Bavarski bombarder

BMW R 1300 GS Adventure: Nije ljepotan, ali je i dalje prvi izbor za put oko svijeta

Uz boxer od 145 KS, koji se doslovce poigrava sa 269 kilograma teškim adventureom, po prvi se put nudi i poluautomatski mjenjač

BMW R 1300 GS Adventure

Uz boxer od 145 KS, koji se doslovce poigrava sa 269 kilograma teškim adventureom, po prvi se put nudi i poluautomatski mjenjač

R 1200 ST, F 650 CS... Rijetko je dizajnerima bavarske tvrtke polazilo za rukom napraviti privlačan motocikl, a ništa bitno uspješniji nije ni novi R 1300 GS Adventure, ljubiteljima dugih putovanja namijenjeno izdanje koje je stiglo godinu dana nakon novog R 1300 GS

image

BMW R 1300 GS Adventure

Razlog? Široki boxer-motor, ali i 30-litarski spremnik goriva, umjesto uobičajenog od 19 litara. Za dodatnih 2875 eura, jer Adventure stoji 25.479 eura, kupci još dobivaju žbičane naplatke, nosače kovčega, dva centimetra dulji hod ovjesa (21 i 22 centimetra) i više sjedalo (87 centimetara).

image

BMW R 1300 GS Adventure

I, nažalost, težinu od čak 269 kilograma, koja s dodatnom opremom poput automatiziranog mjenjača, aluminijskih kovčega, središnjeg nogara, električnog podešavanja vjetrobrana, radara, navigacije... lako skoči i na 300 kilograma.

image

BMW R 1300 GS Adventure

A da bi s grdosijom od tristotinjak kilograma lakše izašli na kraj i vozači niži od 190 centimetara, R 1300 GS Adventure se automatski spušta tri centimetra čim brzina padne ispod 25 km/h i ponovno podiže kad prijeđe 50 km/h. Nije li vam ni to dovoljno, BMW nudi još pet modela sjedala za vozača i tri za suvozača, tri modela oslonaca za noge te dva upravljača s dodatnim podizačima (1,5 i 3 centimetra). Ergonomija je, dakle, besprijekorna.

image

BMW R 1300 GS Adventure

Dvocilindraš, čiji je obujam narastao na točno 1300 ccm, a dobio je i veće usisne i ispušne ventile te viši stupanj kompresije (13,3:1), sad razvija 145 KS pri 7750 okretaja i 149 Nm. Uvijek spremno odgovara na pokrete ručice gasa, što i ne čudi s obzirom na to da je 130 Nm na raspolaganju u području između 3600 i 7800 okretaja, a crveno polje počinje na 9000.

image

BMW R 1300 GS Adventure

S niskim težištem i unaprijeđenim ovjesom Telelever Evo i Paralever Pro, kao i zagrijanim gumama Michelin Anakee, u zavojima bez pretjeranog napora ide do 45 stupnjeva. Kao da nije riječ o motociklu teškom najmanje 270 kilograma. Povjerenje pritom ulijevaju i high-tech kočnice, serijski opremljene Full Integral ABS Pro i Dynamic Brake Control, koje s početnih 100 km/h bavarski motocikl zaustave za 33 metra.

image

BMW R 1300 GS Adventure

R 1300 GS Adventure prvi je BMW s poluautomatskim mjenjačem ASA. Stupnjevi se, dakle, mogu mijenjati ili uobičajeno ili se sve može prepustiti automatici, a elektronika pritom u obzir ne uzima samo brzinu okretanja ručice gasa ili pritiskanja ručice kočnice, nego i programe rada – ranije mijenja na više ako ste u programu Rain, a kasnije ako ste u Dynamic Pro. Poluautomatika je uglađenija, sasvim sigurno će steći poklonike, ali nije nešto bez čega se ne može.

image

BMW R 1300 GS Adventure

Kod nas R 1300 Adventure kreće od 25.479 eura, što je jeftinije od Ducati Multistrade V4 Rally Travel Adventure (32.890 €), ali i skuplje od Honde Africa Twin 1100 Adventure Sports DCT (21.290 €) i Triumpha Tiger 1200 Rally Explorer (23.837 €).

image

BMW R 1300 GS Adventure

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra, bokser, hlađen tekućinom Obujam 1300 ccm Provrt i hod 106,5 x 73 mm Snaga 107 kW/145 KS pri 7750 o/min Okr. moment 149 Nm pri 6500 o/min Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos kardan Okvir dvodjelni, motor kao nosivi dio Ovjes sprijeda Telelever Evo vilica hoda 21 cm, straga jednoručna Paralever Evo vilica hoda 22 cm Kočnice 2x disk (310 mm) s 4-klipnim radijalnim kliještima, straga disk (285 mm) s 2-klipnim kliještima Gume 120/70 R19 i 170/60 R17, Michelin Anakee Spremnik goriva 30 litara Osovinski razmak 153 cm Visina sjedala 87 cm Težina (pun) 269 kg Cijena 25.479 €

image

BMW R 1300 GS Adventure

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 09:44