MADE IN ITALY

Bolji i povoljniji: Testirali smo osvježeni Jeep Compass koji u osnovnoj verziji stoji 180.000 kn

Moderni 1,3-litreni turbo benzinac od 130 KS, prednji pogon i 6-stupanjski ručni mjenjač uvod su u svijet Jeepa Compassa
Jeep Compass
 Marko Miščević /CROPIX

Jeep Compass je do sada imao sve kvalitete koje su ga svrstavale u vrh segmenta, osim cijene. Do sada. Jer ovog je ljeta Jeep, naime, pokazao osvježeni Compass, ali još bitnije, iz tvrtke su naglasili kako je proizvodnja prebačena je iz meksičke tvornice u Toluci u talijanski Melfi što ga je približava europskim kupcima.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Ovaj je Jeepov model tako sada dobio pravi potencijal da pokaže najbolje što ima u najprodavanijem segmentu SUV tržišta te se nameće kao snažna konkurencija modelima poput Nissana Qashqai, VW Tiguana, Forda Kuge ili Kije Sportage.

Spomenuto osvježavanje modela i seljenje proizvodnje u Europu donijelo je i nove motore i bogatije pakete opreme u ponudu Compassa, sada potpuno prilagođene ukusu europskih kupaca. Pritom su i kraći rokovi isporuke, te najvažnije - konkurentnije cijene.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Konkretno, na Compass se sada više ne obračunava carina jer se proizvodi u EU, pa sada osnovni Compass 1.3 T4 GSE sa 130 KS, ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače s paketom opreme Sport stoji prihvatljivih 182.800 kuna do registracije.

Povodom početka prodaje u Hrvatskoj testirali smo novu model i odmah krenuli tražiti što je novo: vanjski je izgled neprimjetno dotjeran te je i dalje jaka strana Compassa koji nosi tipičan DNA Jeepa s maskom hladnjaka sa sedam proreza što djeluje moćno, nešto poput umanjenog Grand Cherokeeja kako smo ga nazivali još kod prvog predstavljanja prije četiri godine.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Pritom ni unutrašnjost kod osvježavanja nije zahtijevala puno dorada: manje, više sve je poznato otprije, od izrade s kvalitetnim materijalima i spojevima plastike masivnog kokpita do ergonomije.

Mogli bismo izdvojiti novu značajku usluga Uconnect koja obuhvaća niz funkcionalnosti uključujući mobilnu aplikaciju My Uconnect s naprednim mogućnostima povezivanja, dok je dodirni zaslon Infotainmenta od 8,4-inča vrlo pregledan, logičan i brz na dodir.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Ono što nas je i dosad oduševljavalo kod Jeepa Compassa jest ponuda prostora u kabini na kompaktnih 4,4 metra dužine kao i za obiteljske potrebe savršen prtljažnik koji u osnovnoj konfiguraciji raspolaže s 460 litara.

S obzirom na to da je riječ o SUV modelu, s 21,5 centimetara odignutosti od tla Compass je sasvim prikladan i za silazak s asfalta i samo s prednjim pogonom.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Treba spomenuti: kod novosti za ovogodišnji model poboljšana je aktivna sigurnost putnika sa značajkama poput praćenja ‘mrtvog kuta‘, ‘cross traffic alert’ sustava, prilagodljivog tempomata i stražnje kamere ParkView kao pomoć pri parkiranju (doplata).

Najveća se novost ipak nalazi ispod poklopca motora: benzinski 1.3 GSE T4 1,3-litreni četverocilindraš s turbopunjačem, četiri ventila po cilindru i izravnim ubrizgavanjem prvi je iz generacije novih modularnih benzinaca GSE (Global Small Engine ili FireFly), koji su zamijenili dosadašnje MultiAir i SGE (TwinAir) benzinske motore.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Novi aluminijski benzinac 1.3 teži tek 110 kg ne opterećuje jako prednju osovinu, pa je osjećaj u vožnji na upravljaču sjajan, a 130 KS sasvim pristojno pokreće Compass. Ručni mjenjač sa 6 brzina (robotizirani DCT opcija) pokazao se vrlo preciznim i s ne predugim hodovima između brzina dok kugla na vrhu lijepo leži u ruci.

Do 100 km/h iz stajanja Compass sa 130 benzinskih konja stiže za 10,3 sekunde i vozi gotovo do 200 km/h. Za one željne još boljih performansi tu je i izvedba sa 150 KS istog motora, dok će štedljivci sigurno baciti oko na moderni  1,6-litreni Multijet II dizelaš od 120 KS sa sustavom SCR (selektivna katalitična redukcija) koji zamjenjuje dosadašnji 2.0 JTD motor od 140 i 170 KS.

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Međutim, ni osnovni benzinac nije veliki potrošač - krstariti se može na oko 6,5 litara, teža noga na gasu u gradu znači i 9 litara, no u kombiniranim uvjetima prosjek se može držati na oko 7 litara, što je prihvatljiva brojka (treba imati na umu da Compass teži 1,5 tona).

image
Jeep Compass
Marko Miščević /CROPIX

Napomenimo da je testni primjerak s opremom Limited bio vrlo izdašno opremljen što podiže cijenu na 214. 140 kuna no tada vam baš ništa neće nedostajati. Zahvaljujući svojoj globalnoj strategiji, s osvježenjem Compassa te dobro promišljenom kompletnom paletom modela Jeep sada i u Hrvatskoj donosi moderne motore te sjajne cijene u najzastupljenijem SUV segmentu na tržištu.

Tehnički podaci

Motor       benzinski, turbo, 4 cilindra

Obujam       1332 ccm

Snaga       96 kW/130 KS pri 4750 o/min

Okr. moment       270 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije       439 x 162 x 182 cm

Osovinski razmak       264 cm

Prtljažnik       460 litara

Spremnik goriva       55 litara

Gume       225/55 R18, Pirelli Scorpion

Težina       1505 kg

Mjerenja

Najveća brzina       192 km/h

0-100 km/h       10,3 sekunde

Potrošnja       9,7 l/100 km

Cijena 214. 140 kuna

S doplatama 225.465 kn

Serijska oprema (Limited) - aut. dvozonska klima • upozorenje na izlazak iz vozne trake • pametni ključ • el. podizači prednjih i stražnjih stakala • el. podesivi retrovizori • upravljač u koži • preklopivo sjedalo suvozača • tempomat • bluetooth + 6 zvučnika + USB • zatamnjena stražnja stakla • aut. paljenje brisača i svjetala • maglenke • aluminijski naplaci (17)

Doplate - rezervni kotač pune veličine • pomoć pri parkiranju (senzori sprijeda i straga + kamera 360°) • metalik boja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2020 07:52