MALI POTROŠAČ

Ako želiš štedjeti, vozi dizel: Testirali smo Citroën C4 1.5 BlueHDi sa 131 KS i 300 Nm

Poznati 1,5-litreni dizelaš sa 131 KS i 300 Nm doslovce se poigrava kompaktnim Citroenom, a troši 5,7 litara

Citroen C4

 Darko Tomaš/CROPIX

Kako je dobro, vidjeti te opet… Veliki hit Novih fosila iz sredine osamdesetih prvo je što mi je palo nakon što sam s testnim Citroënom C4 1.5 BlueHDi napravio par kilometara Zagrebom.

Već mjesecima, naime, nisam sjeo u automobil s dizelskim motorom. Jer, osim što je lipanj bio tradicionalno vrijeme državnih poticaja za električne i plug-in hibridne automobile, pa nam je i kalendar prepun automobila s električnim i/ili benzinskim motorima, dizelaše su u ponudi dobrog dijela proizvođača istisnuli hibridi. Srećom, ne i kod Citroëna.

image

Citroen C4

Darko Tomaš/CROPIX

U jednom od popularnijih modela, crossoveru C4 koji se u svojoj trećoj i aktualnoj generaciji u španjolskom Villaverdeu kraj Madrida proizvodi od 2020., u ponudi su - uz 1,2-litrene benzinske trocilindraše sa 102 i 130 KS - čak dva izdanja 1,5-litrenog dizelaša s oznakom BlueHDi, koji korijene vuče još iz suradnje s Fordom.

Četverocilindraš s turbopunjačem promjenjive geometrije u slabijem izdanju razvija 110 KS, a u snažnijem sa 16-ventilskom glavom lijepih 131 KS. Slabijeg je pritom moguće dobiti i s ručnim mjenjačem i osnovnim paketom opreme Feel za 194.700 kuna, ali snažniji od 131 KS dolazi isključivo s automatskim mjenjačem i srednjim od tri ponuđena paketa opreme, Feel Pack, za najmanje 230.710 kuna.

image

Citroen C4

Darko Tomaš/CROPIX

Već iz tvornice, dakle, ne dolazi samo s daljinskim zaključavanjem, automatskom dvozonskom klimom, grijanim vanjskim retrovizorima i pomoći pri parkiranju straga, nego i diodnim svjetlima, projekcijom podataka na vjetrobran, navigacijom, sjedalima s memorijskom pjenom, električno sklopivim retrovizorima, kamerom za vožnju unatrag, aluminijskim naplacima od 18 cola…

Bogatije je opremljen samo 10.034 kune skuplji Shine, koji još raspolaže i automatskim dugim i kratkim svjetlima, pomoći pri parkiranju sprijeda, aktivnim tempotom i zatamnjenim stražnjim staklima.

Vrijedi li, međutim, doplatiti 21.500 kuna za snažnije izdanje 1.5 BlueHDi sa 131 umjesto 110 KS? Cijenite li automatski mjenjač, u pravilu vrijedan oko 15.000 kuna, u svakom slučaju se isplati, jer ispada da vas dodatnih 21 KS stoji svega 6500 kuna. I premda mu do stotke i dalje treba priličnih 10,6 sekundi, što je ipak gotovo sekundu manje nego kod slabijeg 1.5 BlueHDi (11,4 sekunde), na autocesti bez pretjeranog nagovaranja dohvati sasvim pristojnih 206 km/h (180 km/h kod 1.5 BlueHDi sa 110 KS).

image

Citroen C4

Darko Tomaš/CROPIX

Tajna je, dakako, u raskošnom okretnom momentu od 300 Nm pri svega 1750 okretaja, zbog čega je uvjerljiviji u pretjecanjima na otvorenoj cesti i sprintevima u lijevoj traci autoceste, prilikom ubrzavanja iznad 100 km/h… Putujete li, dakle, često otvorenom ili autocestom, isplati se izdvojiti za snažniji 1.5 BlueHDi.

Pogotovo što razlika u potrošnji, unatoč ne pretjerano odlučnom i brzom automatskom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa, iznosi zanemarivih pola litre - na putnom računalu, poništenom prije 1500 kilometara, stajao je, naime, podatak o prosječno potrošenih 5,7 litre, što znači da je uz malo pažnje s jednim punjenjem 50-litarskog spremnika moguće prevaliti gotovo tisuću kilometara. Važan podatak za vremena u kojima litra dizela stoji gotovo 15 kuna…

image

Citroen C4

Darko Tomaš/CROPIX

Povoljna potrošnja dijelom je posljedica i suzdržane težine - 4,35 metara dug francuski peterosjed, naime, teži 1350 kilograma. Zato je i dalje uvjerljivo najudobniji automobil u klasi. Osim u karoseriji od tla udaljenoj lijepih 16 centimetara, zbog kojeg se osjetno naginje u zavojima, tajna je i u visokoprofilnim gumama 195/60 R18.

image

Citroen C4

Darko Tomaš/CROPIX

U leđa putnika stoga se utisnu samo udarne rupe i ležeći policajci, pogotovo što već iz tvornice dolazi opremljen udobnim foteljama s dodatnim centimetrom i pol memorijske pjene. Osjećaju udobnosti pridonosi i raskošna ponuda prostora ne samo na prednjim sjedalima, već i straga, gdje unatoč coupeovskoj liniji krova mjesta ima dovoljno i za glave. Tijesno je jedino u prtljažniku, koji nudi skromnih 380 litara.

Tehnički podaci

C4 1.5 BLUE HDI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1499 ccm

Snaga 96 kW/131 KS pri 3750 o/min

Okr. moment 300 Nm pri 1750 o/min

Pogoprednji

Mjenjač automatski (8)

Dimenzije 436 x 180 x 152 cm

Osovinski razma267 cm

Prtljažnik 380-1250 litara

Gume 195/60 R18, Goodyear EfficientGrip

Težina 1350 kg

CO2 ispuh121 g/km

Najveća brzina206 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Cijena 230.710 kn

S doplatama 235.730 kn

OPREMA FEEL PACK - automatska dvozonska klima • diodna svjetla • kožom presvučeni upravljač • električni podizači sprijeda i straga • električno podesivi, sklopivi i grijani vanjski retrovizori • asimetrična stražnja klupa • daljinsko zaključavanja • pomoć pri parkiranju straga + kamera • navigacija • radio na 10” tabletu i 6 zvučnika • tempomat • sjedala s memorijskom pjenom • projekcija podataka na vjetrobran (head-up) • aluminijski naplaci (18 cola) • set za krpanje gume...

DOPLATE - metalik boja, 5000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 22:07