servis

Održavanje klima uređaja u automobilu: Kako izgleda provjera stanja za samo petnaest minuta

Budite spremni za ljeto i pritom uštedite: Sada je pravo vrijeme za provjeru i po potrebi servis klima uređaja u autu

Klima uređaj

 Profimedia

Ne želite li se ususret ljetu u autu kuhati na visokim temperaturama već sada, u proljeće, provjerite u kakvom je stanju klima-uređaj vašeg automobila. Provjera i po potrebi servis vam neće oduzeti puno vremena, jer postupak je poprilično jednostavan.

Na auto se spaja uređaj koji iz sustava klimatizacije izvuče rashladni plin i ulje iz kompresora, a zatim vakuumira sustav, očisti ga od vlage i nakupljene nečistoće te iznova napuni odgovarajućim količinama tekućina.

image

Punjenje klima uređaja

Željko Puhovski

Riječ je o uobičajenom servisiranju klimatizacijskog uređaja koje traje petnaestak minuta, a obavlja se strojno. Nakon spajanja za niski i za visoki pritisak sustava u bazi podataka uređaja slijedi odabir proizvođača, konkretnog modela, vozila, motora, godišta pa se podesi vrijeme vakuumiranja i traženih količina tekućina.

U sustav se, primjerice, uvijek vraća 10 ml ulja više od zatečene količine, ali ne i više od toga, jer vozači često ne servisiraju klimu na vrijeme, nego tek kad primijete probleme s hlađenjem. A tada se ulje zgusne, počinje se lijepiti za stijenke i više ga nema u sustavu pa ga i servisiranje s vakuumiranjem uspije izvući tek djelomice.

Kad bi serviser u takav sustav dolio dva decilitra ulja, koliko zapravo stane u kompresor, to bi mu uz ostatke sigurno bilo previše te bi tlak u sustavu bio prevelik.

image

Klima uređaj (ilustracija)

Profimedia

Na pitanje koliko često treba provjeravati i servisirati klima uređaj u autu preporučljivo je jednom godišnje, a za neke modele je dovoljno jedanput u dvije godine, ovisno o starosti vozila.

Osim same klime pametno je servisirati i ventilaciju, a to se obično radi dok uređaj obavlja spomenuti posao. Podrazumijeva se da se pritom pogleda filter i po potrebi zamijeni novim, a zatim se i dezinficira ventilacija.

Antialergijski sprej, odnosno pjena ubrizga se u ventilacijsku kutiju te je zatim ventilator protjera kroz isparivač klime i opere njegovo saće od prašine. Isparivač se, naime, rosi, odnosno kondenzira, a kad se ugasi klima i on se počne sušiti, a nakupio je prljavštinu, ona se počinje kiseliti, što ne samo da smrdi nego i nije zdravo.

Nakon što završi posao, uređaj će pokrenuti kontrolu i izmjeriti tlak i bude li sve u redu, vozač je miran do sljedećeg servisa. No kako smo imali prilike vidjeti na primjeru jedne Alfe 156, to nije uvijek tako. Servisni ciklus bio je prekinut zbog previsokog tlaka od 25 bara (optimalno iznosi od 8 do 15 bara), što je ukazalo na to da cirkulacija kroz sustav nije normalna, a izvor problema bio je u sušilu klimatizacijskog uređaja.

image

Klima uređaj (ilustracija)

Profimedia

Kako se ne bi morali brinuti o takvim stvarima, vozačima se savjetuje da ga daju servisirati, jer servis je sigurno jeftiniji od popravaka. Postupak stoji 300 kuna plus PDV, a za vrijeme sadašnjeg sezonskog popusta cijena iznosi samo 150 kuna. Uz to za servis ventilacije treba platiti još 100 kuna, a cijena novog filtra ovisi o modelu vozila.

Ukratko

Uređaj koji služi da iz sustava klimatizacije izvuče rashladni plin, kao i ulje iz kompresora, te vakuumira sustav, očisti ga od vlage i nakupljenih nečistoća

Antialergijski sprej ubrizga se u ventilacijsku kutiju pa ga ventilator protjera kroz isparivač klime i opere njegovo saće od prašine

Servis klime traje petnaestak minuta, a obavlja se strojno. Nakon spajanja za niski i za visoki tlak sustava u bazi podataka slijedi odabir proizvođača, modela i motora, a ciklus se obavlja automatski

Sušilo klime kod nekih modela stoji samostalno, a kod nekih je dio hladnjaka pa i to može utjecati na cijenu zamjene

Usporedo s redovitim servisiranjem klimatizacijskog uređaja treba obaviti i servis, odnosno čišćenje ventilacijskog sustava i zamjenu filtra

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. lipanj 2024 00:37