
Ako kupujemo novi automobil ne zamaramo se previše temom prohrđavanja lima, međutim, ako smo kupci rabljenog automobil itekako nam postaje važno kakva je zaštita od korozije na modelu koji nas zanima.
Posebice ako je tvorničko jamstvo već isteklo, a koje kod većine proizvođača traje od 8 do 12 godina, što je bitna stavka posebice ako kupujemo polovnjaka kojeg bismo vozili na "dulji rok".
Što se tiče tehnike zaštite već desetljećima je cinčanje limova jedan od najzastupljenijih načina zaštite od korozije, prepoznat kao garancija dobre kvalitete što bi proizvođač posebno naglašavao.
Postoje tako uvriježena mišljenja kako neke marke automobila imaju sjajnu zaštitu od korozije i druge slabiju, a slično je što se tiče i modela automobila, pa je tako prošle godine švedski auto magazin Vi Bilägare odlučio provjeriti na čak 350 automobila kako danas stoje stvari po tom pitanju i jesu li uvriježena mišljenja i neki mitovi još aktualni.
Šveđani su proveli najdetaljnije istraživanje o razini antikorozivne zaštite automobila i u plasmanu na njihovoj ljestvici kvalitete zaštite usredotočili su se na razinu zaštite, debljinu i slojevima laka, zaštite komponenti ovjesa i podnice te same strukture karoserije.
Nakon dugotrajnih testova pokazalo se da najbolju zaštitu od korozije, koja je upravo savršena, ima Porsche, a slijede ga modeli Jaguara, kineskog Nia, BMW-a, Audija i Minija, koji su prošli s ocjenama od odličan prema vrlo dobar. Vrlo dobru i dobru zaštitu imaju i Mercedes, Renault, VW, Seat, Dacia, Tesla, Škoda i Smart, a odmah iza njih slijede još uglavnom korejski i japanski proizvođači...
Komentari
1