VOZILI SMO

BMW Serije 3: Evolucija dizajna i revolucija tehnike

Prvi dojam na predstavljanju nove Trice bio je da bavarski novitet izgleda odlično

Atletskoj figuri, kombinaciji nove Petice i evoluciji dosadašnje serije 3, presudnu dozu originalnosti unosi prednji dio skrojen po uzoru na koncept i8. To znači najšire bubrege te najtanja i najšira svjetla u povijesti BMW-a. Trica se i protegnula do 4,62 metra, a osovinski razmak nabubrio do pozamašnih 2,81 metra što osigurava osjetno više mjesta u unutrašnjosti, naročito za koljena straga.

Lakša od prethodnika

Savršena izrada i probrani materijali svjedoče o iznova dignutoj letvici ionako visokih standarda, a isto vrijedi za multimedijalnu i informatičku podršku, upravljivu kroz intuitivno programiran izbornik iDrive te pomalo nezgrapan fiksni info-zaslon, osjetljiv na dodir. Povezivanje s internetom i tablet uređajima, slanje SMS poruka govorom ili automatsko zvanje pomoći u slučaju nesreće samo su dio doplatnih mogućnosti. Nova Trica je unatoč većim dimenzijama i boljoj opremi korištenjem lakšeg, a čvršćeg čelika u prosjeku 40 kilograma lakša, a konstrukcijski je evoluirao i ovjes sa sofisticiranijim multilinkom u pet veza, omjerom težine dovedenim do idealnih 50:50 te s tragom kotača širim 4 centimetra sprijeda i 5 straga.

Bez obzira o kojem je motoru riječ, uvijek je sva pozornost usmjerena na sportske performanse, ali uz opsesiju niske potrošnje, u čemu je prvak osnovni dizelaš 320d sa 163 KS, opremljen tehnologijom iz programa Efficient Dynamics. Troši svega 4,1 litru! Svi motori opremaju se nenametljivim Start/Stop sustavom, a za prvu vožnju odlučili smo se za snažniju verziju sa 184 KS s doplatnom 8-stupanjskom automatikom (svi motori u seriji dolaze sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a automatika je uz sve doplata. Oznaka zasad osnovne izvedbe 328i nemaju nikakve veze sa stanjem ispod poklopca , gdje radi četverocilindarski downsizing 2.0-litreni twinturbo benzinac sa čak 245 KS.

Štedljivost kao prioritet

Performanse i moć u vožnji ne ostavljaju mjesta kritikama, silovito vuče od čitavom skalom okretaja (svih 350 Nm pokazuju zube već na 1250/min!), čak ima i dobar zvuk, ali on ipak ne izaziva trnce kao u snažnijem 6-cilindarskom rednom 3.0-litrenom twinturbu (335i) sa 306 KS. U proljeće 2012. dolazi dostupniji benzinac 320i sa 184 KS, kao i povoljniji 2.0-litreni dizelaši (316d sa 115 i 318d sa 143 KS). Slijede xDrive verzije, benzinsko-električni Active Hybrid 3 i karavanski Touring. Coupe i Cabrio nosit će prvi put oznaku serije 4 (2013.), uključujući M4.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:11