Mnogi vozači vjerojatno su se barem jednom zapitali što bi se dogodilo kad bi u vožnji povukli ručnu kočnicu. Kod staromodnih mehaničkih ručnih kočnica odgovor je jednostavan – blokirali bi se stražnji kotači te bi postojala opasnost od gubitka kontrole i velika opasnost. No, moderna elektronička parkirna kočnica funkcionira bitno drukčije, što su nedavno potvrdili razni testovi.
U Njemačkoj su policajci isprobali kako se vozilo ponaša kad se elektronička parkirna kočnica aktivira pri većoj brzini. Rezultat je bio iznenađujuće mirno i kontrolirano zaustavljanje, jer sustav aktivira sve četiri kočnice i uključuje ABS, sprječavajući proklizavanje. Vozilo se zaustavilo brzo i sigurno, bez naglog trzaja, a jedina "drama" bila je serija zvučnih upozorenja.
.Slične pokuse proveli su i brojni YouTuberi. Ruski kanal Garage 54 usporedio je više kineskih modela i BMW Serije 5, pri čemu su svi automobili stali sigurno, iako je BMW-u trebalo više vremena jer se činilo da ABS nije bio uključen. Još 2019. Cleetus McFarland testirao je Corvette C7 i dobio isti rezultat, kontrolirano zaustavljanje bez blokiranja kotača.
Ovakva funkcionalnost može imati i vrlo praktičnu primjenu. Ako vozač, primjerice, doživi zdravstveni problem ili izgubi svijest, suvozač može povući prekidač i vozilo će se zaustaviti na siguran način. Naravno, proizvođači i policija upozoravaju da ovakve pokuse nikada ne treba raditi na javnim cestama, isključivo u kontroliranim uvjetima.
Kod automobila s klasičnom ručnom kočnicom scenarij je posve drukčiji – povlačenjem poluge pri većoj brzini vrlo vjerojatno ćete blokirati stražnje kotače, izgubiti kontrolu i završiti izvan kolnika. Elektronička rješenja, međutim, pokazuju kako tehnologija može biti spas u situacijama kad sve drugo zakaže.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....