IZBOR

Sve se promijenilo u kolijevci V8: Amerikanci su odabrali najbolje motore godine, popis je pun hibrida

Elektrifikacija je glavna tema, a klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem je na ovom popisu ostalo tek u tragovima

Motor Chevroleta Corvette ZR1

 Chevrolet
Elektrifikacija je glavna tema, a klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem je na ovom popisu ostalo tek u tragovima

Već više od tri desetljeća Wards Auto objavljuje listu "10 Best Engines & Propulsion Systems", jedno od najuglednijih priznanja u automobilskoj industriji "preko bare". Popisi iz prošlosti uključivali su sve, no dominirali su uglavnom veliki V6 i V8 strojevi.

Ovogodišnji izbor jasno odražava promjene u industriji i u državi gdje su obujam i broj cilindara donedavno bili sinonim za kvalitetan i dobar motor. Elektrifikacija je glavna tema, a klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem je na ovom popisu ostalo tek u tragovima.

image

Motor BMW-a M5

BMW

Na listi za 2025. dominiraju hibridi i električni motori. Električni pogoni koji su se istaknuli dolaze iz Nissana Leafa, Lucida Gravity, Hyundaija Ioniqa 9 i Dodge Chargera Daytona. Drugu polovicu čine hibridi, i to u raznim izvedbama: BMW M5 s plug-in hibridnim V8 sustavom, Honda Civic Hybrid, Ford F-150 Hybrid, Lexus LX 700h i Mercedes-AMG E53.

Za ljubitelje klasične mehanike ostalo je tek malo utjehe. Osim BMW-ovog V8 u plug-in kombinaciji, jedini V8 motor na listi je 5,5-litreni twin-turbo V8 iz Chevrolet Corvette ZR1. To je ujedno i jedini motor bez ikakve elektrifikacije.

image

Motor Chevroleta Corvette ZR1

Chevrolet

Proces odabira započeo je s 28 kandidata, među njima deset hibrida i deset potpuno električnih modela. Svaki je ocjenjivan kroz vožnju i testiranje u realnim uvjetima, a pobjednici nisu rangirani, već su svi na popis uvršteni ravnopravno.

Kako ističe Christie Schweinsberg, voditeljica izbora, kupci u SAD-u sve više prihvaćaju elektrifikaciju, ali uglavnom kroz hibride, dok su potpuno električna vozila još uvijek na dugom putu prema masovnoj dominaciji. To jasno pokazuje i lista, na kojoj je balans pomaknut prema prijelaznim rješenjima, a tradicionalni motori polako gube prostor.

Cijeli popis izgleda ovako:

BMW M5 — 4,4-litreni turbo V8 PHEV

Chevrolet Corvette ZR1 — 5,5-litreni twin-turbo V8

Dodge Charger Daytona — električni pogon

Ford F-150 — 3,5-litreni turbo V6 HEV

Honda Civic Hybrid — 2,0-litreni I-4 HEV

Hyundai Ioniq 9 — električni pogon

Lexus LX 700h — 3,4-litreni turbo V6 HEV

Lucid Gravity — električni pogon

Mercedes-AMG E53 — 3,0-litreni turbo I-6 PHEV

Nissan Leaf — električni pogon

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 16:09