
Unatoč sveprisutnom trendu elektrifikacije u automobilskoj industriji, General Motors jasno pokazuje da motor s unutarnjim izgaranjem, posebno legendarni V8, još uvijek ima značajnu ulogu u njihovoj budućnosti. Sada je GM najavio ulaganje od 888 milijuna dolara (oko 785 milijuna eura) u svoju tvornicu Tonawanda Engine, smještenu u gradu Buffalu u američkoj saveznoj državi New York, s ciljem proizvodnje šeste generacije V8 motora. Ova investicija je najveće pojedinačno ulaganje u povijesti ove tvornice.
Planirani V8 motori bit će namijenjeni velikim pick-up kamionetima i SUV vozilima, uključujući modele poput Chevrolet Silverada, Tahoea i Suburbana, kao i GMC Sierru, Yukon i Yukon XL. Iako je Cadillac predstavio potpuno električni Escalade IQ, još uvijek nije jasno hoće li se nastaviti proizvodnja verzije s motorom s unutarnjim izgaranjem. GM je istaknuo da će nova generacija V8 motora pružiti bolje performanse, veću učinkovitost i smanjene emisije, zahvaljujući inovacijama u području izgaranja i termalnog upravljanja.
Trenutačno, GM-ov 5.3-litreni V8 motor razvija 355 KS i 519 Nm okretnog momenta, dok 6.2-litreni V8 nudi 420 KS i 623 Nm. Iako specifikacije nove generacije još nisu objavljene, očekuje se da će nadmašiti ove brojke. Proizvodnja novih motora planirana je za 2027. godinu, a investicija uključuje nabavu nove opreme, alata i renovaciju tvornice koja posluje već 87 godina.
Šefica GM-a, Mary Barra, izjavila je: "Naša značajna ulaganja u tvornicu pogonskih sustava Tonawanda Engine pokazuju našu predanost jačanju američke proizvodnje i podršci radnim mjestima u SAD-u. Nastavljamo inovirati motore koje tamo proizvodimo kako bismo ih učinili učinkovitijima i s boljim performansama, što će nam pomoći da našim kupcima isporučimo vrhunske kamionete i SUV-ove u godinama koje dolaze."
Ova investicija dolazi u vrijeme kada GM balansira između elektrifikacije i održavanja svojih tradicionalnih pogonskih sustava. Iako je kompanija ranije najavila planove za proizvodnju električnih pogonskih jedinica u Tonawandi, nova ulaganja pokazuju prilagodbu tržišnim zahtjevima i potrebi za održavanjem proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem.
Odluka General Motorsa dolazi u zanimljivom političkom trenutku i sve više se preklapa s retorikom Donalda Trumpa, koji otvoreno kritizira politiku ubrzane elektrifikacije. Predsjednik SAD-a ukinuo je mnoge subvencije za električna vozila i poništio stroge ekološke regulative uvedene pod administracijom Joea Bidena. Trump tvrdi kako električni automobili "ubijaju američku automobilsku industriju" te zagovara očuvanje tradicionalnih benzinskih pogona, pogotovo onih velikih V8 motora koji desetljećima simboliziraju američku snagu i neovisnost. GM-ova investicija u novu generaciju upravo takvih motora mogla bi se tako doživjeti kao strateški odgovor na političke i tržišne sile, a možda i kao signal približavanja novoj političkoj klimi u Washingtonu.
Komentari
0