Živimo u vremenu nevjerojatnih inovacija u autoindustriji. Svakih nekoliko godina nove generacije motora, čišće i sofisticiranije nego ikad, preplavljuju tržište, potiskujući svoje prethodnike u zaborav. Današnje pogonske jedinice, bilo benzinske, dizelske, hibridne ili električne, doživljavaju stalno tehnološko usavršavanje.
Međutim, u aktualnom vrtlogu promjena postoje iznimke koje prkose vremenu. Postoji motor koji zbog svoje pouzdanosti i robusnosti savršeno ispunjava svoju funkciju daleko od "svjetla reflektora", a proizvođač ga se ne želi odreći ni pod koju cijenu i drži ga u ponudi već desetljećima.
Riječ je o Toyotinom dizelskom 4,2-litrenom atmosferskom rednom 6-cilindrašu 1HZ, uparenom s ručnim mjenjačem, koji se i u 2025. ugrađuje u nove automobile i to gotovo nepromijenjen od svog lansiranja 1990. u legendarnom Land Cruiseru serije 70.
Tajna njegove izdržljivosti leži u mehaničkoj jednostavnosti. Ovaj atmosferac s blokom od lijevanog željeza, kovanom radilicom i mehaničkom pumpom za gorivo tolerantnom na goriva niske kvalitete može se smatrati neuništivim. Bez turbine, izravnog ubrizgavanja i složenijih komponenti, iznimno je robustan i jednostavno se nema što pokvariti, a sa 130 KS i 285 Nm sasvim je dovoljno pokretljiv u svim radnim uvjetima.
Tijekom desetljeća, 1HZ je dobio minimalne promjene, uglavnom usredotočene na zadovoljavanje emisija ispušnih plinova, ali njegova osnovna arhitektura ostaje netaknuta. Ovaj je motor pokretao bezbroj Land Cruisera, posebno u pustarama Australije, Afrike i Bliskog istoka. Humanitarne agencije, vojne snage i poljoprivrednici u udaljenim područjima danas se oslanjaju na njega iz istog razloga kao i 1990-ih – neuništiv je.
I u 2025. godini Toyota 1HZ nastavlja živjeti upravo tamo gdje je pouzdanost ključna, a ugrađuje se u posljednju iteraciju Land Cruisera serije 70. Njegova jednostavnost olakšava popravke u udaljenim područjima i osigurava dostupnost dijelova. Organizacije kao što su UN i Liječnici bez granica nastavljaju nabavljati nove Land Cruisere s motorom 1HZ putem Toyotine podružnice u Gibraltaru – Toyota Gibraltar Stockholdings.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....