EGR VENTIL

Motor nepravilno radi i gubi snagu? Prijeti vam trošak od 4000 kuna, evo kako ga izbjeći

Posebno su česti kvarovi kod malih dizelaša koji se većinom koriste u gradu
 Ivan Lacković

Motor vašeg automobila nepravilno radi, gubi snagu i povremeno trza, a na ispuhu je primjetna prekomjerna količina crnog dima?

Sve navedeno su simptomi koji upućuju na mogući kvar ventila EGR, odnosno probleme u sustavu za recirkulaciju ispušnih plinova.

image
Ivan Lacković

Exhaust Gas Recirculation (EGR), temelji se na povratu jednog dijela, 5-15 % ispušnih plinova (ovisno da li se radi o benzinskom ili dizelskom motoru) u usisni sustav i ponovnom sagorijevanju unutar cilindara.

Posebno česti su kvarovi kod malih dizelaša koji se većinom koriste u gradu, na relacijama koje traže česte hladne i kratke vožnje, koje negativno utječu na rad sustava recirkuliranja plinova.

image
Ivan Lacković

No, postoje i drugi razlozi, kao što je neadekvatno ulje ili njegova premala količina, potrošene košuljice cilindara ili prstenovi klipova, zbog čega dolazi do prodora ulja u komoru za sagorijevanje.

Kvar mogu izazvati i pohabane vodilice ventila, neispravan odušak uljnog korita ili turbopunjača, te uporaba goriva koje sadrži preveliku količinu sumpora.

Srećom, kvar na ventilu ne znači odmah kupovinu novog.

image
Ivan Lacković

Ovisno o tipu motora ventil EGR stoji od 700 do 2500 kuna, a kad tome pridodamo stručne ruke (do dva sata rada) trošak se s lakoćom penje i do 4000 kuna.

Srećom, u većini slučajeva problem se može riješiti čišćenjem.

Auto će zbog toga ostati nešto duže u radionici, ali dobro obavljen posao jamči rezultat usporediv s novim ventilom i ukupni trošak u većini slučajeva debelo ispod 1000 kuna.

No, ako je došlo do oštećenja elektromotora koji pokreće ventil, jedino rješenje je zamjena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. ožujak 2024 15:30