Zahvaljujući jednostavnoj računici koja pokazuje da nakon relativno brzog povrata početne investicije vožnja na plin može biti upola jeftinija u odnosu na pogon benzinom, mnogi se vlasnici vozila opredjeljuju za naknadnu ugradnju plinske instalacije..
Pritom apsolutni iznos uštede ovisi o samoj prosječnoj potrošnji goriva određenog automobila i prijeđenim kilometrima na godišnjoj razini. Na primjeru automobila koji prosječno troši 8 litara benzina na 100 kilometara te godišnje prijeđe prosječno 12.500 kilometara, ušteda u finalu iznosi otprilike 4.500 kuna godišnje ili oko 50 posto. Treba pritom napomenuti kako je jedinična prosječna potrošnja autoplina nešto viša u odnosu na benzin, radi specifične gustoće proizvoda, pa vozilo koje prosječno troši 8 litara benzina na 100 kilometara, trošit će otprilike 9 litara na 100 kilometara autoplina.
Kod vozila na autoplin, potrošnja benzina će ostati u malom postotku jer motor starta na benzin, a potom se prebacuje na plin, dok kod primjerice novih tipova motora poput FSI motora, potrošnja benzina bit će kontinuirana i to u rasponu od 10 do 15 posto, pa su i uštede nešto manje, ali još uvijek osjetne, od 40 do 45 posto u odnosu na benzin. Iznos uštede ovisi o tipu motora automobila, prosječnoj potrošnji i prijeđenim kilometrima, pa će iznos ušteda u svakom individualnom slučaju biti drugačiji, zbog čega je naznačeni postotak naveden u očekivanom (ili procijenjenom) okvirnom rasponu i isključivo je informativnog karaktera.
U priču o autoplinu i ovog se ljeta uključila INA i pokrenula uspješnu akciju ugradnje plinske instalacije u benzinska vozila s ciljem osvještavanja i poticanja razvoja tržišta autoplina. Naime, autoplin se smatra alternativnim gorivom sukladno Direktivi Europske unije 2014/94, a u odnosu na druga fosilna goriva ima najmanje utjecaja na okoliš jer izgara bez dima, čađe i neugodnih mirisa. Istraživanja pritom pokazuju da se vožnjom na autoplin u okoliš ispušta 75 posto manje ugljičnog monoksida, 85 posto manje čestica čađe, 40 posto manje dušikovih oksida te 10 posto manje ugljičnog dioksida nego pri vožnji na benzin.
U odnosu na dizelsko gorivo razlike su još izraženije, osim kad je riječ o CO2. Također, autoplin u odnosu na benzin smanjuje emisije toksina i kancerogenih tvari poput benzena i toluena do 96 posto.Osim zaštite okoliša i zdravlja ljudi, prednost korištenja autoplina pokazuje i njegova ekonomičnost jer osigurava nižu cijenu, kao i dulji vijek trajanja motora i katalizatora. Akcija Ine "Štedi i čuvaj okoliš - putuj s Inom i autoplinom" uključuje ugradnju vrhunske plinske instalacije koja nudi do 5 godina jamstva na sustav, po cijeni počevši od oko 6.500 kuna* s uključenih 2.000 kuna za autoplin na INA kartici.
INA autoplin dostupan je za punjenje na Ininim maloprodajnim mjestima, a njegova kvaliteta usklađena je s europskom normom za autoplin EN 589.Akcijska ponuda vrijedi od 15. lipnja do 30. srpnja 2020. godine, a uključeni iznos na kartici može se potrošiti na Ininim maloprodajnim mjestima u roku godine dana od dana ugradnje.
*jednokratno gotovinsko plaćanje, vozila s četiri cilindra, konačna cijena ovisi o odabranom plinskom sustavu. Ugradnja plinskog sustava po cijeni od 6.500 kuna za 4 cilindra odnosi se na uređaje LANDI RENZO i GASITALY. Popis ostalih uređaja s četiri cilindra možete pronaći na Ininoj web stranici.