tehnika

Vruća tema: Toyota i dalje razvija benzince koje bi ugrađivali i u električne modele

Iako Toyota ne planira napustiti električnu tehnologiju (upravo suprotno), jasno je da njezini motori s unutarnjim izgaranjem još uvijek imaju puno toga za ponuditi

Toyota novi benzinac

 Toyota
Iako Toyota ne planira napustiti električnu tehnologiju (upravo suprotno), jasno je da njezini motori s unutarnjim izgaranjem još uvijek imaju puno toga za ponuditi

Toyotina budućnost je obojena u bojama "multienergije", gdje će nastaviti s ulaganjima u električni, ali i ICE smjer. Istina je da je japanski brend, vodeći svjetski proizvođač automobila, u početku oklijevao prijeći na 100 posto električna vozila u kratkoročnom ili srednjoročnom razdoblju. Izjave njegovih čelnika dosljedno su pojačavale tu ideju i to čine i dalje.

S najavom u svibnju 2024. da će Toyota udružiti snage sa Subaruom i Mazdom kako bi razvili novu obitelj motora s unutarnjim izgaranjem, postalo je sasvim jasno da motori s unutarnjim izgaranjem još uvijek imaju puno toga za reći u Toyoti. Izgleda da im je hibridizacija i dalje u prvom planu.

image

Toyota novi benzinac

Toyota

Potpredsjednik Toyote Europe za strategiju proizvoda i marketing, Andrea Carlucci, otkrio je neke detalje o višestrukim namjenama ovih novih motora. Imajte na umu da se oni neće dijeliti kao takvi, već će svaki razviti vlastiti specifični motor, a istovremeno će dijeliti zajedničke tehnologije i ciljeve. To je dio filozofije koju Toyota želi prenijeti u svoju sljedeću generaciju četverocilindričnih motora s unutarnjim izgaranjem. Japanska tvrtka nudit će atmosferske i turbopunjene opcije s 1,5-litrenim motorom i 2,0-litrenim turbopunjenim motorom, koji će biti manji, učinkovitiji i još snažniji.

Toyotin "višestruki" pristup daleko će dogurati, kako je Carlucci jasno dao do znanja na nedavnoj konferenciji Automotive News Europe. U borbi protiv pravog neprijatelja, ugljika, električni automobil neće biti jedini igrač, daleko od toga.

Toyotin cilj je da ovi novi benzinski motori mogu biti u gotovo svim vrstama pogonskih sustava. Revolucionarno rješenje koje će funkcionirati za automobile na čisti benzin, hibride s automatskim punjenjem, plug-in hibride, pa čak i električna vozila. Također se mogu pokretati biogorivima, e-gorivima ili vodikom.

„Pokušavamo optimizirati novi motor za bilo koju vrstu primjene, bilo da je električna, hibridna ili vodikova“, ponovno potvrđuje Andrea Carlucci, ističući svestranost novog hardvera kao ključ. I da, kao što ste pročitali, ovi će se motori koristiti u električnim automobilima, iako pod navodnicima. Toyota se referira na tehnologiju koja je u procvatu, posebno u Kini, a koja je svojedobno imala svoju priliku - prerano - u Europi s Opel Amperom i Chevrolet Voltom. Sjećate ih se? Govorimo o električnim vozilima s produljenim dosegom (EREV).

image

Toyota novi benzinac

Toyota

U ovoj mehaničkoj konfiguraciji, s filozofijom sličnom PHEV-ovima, EREV-ovi se uvijek pokreću elektromotorima, osim što imaju i motor s unutarnjim izgaranjem i spremnik za punjenje baterija kao generator kada im ponestane energije. Nešto poput e-Power tehnologije kod Nissana.

Upravo u tim vozilima bismo u budućnosti mogli vidjeti nove benzinske motore u električnim primjenama. Jer u Kini Toyota već namjerava prodavati ovu EREV tehnologiju, iako u suradnji sa svojim kineskim partnerom GAC za Highlander i Siennu. "Svi su uzeli platformu motora s unutarnjim izgaranjem i pretvorili je u nešto s određenim stupnjem elektrifikacije. Pa zašto ne bismo dizajnirali izvornu platformu za električna vozila i vidjeli koliko je možemo prilagoditi za plug-in hibrid ili potpuni hibrid bez žrtvovanja bilo koje prednosti nove platforme?“

Toyota je jasna da je pred njom dug put u razvoju vozila s unutarnjim izgaranjem, posebno zato što oni, barem njihov predsjednik Akio Toyoda, vjeruju da električna vozila nikada neće premašiti 30 posto globalnog tržišta. Prema Toyoti, raznolikost opcija bit će ključna za pružanje slobode izbora svojim kupcima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 11:27