StoryEditor
PRVI TEST UMIVENOG ŠARMERA

Alfa Romeo Giulia 2.2 MultiJet Super u blago dotjeranom izdanju još je rafiniranija i ugodnija za vožnju

Talijanska limuzina koja nas je privlačnim izgledom i osjećajem u vožnji oduševila još 2017. upravo je blago dotjerana - dobila je veći i na dodir osjetljivi zaslon, hrpu sigurnosne elektronike i - u osnovnom izdanju sa 2,1-litrenim dizelašem - dodatnih 10 KS
Alfa Giulia 2020.
 CROPIX

Super. Tih pet kromiranih slova na prednjem blatobranu, ne duljih od desetak centimetara, jedina su novost u vanjskom izgledu nove Giulije, blago dotjerane nakon tri godine na tržištu (pojavila se potkraj 2016., taman na vrijeme da kod nas sasvim zasluženo osvoji titulu Auta godine 2017.). Prave se novosti kriju u unutrašnjosti.

image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Talijani su, naime, bljedunjavi, skučeni, spori i na dodir neosjetljivi zaslon središnjeg upravljačkog sustava, koji je bio zastario i prije nego li je automobil stigao u salone, odlučili zamijeniti modernijim i broj većim - u dijagonali sad mjeri 8,8 inča, odnosno 22,4 centimetra. I osjetljiv je na dodir, pa se kroz menije - navigaciju, glazbu, telefon, digitalne instrumente... - raspoređene poput widgeta sad krećete swipanjem.
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Nebo i zemlja u odnosu na stari zaslon. Novi su, također, i materijali, pa središnji greben sad krase drvo otvorenih pora, aluminij i klavirskim lakom presvučeni prekidači, a i kožom presvučena ručica automatskog mjenjača više ne izgleda kao jeftina kineska kopija ručice iz BMW 318d. Također, i pretinaca ima više nego dosad i neusporedivo su upotrebljiviji (kod mjenjača se nudi i bežično punjenje).
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Talijanska limuzina sad raspolaže i svim sigurnosnim, odnosno sustavima autonomne vožnje razine 2. U prijevodu, automatskim kočenjem u gradu s raspoznavanjem pješaka i biciklista, automatskim držanjem vozne trake, aktivnim tempomatom... Apple Carplay i Android Auto sad se isporučuju serijski, a isto vrijedi i za bi-xenon svjetla (dosad halogena). I to je manje-više sve.
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Sve ostalo je i dosad bilo savršeno. Od sjedala koja sjajno drže tijelo i ne umaraju, preko kožom presvučenog upravljača do ručica automatskog mjenjača od lijevanog aluminija iza upravljača i paljenja prekidačem na upravljaču. Isto vrijedi i za vanjski izgled, u kojem je prste imao osobno i Sergio Marchionne. Giulia zavodljivo izgleda čak i u tamnosivoj boji s osnovnim paketom opreme Super, a pogotovo u jarkoplavoj Misano ili crnoj Vulcano, pa još sa žutim čeljustima kočnica (2850 kuna) i aluminijskim naplacima od 19 cola (7674 kune)... Miljama ispred dosadnjikavih Audija A4, BMW 318d i Mercedesa C 200d.
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Birati i dalje možete između pet motora - 2,0-litrenih turbobenzinaca s 200 i 280 KS te 2,1-litrenih turbodizelaša sa 160, 190 i 210 KS, odnosno četiri paketa opreme (Super, Sprint, Ti i Veloce), a nama je šaka dopao osnovni 2,1-litreni turbodizelaš sa 160 KS, 10 KS više nego u izdanju iz 2017., i osnovnim paketom opreme Super za 292.371 kunu. Uzdužno ugrađeni aluminijski četverocilindraš poigrava se svega 1540 kilograma lakom Giulijom, što i ne čudi kad raspolaže s čak 450 Nm pri ne pretjerano visokih 1750 okretaja, pa do stotke stiže za sasvim pristojnih 8,2 sekunde i na autocesti lakoćom dohvati krajnjih 225 km/h (tvornica obećava 220 km/h), a troši na kapaljku - 6,4 litre u prosjeku. Isplati li se u dodatnih 30 KS uložiti još 10.165 kuna?
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Da, ako puno putujete, pa vam je bitno da je za 7,1 sekundu do stotke i juri 230 km/h. U protivnom, radije uložite u 8-stupanjsku automatiku, pogotovo ako živite u gradu, koja se nudi u pola cijene (5700 kuna), jer je jednostavno besprijekorna - brza i nježna - u svakome od tri programa rada (Dynamic, Normal i All Weather). I zvučna izolacija je neusporedivo bolja nego u staroj Giuliji. U prvim minutama rada, doduše, i dalje se čuje, ali čim četverocilindraš dostigne radnu temperaturu zvuk sasvim iščezne.
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

I dalje se ne prestajemo diviti lakoći kojom talijanska limuzina mijenja smjer, okretnosti u kratkim i oštrim, a mirnoći u brzim i dugim zavojima, kao ni gotovo neprimjetnim prelascima preko neravnina (ležećih policajaca), unatoč Pirellijevim gumama 225/45 R18. Posljedica je to dvostrukih poprečnih ramena sprijeda i multilinka straga, gotovo idealne raspodjele težine (51:49%) i ludo izravnog upravljača (2,2 okretaja).
image
Alfa Giulia 2020.
CROPIX

Talijani za Giuliju 2.2 MultiJet Super sa 160 KS, automatskim mjenjačem i petogodišnjim jamstvom prilično samouvjereno traže 298.470 kuna, što je samo 1807 kuna više nego što BMW cijeni osnovni 318d sa 150 KS i čitavih 8470 kuna više nego što Mercedes zahtijeva za bazni C 200d sa 160 KS. Skuplji je - i to priličnih 5598 kuna - samo vremešni, ali opremljeniji Audi A4 35 TDI Select sa 163 KS.

 

2.2 Multijet

Tehnički podaci
Motor 4 cilindra, dizelski,
ugrađen uzdužno
Obujam 2143 ccm
Snaga 160 KS pri 3750 o/min
Okr. moment 450 Nm pri 1750 o/min
Pogon na stražnje kotače
Mjenjač automatski (8)
Dimenzije 465 x 186 x 144 cm
Osovinski razmak 282 cm
Prtljažnik/spremnik 480/52 litre
Gume 225/45 R18, Pirelli Cinturato
Težina 1540 kg
Jamstvo 5 godina/120.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 225 km/h
0-100 km/h 8,2 sekunde
Potrošnja 6,4 l/100 km


Serijska oprema (Super) - na dodir osjetljiv zaslon • bi-xenon svjetla • radio + handsfree • bežični punjač • aluminijski naplaci (17 cola) • kit za hladna područja () • pomoć pri parkiranju (kamera za vožnju unatrag +stražnji senzori) • prilagodljivi tempomat • aut. paljenje svjetala i brisača • kožom presvučen upravljač • aut. kočenje u nuždi • aut. zadržavanje u prometnoj traci
Dodatna oprema - metalik boja • aluminijski naplaci (18 cola)

Cijena 292.371 kuna
S doplatama 312.121 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. lipanj 2020 18:18