Dizelske pumpe

Popravak i po tri puta jeftiniji od nove pumpe

Problemi koje uzrokuje brtvljenje, kvaliteta nafte ili elektronički sklopovi rješavaju se za dan-dva, a jamstvo na obavljeni popravak pritom je jednako dugo kao i kad se nabavlja potpuno novi dio
 Ivan Lacković

Svaka dizel-pumpa ima svoj životni vijek i samo je pitanje vremena kad će je pogoditi neka vrsta kvara. U prosjeku obično odradi po stotinu tisuća kilometara, ali može biti i pomaka. Prema riječima Vladimira Predena iz sesvetskog servisa za popravak dizel-pumpi i injektora Preden, najčešće se događa da pumpa procuri, što može prouzrokovati dodatne probleme, ovisno o tome o kakvoj je pumpi riječ. Kod common-rail sustava, primjerice, s visokim radnim tlakovima od 300 bara naviše, bilo kakvo curenje praktički će odmah prouzrokovati gašenje motora i zaustavljanje automobila. Ako je riječ o nekim starijim modelima, auto se možda neće zaustaviti, ali će curenje goriva prouzrokovati oštećenja crijeva, što onda opet može dovesti do drugih negativnih posljedica.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU

Na rok trajanja i ispravnost rada pumpe utjecati može i kvaliteta nafte, jer ljudi gorivo, posebno ono za radne strojeve i gospodarska vozila, znaju čuvati u kućnim bačvama i kanistrima punima nečistoća, hrđe, vode... Što može izazvati kvar. Problema može biti i s elektroničkim sklopovima na pumpi, što se može manifestirati paljenjem lampice na ploči, ali i gubitkom snage ili gašenjem. Razlozi za to također mogu biti razni, pa pregaranje elektronike može biti uzrokovano naprezanjem klipa unutar kućišta pumpe. Nažalost, zbog neimaštine ljudi često znaju ići popravljati samo elektroničke sklopove (do kojih mogu doći čak i bez skidanja pumpe), a zanemaruju osnovni uzrok kvara, koji se nalazi negdje drugdje, što onda može dovesti do novih problema i još većih troškova.

Cijene popravaka, ovisno o vrsti pumpe i tipu kvara, startaju na 750 kuna, u prosjeku iznose 1500, no mogu se popeti i na 3500 kuna, pa čak i više. Dosta problema zna biti sa VP pumpama, koje se više ne proizvode, a nalaze se na modelima kao što su BMW 320d iz 2001. i 2002., Opel Astra 2.0 i 2.2 DTI, Audi A6 2.5 V6 TDI...

Problema zna biti i s ležajevima, što smo i sami imali prilike vidjeti na jednoj pumpi s Ford Mondea 2.0 TDCi, koji se s vremenom mogu početi raspadati. Nakon toga se otpadna strugotina može vratiti u spremnik goriva i prouzrokovati otkazivanje pumpe i injektora, ali i dodatne troškove zbog skidanja i ispiranja spremnika. No, i ovdje ljudi znaju postupiti krivo i popravljati samo injektore, a ne ukloniti uzrok problema, što znači da će baciti novac i za mjesec dana se ponovno naći u istim problemima.

Ivan Lacković

Općenito, popravak pumpe uvijek je jeftiniji (nekad i po tri puta) od kupnje nove, s tim da i s njim dobivate jamstvo kao i na novi dio. Specijalizirani servisi, inače, popravljaju i starije sustave pumpi, uključujući i one na gas-sajlu, koji se smatraju izumrlima, ali ih se po našim cestama još uvijek kotrlja popriličan broj. Cijena tu iznosi 750 kuna, a uključuje otvaranje, čišćenje, predihtavanja i zamjenu potrošnih dijelova, završno testiranje i jamstvo od godine dana. Ako pumpu pritom treba skidati i montirati natrag na auto, računajte s još 300 do 400 kuna.

Na pitanje ima li pumpi koje ne može popraviti, Preden odgovara da to ovisi o dostupnosti rezervnih dijelova. Za pumpu kakva se nalazi u, primjerice, Golfu VI, Siemens na tržište nije pustio sve potrebne rezervne dijelove, što znači da u takvim slučajevima jedino odgovarajuće rješenje predstavlja posve nova, skupa pumpa. Osim ako se vlasnik ne odluči na kemijanje, poput pripasavanja druge pumpe. No, s tim, čak ako i funkcionira, nitko nije sasvim zadovoljan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 19:20