česta praksa

Sve o vožnji automobila ‘na rezervi‘: Koliko kilometara možete prijeći i je li to uopće pametno?

Evo zašto vam savjetujemo da potražite prvu benzinsku i prije nego što vam se upali lampica rezerve

Gorivo, ilustracija

 Arhiva Auto klub

Mnogi vozači postanu vrlo nervozni kada se u njihovom automobilu upali lampica rezerve goriva, a drugi su potpuno opušteni jer znaju da imaju dovoljno goriva za još mnogo kilometara prije nego što se spremnik potpuno isprazni, a auto stane. Na pitanje koliko kilometara se može učiniti s "rezervom" ne postoji jednoznačan odgovor. To ovisi o modelu auta, stilu vožnje, opterećenju auta, konfiguraciji terena, vrsti ceste, gužvi na njoj, a vrijednosti se ovisno o svemu tome mogu kretati od nekoliko desetaka kilometara pa sve do više od 100 kilometara.

Lampica za rezervu se u automobilu pali uglavnom kada je u spremniku ostalo između 7 i 12 posto goriva od ukupne zapremine. No zbog različite mjerne opreme i njene (ne) preciznosti to u praksi može značiti jako velike razlike od auta do auta i od vozača do vozača. Na testu njemačkog Auto Motor und Sporta auti su na rezervi prelazili od 50 pa sve do 159 kilometara prije nego bi stali.

image

Gorivo, ilustracija

Profimedia

Većina modernih automobila prikazuje preostalu kilometražu na putnom računalu, no te vrijednosti znaju i zavarati. Na sreću, skoro uvijek u korist više kilometara, no postoje iznimke. Primjerice neki modeli Renaulta i Dacie su prije desetak godina imali problem sa sustavom i auti bi ostajali bez goriva dok im se na putnom računalu prikazivalo nekoliko desetaka preostalih kilometara.

Danas nema takvih poznatih slučajeva kod novih auta, no to ne znači da ne može doći do problema. Naime, ako ste cijelo vrijeme vozili po ravnom i rezervu dočekali pred nekim velikim brdom ili planinom, preostalih 50 km će se vrlo brzo istopiti zbog veće potrošnje. Isto vrijedi ako ste naglo promijenili stil vožnje. Zato definitivno ne treba izigravati heroja na gasu kada se lampica upali već voziti maksimalno štedljivo.

No i kada kilometri na putnom računalu dođu do nule u principu ste sigurni još neko vrijeme, nema razloga za paniku. Ako je najbliža benzinska udaljena deset, dvadeset kilometara uz nježnu vožnju gotovo sigurno ćete stići do nje jer kilometri na putnom računalu su namjerno prikazani "pesimistično" da bi se vozača natjeralo na pravovremen odlazak na benzinsku. Ovisno o modelu, većina automobila nakon prikazivanja nule još uvijek ima dovoljno goriva za prelazak nekoliko desetaka kilometara.

image

Gorivo, ilustracija

Arhiva Auto klub

Da budete potpuno sigurni koliko točno vaš automobil može priječi na rezervi trebali biste to isprobati sami, no to svakako ne preporučujemo. Ne zbog toga što biste mogli ostati na cesti, već prvenstveno zbog toga što vožnja na rezervi može naštetiti vitalnim komponentama automobila, pogotovo ako je automobil star i u spremniku mu se nagomilalo nečistoće.

Čak i mikročestice takve nečistoće su posebno opasne za katalizator, a dovest će i do bržeg "začepljivanja filtra čestica. Pri vožnji na rezervi u opasnosti su i filter goriva koji će se prije istrošiti i pumpa za gorivo kojoj se može skratiti vijek trajanja zbog povremenog rada "na prazno" i lošijeg hlađenja. Naime, u mnogim automobilima ta pumpa je smještena u samom spremniku, a za hlađenje joj služi gorivo.

image

Gorivo, ilustracija

Arhiva Auto klub

I dok se problemi s nečistoćom odnose samo na starije automobile, ovi s pumpom goriva vrijede i za one najnovije. Vozite li često na rezervi sa svim ovim komponentama se mogu javiti ozbiljni i skupi problemi. Zbog toga savjetujemo da potražite prvu benzinsku i prije nego što vam se upali lampica rezerve.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 17:44