u proteklom desetljeću proizvedeno oko 55 milijuna automobila. MEB je na određeni način evolucija MBQ-a, kojom se umjesto sprijeda postavljenih klasičnih motora s unutarnjim sagorijevanjem, korist arhitektura koje podrazumijeva električne baterije i motore. Paket visokonaponskih baterija koji nalikuje na veliku čokoladu, smješten je u podnici između osovina, čime se teret ravnomjerno raspoređuje i jamči izvrsna upravljivost.

Ovisno o modelu za pogon se koristi jedna osovina ili obje, a u slučaju ID.3 elektromotor pokreće stražnje kotače. Nova konfiguracija pogonskog sustava, dugi međuosovinski razmak i kratki prevjesi karoserije, unijeli su revoluciju i u unutrašnjost. vanjskim dimenzijama ID.3 je blizak Golfu, ali količinom prostora koje nudi vozaču i putnicima, može se uspoređivati s Passatom. Stvoren je otvoren prostor, odnosno prostrana i prozračna kabina koja postavlja nove standarde u kompaktnoj klasi. No, razlog za pomicanje kotače što bliže uglovima automobila, nije samo povećanje putničkog prostora. Time se omogućila uporaba baterija različitih veličina.

image
Volkswagen ID.3
Volkswagen

Trenutno se ID.3 nudi u dvije varijante koje se razlikuju po bateriji. Pro Performance varijanta savršeno je višenamjensko vozilo za svakodnevni život i razonodu, a baterija kapaciteta 58 kWh nudi domet do 426 km (prema WLTP). Elektromotor ima snagu od 150 kW (204 CV), te 310 Nm momenta što omogućava ubrzanje do 100 km/h za 7,3 sekunde. Uskoro će biti ponuđena i verzija sa 146 KS. ID.3 Pro S ima bateriju većeg kapaciteta (77 kWh) uz koju je maksimalni domet 549 km, a snaga motora je 204 KS uz 310 Nm maksimalnog momenta. Sprint do 100 km/h prelazi se za 7,9 sekundi.

Motor smješten straga i pogon na stražnje kotače podsjetnik je na Bubu, ali elektromotor koji pokreće ID.3 (oznaka APP 310) koji se može zavrtjeti do 16.000 okretaja u minuti, toliko je tih da u Wolfsburgu osmisli stvaranje umjetnog zvuka motora (do 25 km/h) kako prolaznici bili upozoreni.

Ukratko

Volkswagen je MEB platformu odlučio ponuditi i drugima, a među prvima je prihvatio Ford koji za 2023. najavljuje prvi električni model za Europu

Među najvećim vrlina sinkronog motora sa stalnim magnetima je učinkovitost. Preko 90% uložene energije pretvara u kretanje, a inovativna tehnologija proizvodnje s ravnim međusobno povezanim bakrenim namotajima omogućuju proizvodnju većih količina i manje dimenzije

Tri ključna elementa pogonskog sustava

image
Proizvodnja baterija
Getty Images

Baterije u aluminijskom okviru

Kućište baterije je lagana aluminijska konstrukcija pričvršćena na donji dio karoserije čime doprinosi njenoj krutosti. Visina kućišta je 14 cm, širina 145, a duljina varira od 144 cm (ID.3 Pro Performance) do 182 cm (ID.3 Pro S). Manja baterija integrira 9 modula (svaki s 24 ćelije), velika 12, a težina je 495 kilograma.

image
Električni motor
Volkswagen

Motor stane u sportsku torbu

Električni motor koji pokreće ID.3 je kompaktan, a istodobno i lagan. Njegova masa manja je od 90 kg, što uključujući mjenjač i pogonsku elektroniku, s kojima čini jedan blok. Elektronika pretvara istosmjernu struju baterije u trofaznu, a suprotan proces događa se u fazi povrata energije.

image
Mjenjačka kutija
Volkswagen AG

Klasičan mjenjač zamijenio reduktor

Najveći okretni moment kod električnog motora dostupan je odmah i konstantan je u širokom rasponu, no, za snagu su potrebni okretaji. U takvom odnosu klasična mjenjačka kutija sa stupnjevima prijenosa postaje nepotrebna. Zamijenio ju je reduktor s dva zupčanika i konačnim omjerom 1:10.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. listopad 2020 15:41