Stiže sve hladnije vrijeme, s dolaskom blagdana sve su češći minusi i mraz u ranim jutrima. Ni snijeg nas ne bi smio iznenaditi, stoga donosimo pregled najčešćih grešaka koje vozači rade pri odmrzavanju ili čišćenju automobila od snijega ili mraza.
Svima su poznate danas vrlo popularne strugalice koje na jednoj strani imaju klasičnu strugalicu za led, a s druge strane četku. Međutim, ta je metlica često napravljena od tvrdih i oštrih plastičnih vlakana, pa iako se njome lako uklanja snijeg s karoserije, trebalo bi pripaziti stružu li one po laku vašeg automobila. Kombinirane četkice su obično jeftine, ali i tvrde – upravo ona kombinacija koju lak ne voli.
Ako se na automobilu nalazi tanki sloj prašine ili smrznutih kristala, četka s tvrdim vlaknima doslovno će ih utisnuti u boju. Nadalje, mnogi i dalje ostavljaju automobil u leru da radi nekoliko minuta prije kretanja. Praksa koja je nekad bila obavezna, ali danas nije baš prihvatljiva.
Taj je postupak neučinkovit, neekološki i prilično neprikladan za motor. Motor se najbrže zagrijava tijekom vožnje, kada radi pod malim opterećenjem. Hladan prazan hod znači slabije podmazivanje, gušće ulje i veće trošenje unutarnjih komponenti, a u mnogim slučajevima to je i prekršaj. Kreditna kartica, plastični omoti CD-a...
Improvizacija u čišćenju je beskrajna. Jedino što je sigurno kod ove metode jest da ćete nešto oštetiti – ili karticu ili staklo. U najgorem slučaju, oboje. Nedostatak pripreme znači da vozači, čak i usred zime, nemaju osnovne alate u svojim automobilima, poput strugača za led. Stoga posežu za neprikladnim predmetima koji mogu oštetiti staklene površine.
Ogrebotine na vjetrobranskom staklu kasnije vam mogu otežati pogled iz vozila – posebno ako na njega padaju sunčeve zrake. Zimsku opremu poput strugača za led, lanaca za snijeg, spreja za odmrzavanje prozora ili odmrzivača brava stavite u prtljažnik vašeg automobila i prije dolaska hladnih dana. Postoji i scenarij gdje kasno navečer pada lagana kiša, no tijekom noći ona se pretvori u led.
To nikako nije dobro za metlice vaših brisača, čija se guma može zamrznuti, pa stoga dok se vjetrobransko staklo nije u potpunosti zagrijalo, ne biste trebali paliti brisače jer možete oštetiti metlice.
Mnogi također prilikom hladnih jutara čim sjednu u vozilo, odmah uključe grijanje na najjače u nadi da će se kabina brže zagrijati. Dok je motor hladan, generira vrlo malo topline. Ako odmah uključite grijanje na najjače, odvodite tu toplinu s motora izravno u kabinu. Rezultat je jednostavan: motoru treba dulje da se zagrije, ulje ostaje gusto, izgaranje nije optimalno i potrošnja se povećava. Neki će se pak zaigrati sa zakonima fizike.
Pa će im pasti na pamet polijevati smrznuti vjetrobran vrućom vodom. To nikako nemojte činiti. Termički šok lako dovodi do pucanja stakla, a moderni vjetrobrani sa senzorima, odnosno njihova zamjena, nije nimalo jeftina. Savjet za kraj: birajte proizvode koji neće učiniti više štete nego koristi. Na primjer, čuvajte se preagresivnih sredstava za odmrzavanje koja bi mogla oštetiti boju. Koristite proizvode pouzdanih proizvođača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....