Već znamo da će za manje od dvije godine stupiti na snagu emisijski standard Euro 7 te da su i električna vozila meta Europe. Kancerogena prašina s kočnica postala je opsesija broj jedan, a proizvođači i dobavljači traže načine za smanjenje emisija. Stellantis također ima vlastito rješenje.
Smatralo se da su izvan fokusa emisija Bruxellesa, ali razne znanstvene studije potvrdile su visoku razinu toksičnosti emisija nastalih kočenjem u električnim automobilima. Ove emisije predmet su posebne pozornosti europskih vlasti, a također imaju niz zahtjeva koje moraju ispuniti prema novom standardu emisija Euro 7.
Velika većina proizvođača usredotočena je na pronalaženje isplative formule koja eliminira potrebu za dobavljačima. Ovo je više nego komplicirana misija i mnogi će biti prisiljeni odustati od nje, jer su proizvođači komponenti najnapredniji u ovom području.
Brembo već ima sustav koji značajno smanjuje emisije, ali Stellantis je jedan od onih koji to rade sami i želi koristiti vlastiti sustav. E sad se stvar malo komplicira. Navodno da je patent procurio iz iz europskog registra patenata, a pronašli su ga australski kolege. Dokument koji detaljno opisuje rješenje koje slijedi stope Volkswagen grupe i njezinih električnih vozila.
Da, dio rješenja francusko-talijanskog diva uključuje povratak na bubanj kočnice, ali uz dodatak magneta. Štetne emisije koje stvaraju kočnice nastaju kada se kočiona pločica i disk, ili kočiona papuča i bubanj, trljaju jedna o drugu, oslobađajući prašinu i čestice koje su izuzetno štetne za disanje. Metode njihovog sakupljanja variraju, čak se biraju i posebni filteri. Međutim, Stellantisov pristup je da magnet brine o njihovom sakupljanju.
Uostalom, te čestice su metalne, posebno željezo, od čega je napravljena velika većina kočionih diskova u običnim automobilima. Ideja je zanimljiva, ali postavlja značajna pitanja jer u slučaju disk kočnica, koje ostaju otvorene, zadržavanje čestica postaje izuzetno teško. Stoga patent predlaže premazivanje površine diska magnetskim filmom. Unatoč tome, to ne bi bilo potpuno učinkovito. Niti je bubanj, jer se ne zna gdje bi završile sve čestice koje magnet prikupi, dio koji bi zahtijevao kontinuirano održavanje, što bi povećalo troškove za kupca. I to unatoč činjenici da je održavanje kočnica rjeđe u električnim automobilima, zbog ogromne učinkovitosti sustava regeneracije energije, koji produžuju vijek trajanja bubnjeva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....