TEST

ŠKODA OCTAVIA COMBI 1.6 TDI Peta vrata skrivaju čudovište

Izostanak ravne podnice s preklopljenim sjedalima je mana, no prtljažnik tada ima čak 1740 litara
Izostanak ravne podnice s preklopljenim sjedalima je mana, no prtljažnik tada ima čak 1740 litara

Zvuči čudovišno, a takav zbilja i je. Naravno, riječ je o prtljažniku treće generacije Škode Octavije Combi, smještene poput VW Golfa i Audija A3 na novu koncernovsku platformu MQB. Već od starta nudi 610 litara, odnosno čak 1740 litara s oborenim stražnjim sjedalima. Odnosno, 22 litre manje, kad u podnici skriva rezervnu gumu standardnih dimenzija, kao što slučaj u opremi Elegance. U doba opće pošasti lifestyle karavana, koji prije praktičnost stavljaju šminku, dolazi kao melem na ranu svakome tko je u potrazi za dodatnim prostorom za prtljagu. Među kompaktima mu niti blizu nema ravna, pa niti u srednjoj klasi – najbliži mu je VW Passat Variant, koji s tek 2 cm dužim osovinskim razmakom ima prtljažnik od 603 litre, onaj u Toyoti Avensis Wagon nudi 545 litara, u Citroenu C5 SW ima 535 litara... Nadmašuje čak i prtljažnik za klasu i pol većeg Superba Combi (605 litara), opjevanog kao kralja prostranosti, barem dok se ne obore sjedala, kad veći brat nudi čudesnih 1835 litara.

Šteta tek što podnica s preklopljenim sjedalima nije ravna. Želite li imati tu blagodat, trebate doplatiti 1140 kuna za dvostruku policu, kojom se dno prtljažnika poravnava s utovarnim rubom uzdignutim 63 cm od tla (5 cm niže nego kod limuzine). No, i bez toga Octavia Combi osvaja praktičnim rješenjima, pa se uz brojne odjeljke i kukice za pričvršćenje vrećica u prtljažniku, uz opremu Elegance naprijed dobivaju čak dva hlađena spremišta – u pretincu ispred suvozača, te u naslonu za ruku – dok je ispod suvozačevog sjedala još i kutija za stvari. Vozač i putnici tako nikad ne moraju brinuti gdje će odložiti sitnice, poput sokova, mobitela ili naočala.

No, da bi se osjetila prava vrijednost Octavije Combi, treba sjesti za upravljač. Iako sa 1,3 tone nema rekordnu masu, imponira čvrstoćom izrade, koja vam se zorno prenosi na ruke dok držite izdašno podesiv volan, koji u opremi Elegance dolazi s tri kraka i ukrašen kromom. Doduše, ista se slika dobiva pri zatvaranju vrata, koja uz uvjerljiv zvuk u milimetar precizno naliježu u okvir, kao što je to kod prestižnijih modela koje potpisuju Audi, BMW...

Impresionira i kvaliteta izrade, ali i korišteni materijali – u izvedbi Elegance cijela je armatura presvučena mekanom plastikom, ukusno kombinirano s kromom ili, ako to kupac poželi, imitacijom drva (još uvijek postoje poklonici među starijima od osamdeset). Unutrašnjosti tako s najskupljom opremom uopće ne nedostaje prestiža, čemu pridonosi i multimedijski sustav sa zaslonom osjetljiv na dodir. Možda nema najsretniju grafiku, ali zato osigurava jednostavno podešavanje ugrađenih sustava (radija, sigurnosnih sustava, osvjetljenja...).

Kao i svi motori u ponudi, s izuzetkom 1.2 TSI sa 86 KS, nosi oznaku Green Tec, što znači da serijski dolazi sa sustavom Start&Stop, filtrom čađe i regenerativnim kočenjem. Posljedica? Potrošnja je zauzdana na prosječnih 5,4 litara, i to ako niste baš pažljivi s papučicom gasa. Ne treba se plašiti niti izostanka šestog stupnja na preciznom mjenjaču. Brzinom od 130 km/h vozili smo na samo 2400 okretaja, a putno računalo pritom je pokazivalo potrošnju od tek 4,7 litara.

Octavia Combi pritom se vozi poput limuzine. Čvrst i fino ukrućen ovjes spremno drži pravac i pritom nije bolno tvrd, a uvjerljive kočnice pri brzini od 100 km/h zaustavljaju karoseriju za kratkih 36,6 metara. A kad zatreba, u pomoć priskače bogata sigurnosna elektronika, pa se s dobrim razlogom osjećate sigurno kao u bunkeru.Uz navedeno, četverogodišnje jamstvo i pet EuroNCAP zvjezdica, cijena od 161.637 kn nije pretjerana. Riječ je o karavanu za poželjeti.

COMBI 1.6 TDI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 3000 do 4000/min

Moment 250 Nm pri 1500-2750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 466x 181 x 146,5 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 610/1740 litara

Masa 1322 kg

Ispuh CO2 99 g/km

MJERENJA

Brzina 191 km/h

0-100 km/h 11 sekundi

Potrošnja 5,4 l/100 km

CIJENA 161.637 kn

S DOPLATAMA 171.513 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2025 21:11