Za volanom

Vozili smo novi BMW Serije 5: Naočita, prestižna i digitalizirana limuzina vozi se za peticu

Dizelaš 520d vjerojatno će biti najčešći izbor kupaca, no posebno nas je oduševio električni i5 M60 sa čak 600 KS

Serija 5

 DANIEL KRAUS/BMW AG

Prvi BMW serije 5 s proizvodnih traka tvornice u Dingolfingu sišao je 1973., a sada, točno 50 godina kasnije, konačno smo sjeli za upravljač nove, osme generacija kultnog bavarskog modela s oznakom G60, čija se svjetska premijera prošloga proljeća usporedo održala u nekolicini gradova, između ostaloga i u Zagrebu.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

I da, možemo odmah reći - i dalje je tu riječ o limuzini koja itekako ide niz dlaku vozačkim entuzijastima, koliko god unutrašnjost bila snažno digitalizirana i puna svakojakih gadgeta, a sama karoserija rastegnuta u svim smjerovima - broji 5,06 metara u dužinu (+10 cm), 1,90 metara u širinu (+3 cm) i 1,51 metar u visinu (+3,5 cm). No, ne nedostaje niti sportskih atributa.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Svidjela nam se sjajna pozicija za upravljačem, a posebice sportski profilirano sjedalo koje se može spustiti toliko nisko da se i nešto viši vozači mogu smjestiti baš kako treba, kao i promjerom nešto manji, ali zato mesnati trokraki upravljač, odrezan s donje strane. Uz veliki, prema vozaču zakrivljen stakleni zaslon s dva integrirana ekrana (instrumentna ploča veličine je 12,3-inča, a središnji zaslon infotainmenta 14,9-inča) jasno je da se ovdje ipak potpuno podilazi vozaču.

Naravno, ne nedostaje niti luksuza, prije svega naglašenog finim materijalima (po prvi su puta, u duhu vremena i politike održivosti, presvlake u potpunosti izrađene od veganske kože) te stamenom zvučnom izlolacijom, koja propušta tek pokoji decibel u unutrašnjost.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Dojam vrhunske tehnologije te sportskog prestiža pritom upotpunjuju dekorativne površine armature i središnjeg grebena s kristalnim izbornikom upravljačkog sustava iDrive.

Mlađoj publici svidjet će se i niz gadgeta, poput video streaminga te raznih vrsta igrica i kvizova, poput onog “Tko želi biti milijunaš”. Dodatno, izbornik programa vožnje My modes osim Sport, Efficent, Relax i Expresive, uključuje i Digital Art, koji je osmislila kineska umjetnica Cao Fei.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Njemu je zapravo cilj stvoriti ugođaj u vožnji posebnim grafikama i osvjetljenjem, no neke velike promjene u odzivu motora, mjenjača ili ovjesa nismo osjetili. Kad je riječ o programima vožnje, daleko najboljim pokazao se Sport, ne toliko zbog agresivnog crvenog ambijenta koji tada okružuje vozača, koliko zbog toga jer ovjes u njemu postaje osjetno krući i bolje podnosi brže prolaske kroz zavoje.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Na regionalnom predstavljanju u Istri prvo smo isprobali verziju pokretanu blago hibridiziranim dizelašem 520d, vjerojatno i najzanimljiviju domaćim kupcima. Četverocilindarski twin-turbo sa 197 KS i 400 Nm, pokazalo se, sjajno se nosi s masom nove Petice (1850 kg) te uz pomoć 48-voltnog starter-generatora ugrađenog u 8-stupanjski Steptronic lijepo ubrzava (0-100 km/h za 7,3 sekunde), radi uglađeno i kao stvoren je za nizanje kilometara na autocesti.

U osnovi je pogon stražnji, no dostupan je i kao xDrive. Pogon na sve kotače ima i snažniji od dva plug-in hibrida 550e xDrive od 489 KS, (slabiji 530e dolazi isključivo sa stražnjim pogonom i 272 KS). Oba koriste bateriju kapaciteta 19,4 kWh, a doseg samo na struju kreće se od 79 do 101 km. Inače, početnu ponudu predstavlja benzinac 520i, sa cijenom od 64.039 eura.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Imali smo priliku isprobati i potpuno električne, u vožnji prilično dojmljive verzije i5. M60 xDrive raspolaže s dva elektromotora ukupne snage od čak 600 KS, po čemu je pandan aktualnom M5 na odlasku te najsnažniji model u ponudi do dolaska novog M5, već viđenog na testiranjima na Nurbugringu.

Dojam u vožnji je po mnogočemu poseban, ali najviše impresioniraju međubrzanja, pa se pretjecanja doslovce pretvaraju u dječju igru. Doduše, i5 na vagi broji više od 2,3 tone - što se itekako osjeti na kočenjima, naročito prilikom ulasku u zavoj - no s mjesta do 100 km/h sprinta za impresivnih 3,8 sekundi, tek neznatno sporije od aktualnog M5.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Konačno, na putu od Lovrana do Zagreba isprobali smo i i5 eDrive40, koji koristi samo jedan elektromotor snage 313 KS s pogonom na stražnje kotače. Uz bateriju od 81,2 kWh ima doseg do 582 km, pa ni u bržoj vožnji autocestom ni u ničemu ne zaostaje za konvencionalnom konkurencijom.

Kratke činjenice

Početni model s benzincem 520i stoji 64.039 eura, dizelski 520d 66.867 eura, a 550e XDrive 82.174 eura

Karoserija je smještena na platformu Cluster Architecture, prilagođenoj klasičnim, uzdužno postavljenim motorima, ali i električnom pogonu

Nova Petica ima najduži međuosovinski razmak u klasi (2995 mm) te savršen raspored mase među osovinama (50:50). Dizelaš 520d se nudi od 66.867 eura (xDrive stoji 70.245 eura)

Veliki, 12,3-inčni zaslon kojim se upravlja pomoću sustava iDrive stiže serijski, baš kao i veganskom kožom presvučena sjedala

i5 M60 xDrive pomoću dva elektromotora razvija čak 600 KS, po čemu je pandan aktualnom M5 na odlasku te najsnažniji model u ponudi do dolaska novog M5. Cijena? 104.562 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. ožujak 2024 10:26