VOZILI SMO

BMW Serije 3: Evolucija dizajna i revolucija tehnike

Prvi dojam na predstavljanju nove Trice bio je da bavarski novitet izgleda odlično
Prvi dojam na predstavljanju nove Trice bio je da bavarski novitet izgleda odlično

Atletskoj figuri, kombinaciji nove Petice i evoluciji dosadašnje serije 3, presudnu dozu originalnosti unosi prednji dio skrojen po uzoru na koncept i8. To znači najšire bubrege te najtanja i najšira svjetla u povijesti BMW-a. Trica se i protegnula do 4,62 metra, a osovinski razmak nabubrio do pozamašnih 2,81 metra što osigurava osjetno više mjesta u unutrašnjosti, naročito za koljena straga.

Lakša od prethodnika

Savršena izrada i probrani materijali svjedoče o iznova dignutoj letvici ionako visokih standarda, a isto vrijedi za multimedijalnu i informatičku podršku, upravljivu kroz intuitivno programiran izbornik iDrive te pomalo nezgrapan fiksni info-zaslon, osjetljiv na dodir. Povezivanje s internetom i tablet uređajima, slanje SMS poruka govorom ili automatsko zvanje pomoći u slučaju nesreće samo su dio doplatnih mogućnosti. Nova Trica je unatoč većim dimenzijama i boljoj opremi korištenjem lakšeg, a čvršćeg čelika u prosjeku 40 kilograma lakša, a konstrukcijski je evoluirao i ovjes sa sofisticiranijim multilinkom u pet veza, omjerom težine dovedenim do idealnih 50:50 te s tragom kotača širim 4 centimetra sprijeda i 5 straga.

Bez obzira o kojem je motoru riječ, uvijek je sva pozornost usmjerena na sportske performanse, ali uz opsesiju niske potrošnje, u čemu je prvak osnovni dizelaš 320d sa 163 KS, opremljen tehnologijom iz programa Efficient Dynamics. Troši svega 4,1 litru! Svi motori opremaju se nenametljivim Start/Stop sustavom, a za prvu vožnju odlučili smo se za snažniju verziju sa 184 KS s doplatnom 8-stupanjskom automatikom (svi motori u seriji dolaze sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a automatika je uz sve doplata. Oznaka zasad osnovne izvedbe 328i nemaju nikakve veze sa stanjem ispod poklopca , gdje radi četverocilindarski downsizing 2.0-litreni twinturbo benzinac sa čak 245 KS.

Štedljivost kao prioritet

Performanse i moć u vožnji ne ostavljaju mjesta kritikama, silovito vuče od čitavom skalom okretaja (svih 350 Nm pokazuju zube već na 1250/min!), čak ima i dobar zvuk, ali on ipak ne izaziva trnce kao u snažnijem 6-cilindarskom rednom 3.0-litrenom twinturbu (335i) sa 306 KS. U proljeće 2012. dolazi dostupniji benzinac 320i sa 184 KS, kao i povoljniji 2.0-litreni dizelaši (316d sa 115 i 318d sa 143 KS). Slijede xDrive verzije, benzinsko-električni Active Hybrid 3 i karavanski Touring. Coupe i Cabrio nosit će prvi put oznaku serije 4 (2013.), uključujući M4.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 03:43