
Kada ste kupovali automobili nisu se nudile neke funkcije ili su bile dio znatno skupljeg dodatnog paketa s puno bespotrebne opreme ili ste pak, kupili rabljeni automobil koji vam se po svemu sviđa osim što u opremi nema par detalja koje želite? Upravo u takvoj su poziciji vlasnici automobila koji se najčešće javljaju u Elektromediju, tvrtku koja se specijalizirala za naknadnu ugradnju dodatne opreme, identične, a ponekad čak i bolje od originalne, koja pritom ne utječe na druge funkcije u automobilu.
Njihovi klijenti tako su često puristi koji žele ostaviti automobil u originalnom stanju, poput jednog gospodina s Porscheom 911 iz 2007. koji, razumljivo, nije želio baš ništa mijenjati na svom automobilu, ali i imati mogućnost povezivanja infotainmenta s mobitelom.
Takvo što, osim handsfree telefoniranja i upotrebe glasovnih asistenata, nudi i brojne druge prednosti - puštanje glazbe po osobnom ukusu preko glazbenih servisa kao što su Spotify, Deezer ili Youtube music, ali i korištenje Google karata direktno s vašeg mobitela, što je praktično jer tada na središnjem zaslonu imate uvijek ažuriranu i na internet spojenu navigaciju s realnim stanjem u prometu i prikazom najbrže rute do odredišta koje vam je netko poslao porukom.
LDS moduli kojima je moguće nadograditi tvornički sustav i time omogućiti Apple CarPlay i Android Auto povezivost nude i dodatne mogućnosti poput HD video streminga, ali je možda najzanimljivija mogućnost ugradnje kamere. Svatko tko je jednom imao stražnju kameru u automobilu zna od kolike je pomoći.
Osim što na njoj možete vidjeti i uske predmete poput stupića, niske poput visokih rubnjaka i dječjih lopti, ili, pak, visoko postavljene otvore ventilacije u garažama izvan dosega parkirnih senzora, zahvaljujući svojem širokokutnom vidnom polju služi i za upozorenje od bočnog prometa, prolaska pješaka...
Oboje je nadogradnja na postojeći sustav vozila i po funkcionalnosti potpuno identično tvorničkim rješenjima, s time da su kamere danas naprednije od nekadašnjih, pa je slika bolja, kvalitetnija i obično veće rezolucije od one kakvu nude originalno ugrađene.
U to se uvjerio i vlasnik Ford Focusa iz 2015., koji je došao upravo zbog omogućavanja povezivosti s mobitelom i ugradnje stražnje kamere. Nakon pristupa središnjoj jedinici sustava, što zahtijeva rastavljanje središnje konzole, odgovarajući LDS modul je potrebno spojiti te isprogramirati.
Poslije implementacije konzola se vraća u prvobitno stanje, no gle čuda - sada je omogućeno povezivanje s mobitelom. I ne samo to, već se prebacivanjem ručice mjenjača u položaj za hod unatrag na zaslonu prikazuje slika s novo ugrađene stražnje kamere. Ona stoji 170 eura, čemu treba pridodati i cijenu ugradnje od 150 eura koja uključuje provlačenje ožičenja kroz čitavo vozilo (obično kroz originalne kanalice u krovu), dok LDS modul s ugradnjom, ovisno o modelu automobila i uključenim funkcijama, stoji oko 700 eura.
Ukratko
Stražnja kamera kod Focusa je integrirana u kvaku za otvaranje vrata prtljažnika, pa tipska zamjenska kamera dolazi u istom kompletu - ugrađena u novu kvaku, identičnu takvoj originalnoj
Navlinkz je ugledni i respektabilni njemački proizvođač elektronike za naknadu ugradnju u vozila poznat po provjerenim, bulletproof rješenjima, identičnima tvorničkim
Nakon rastavljanja središnje konzole i pristupa centralnoj jedinici infotainmenta, slijedi povezivanje dodatnog LDS modula te njegovo uparivanje sa sustavom vozila
Kada je konektiran LDS modul treba pravilno podesiti i isprogramirati kako ne bi utjecao na tvornički već ugrađene funkcije i opremu u vozilu
LDS moduli omogućuju spajanje više kamera, i prednje i bočnih, pa čak i kompletan sustav parkirnih kamera s pregledom okolice vozila od 360 stupnjeva
Komentari
0