U svim motornim vozilima postoji ono što je poznato kao sigurnosni trokut. Sastoji se od guma, ovjesa i kočnica. Kočioni sustav vozila je jedan od elemenata koji skuplja najviše nedostataka na pregledima. Iz tog razloga želimo vas upututi na tri najčešća kvara koja se mogu otkriti na kočnicama.
Razdvojeni kočioni diskovi, kočioni bubnjevi s nedostatkom materijala, gubitak kočione tekućine, spremnik stlačenog zraka iz olabavljenog kočionog sustava kamiona, oštećena ABS upravljačka jedinica... samo su neki od kvarova koji se mogu pojaviti u kočionom sustavu.
Kao što smo rekli na početku, kočnice su jedan od najvažnijih elemenata za sigurnost vozila i kvar može povećati udaljenost koju vozilo treba prijeći da bi se zaustavilo. Neki od najčešćih kvarova koji se mogu pojaviti na kočnicama su sljedeći:
1. Niska razina kočione tekućine
To može biti posljedica istrošenosti kočionih pločica, budući da se čeljusti moraju više zatvoriti kako bi kompenzirale ovo trošenje, ili zbog postojanja curenja kočione tekućine duž hidrauličkog kruga.
2. Oštećenje kočionih diskova
Nastaje zbog trenja koje nastaje kada kočione pločice zajedno s čeljustima zahvate disk prilikom pritiskanja papučice. Neka od oštećenja koja se mogu vidjeti na kočionim diskovima su savijanje, puknuća, ogrebotine i kristalizacija.
3. Promjene u osjećaju pri pritisku na papučicu kočnice
Ako se pri pritisku na papučicu kočnice čini da je prejaka, treba više ili je hod skraćen, to može biti zbog problema u čeljusti, oštećenja kočionih diskova, kvara pojačivača snage kočnica ili problema s kočionom tekućinom.
Naš savjet
Svake godine na tehničkim pregledima uočavaju se nedostaci vezani uz kočnice na oko 125 do 150.000 automobila, a žalosna je istina da ovakve brojke prečesto inicira slaba kupovna moć naših vozača.
Na koncu, svakako više pažnje pokušajte posvetiti upravo kočnicama. One predstavljaju najizravniju vezu sa cestom i posredno sa sigurnošću same vožnje. Jednako važno: neredovito održavanje, ignoriranje očitih problema i grubo rukovanje samo pogoršavaju sigurnost vožnje.