StoryEditor
VOŽNJA NA PLIN

Računica je jasna, vožnjom na plin osim zaštite okoliša ostvaruje se i znatna ušteda, a akciju ugradnje plinske instalacije pokrenula je i INA

Trenutačno u Hrvatskoj vozi oko 60.000 vozila na plin, što je znatno više nego što je to bio slučaj prije desetak godina. Pritom je sasvim jasno, ušteda u odnosu na vožnju samo na benzinska goriva može biti povoljnija od 40 do 50 posto
Auto plin
 Tomislav Miletić/Pixsell


Zahvaljujući jednostavnoj računici koja pokazuje da nakon relativno brzog povrata početne investicije vožnja na plin može biti upola jeftinija u odnosu na pogon benzinom, mnogi se vlasnici vozila opredjeljuju za naknadnu ugradnju plinske instalacije..
 

Pritom apsolutni iznos uštede ovisi o samoj prosječnoj potrošnji goriva određenog automobila i prijeđenim kilometrima na godišnjoj razini. Na primjeru automobila koji prosječno troši 8 litara benzina na 100 kilometara te godišnje prijeđe prosječno 12.500 kilometara, ušteda u finalu  iznosi otprilike 4.500 kuna godišnje ili oko 50 posto. Treba pritom napomenuti kako je jedinična prosječna potrošnja autoplina nešto viša u odnosu na benzin, radi specifične gustoće proizvoda, pa vozilo koje prosječno troši 8 litara benzina na 100 kilometara, trošit će otprilike 9 litara na 100 kilometara autoplina.

image
Auto plin
Tomislav Miletić/Pixsell

Kod vozila na autoplin, potrošnja benzina će ostati u malom postotku jer motor starta na benzin, a potom se prebacuje na plin, dok kod primjerice novih tipova motora poput FSI motora, potrošnja benzina bit će kontinuirana i to u rasponu od 10 do 15 posto, pa su i uštede nešto manje, ali još uvijek osjetne, od 40 do 45 posto u odnosu na benzin. Iznos uštede ovisi o tipu motora automobila, prosječnoj potrošnji i prijeđenim kilometrima, pa će iznos ušteda u svakom individualnom slučaju biti drugačiji, zbog čega je naznačeni postotak naveden u očekivanom (ili procijenjenom) okvirnom rasponu i isključivo je informativnog karaktera.

image
Auto plin
Zoran Simin/Alamy/Alamy/Profimedia

U priču o autoplinu i ovog se ljeta uključila INA i pokrenula uspješnu akciju ugradnje plinske instalacije u benzinska vozila s ciljem osvještavanja i poticanja razvoja tržišta autoplina. Naime, autoplin se smatra alternativnim gorivom sukladno Direktivi Europske unije 2014/94, a u odnosu na druga fosilna goriva ima najmanje utjecaja na okoliš jer izgara bez dima, čađe i neugodnih mirisa. Istraživanja pritom pokazuju da se vožnjom na autoplin u okoliš ispušta 75 posto manje ugljičnog monoksida, 85 posto manje čestica čađe, 40 posto manje dušikovih oksida te 10 posto manje ugljičnog dioksida nego pri vožnji na benzin.

image
Auto plin
Ivan Lacković

U odnosu na dizelsko gorivo razlike su još izraženije, osim kad je riječ o CO2. Također, autoplin u odnosu na benzin smanjuje emisije toksina i kancerogenih tvari poput benzena i toluena do 96 posto.Osim zaštite okoliša i zdravlja ljudi, prednost korištenja autoplina pokazuje i njegova ekonomičnost jer osigurava nižu cijenu, kao i dulji vijek trajanja motora i katalizatora.  Akcija Ine "Štedi i čuvaj okoliš - putuj s Inom i autoplinom" uključuje ugradnju vrhunske plinske instalacije koja nudi do 5 godina jamstva na sustav, po cijeni počevši od oko 6.500 kuna* s uključenih 2.000 kuna za autoplin na INA kartici.

INA autoplin dostupan je za punjenje na Ininim maloprodajnim mjestima, a njegova kvaliteta usklađena je s europskom normom za autoplin EN 589.Akcijska ponuda vrijedi od 15. lipnja do 30. srpnja 2020. godine, a uključeni iznos na kartici može se potrošiti na Ininim maloprodajnim mjestima u roku godine dana od dana ugradnje.

 

 

*jednokratno gotovinsko plaćanje, vozila s četiri cilindra, konačna cijena ovisi o odabranom plinskom sustavu. Ugradnja plinskog sustava po cijeni od 6.500 kuna za 4 cilindra odnosi se na uređaje LANDI RENZO i GASITALY. Popis ostalih uređaja s četiri cilindra možete pronaći na Ininoj web stranici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. lipanj 2020 12:11