SERVIS

SVE O TUNINGU OVJESA, zahvatu koji optički poboljšava automobil kao i ležanje i držanje ceste

Na doradu ovjesa dolaze različiti vozači koji traže razne stvari, no možemo ispuniti gotovo sve što žele, poručuju iz Gabrek Tuninga. Netko želi da im auto bude bolji na stazi, a netko da bude udobniji za vožnju cestom
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Za doradu ovjesa ljudi se odlučuju iz različitih razloga, no uvijek je riječ o entuzijastima koji na ovaj ili onaj način žele poboljšati svoj automobil. Većina ih dolazi prvenstveno zbog optičkog efekta, odnosno spuštanja, jer činjenica je da je auto, kad je niži, obično i ljepši, objašnjava Robert Jakšić iz Gabrek Tuninga, renomirane radionice s dugogodišnjim iskustvom, smještene u Strmcu Samoborskom nadomak Zagreba.

Ima, dakako, i ljudi i koji dolaze sa zahtjevom da im se auto podigne kako bi se mogli voziti po terenu, onih koji na “upgrade” ovjesa dolaze s isključivom namjerom da im auto bude bolji na stazi, ali i onih koji žele da im auto bude udobniji za vožnju cestom, ali pritom istovremeno i niži. Dakle, dolaze nam različiti tipovi ljudi i traže se različite stvari, a mi im možemo ispuniti praktički sve što su zamislili, ističe Jakšić.

Jedan od osnovnih takvih zahvata imali smo prilike vidjeti na primjeru jedne, dosad potpuno tvorničke Porsche Carrere S iz 2011. godine. Klijent je zaželio prvenstveno dobiti optički niži auto, no time će se promijeniti i njegov gravitacijski centar, što znači da će se manje naginjati i manje biti podložan “body rollu”, naginjanju i uvijanju.

Zahvat dorade u takvom slučaju traje nekoliko sati, dakle obavlja se u jednom danu, a pritom se tvorničke opruge i anti-roll bar mijenjaju odgovarajućim dijelovima iz ponude H&R-a. Novi su federi nešto kraći, zbog čega će se automobil u odnosu na tvorničke postavke spustiti za oko dva i pol centimetra, a nova balans-štanga je debljine 25 umjesto 20 mm, dakle 25 posto je tvrđa od serijske, te ima mogućnost finog podešavanja napetosti odnosno krutosti. Zahvaljujući tome moguće je kontrolirati odnos prednjeg i stražnjeg dijela te auto ovisno o želji klijenta podesiti tako da bude podložniji podupravljanju ili preupravljanju. A pritom govorimo o osnovnoj, tzv. stage 1 doradi… Stvari, dakako, mogu biti i znatno detaljnije i, dakako, skuplje, kako smo imali prilike vidjeti na primjeru druge 911-ice na koju je ugrađen KW Clubsport, namijenjen vozačkim entuzijastima koji traže mogućnosti podešavanja do krajnjih granica.

S druge strane, ističe Jakšić, sve više i više ljudi odlučuje se za tzv. street comfort varijante, kod kojih perfomanse ne dolaze nužno na uštrb udobnosti. Jer, mladi vozači sa 20-ak godina u pravilu traže brzinu i spuštanje bez ikakvih pitanja, ali kad zađu u tridesete ili četrdesete, kad se u autu osim njih počnu voziti i punica i djeca…, pritoriteti se malo mijenjanju. U ponudi je, dakle, doslovno sve, a ključ uspješno obavljenog posla je u iskustvu i stručnosti, kao i redovitom školovanju koje se u u Gabreku podrazumijeva. Što se tiče marki i modela automobila, ograničenja tu praktički nema, radi se doslovno sve, i to s kvalititenim kitovima s potpisom Eibacha, KW-a, H&R-a…, a cijene startaju već na oko 1500 kuna. Ili oko 4000, ako se klijent odluči za sofisticiraniji, podesiv ovjes…

UKRATKO

Novi su federi nešto kraći, zbog čega će se automobil u odnosu na tvorničke postavke nakon zahvata spustiti za oko 2,5 cm. U Gabrek Tuningu rade na gotovo svim vrstama i modelima automobila, i to s kvalitetnim kitovima s potpisom Eibacha, KW-a, H&R-a…, a cijene startaju već na oko 1500 kuna

Premda mnogi tuning povezuju isključivo s dinamičnom i sportskom vožnjom, sve više ljudi odlučuje se za tzv. street comfort varijante, kod kojih perfomanse ne dolaze nužno na uštrb udobnosti

Vlasnik Porsche Carrere S je zaželio prvenstveno dobiti vizualno niži auto, no s novim oprugama i balans štangom promijeniti će se i njegov gravitacijski centar, što znači da će se manje naginjati i manje biti podložan naginjanju i uvijanju

KW Clubsport komplet sofisticirano je rješenje kakvo je namijenjeno vozačkim entuzijastima koji traže mogućnosti podešavanja do krajnjih granica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. ožujak 2024 04:07