Raskoš. Prvi je to dojam kad ugledate novu Škodu Superb, češku krstaricu koja nas je u Portugalu dočekala u karavanskoj, na zapadu Europe tržišno dominantnoj izvedbi, iako će na naše tržište stići kad i limuzina, negdje krajem svibnja.
Gledajući ove fotografije nitko se stoga ne treba zabrinuti da se novoj, četvrtoj generaciji Superba dogodio scenarij viđen kod novog Volkswagen Passata, koji se sad nudi samo kao karavan.
Iako se oba modela proizvode u istoj tvornici u Bratislavi... Uglavnom, iako oduvijek poznata kao statusna krstarica, novi Superb uživo izgleda još plemenitije, čemu svakako pridonose elegantne linije karoserije rastegnute na čak 4,90 metara (karavan), odnosno 4,91 cm (limuzina), čime je novi Superb nadrastao prijašnju generaciju za četiri centimetra i definitivno skočio iz srednje u višu srednju klasu.
Posljednica je još podatniji prostor u unutrašnjosti, ne samo na stražnjem sjedalu, gdje i visoki putnici mogu sjediti s gotovo ispruženim nogama, nego i u prtljažniku. Onaj u karavanskoj izvedbi Combi raspolaže s gotovo pretjeranih 690 litara (+30) i gotovo ga je nemoguće u cijelosti napuniti. S četiri putna kofera još uvijek je djelovao nekako poluprazno, pa je sreća da Škoda nudi i pregrade prtljažnika, jer bi se naše stvari u suprotnom u zavojima tumbale poput kugli na bilijarskom stolu.
Platforma MQB i osovinski razmak od 2,84 metra rijetki su detalji koji su ostali isti kao kod prethodnika, dok novosti ima na pretek. Već prilikom prvog sjedanja za upravljač primjećuje se dodatni iskorak u korištenim materijalima i tehnologiji, posebice u top izvedbi L&K koja nudi presvlake od perforirane kože na strujom namjestivim sjedalima, u kojima se vozač i putnici mogu i masirati.
Stupanj digitalizacije dignut je na najvišu moguću razinu - ispred vozača sad je serijski postavljena digitalna instrumentna ploča dijagonale 10 inča, središnje mjesto zauzima visoko postavljen i pregledan zaslon multimedije koji broji i do 13 inča, a u praksi dobro funkcioniraju i tri okrugla prekidača s malim dodirnim zaslonom od 1,25 inča, kojima se intuitivno upravlja sekundarnim funkcijama klime, radija, navigacije... Osim toga, po prvi put u Superbu ponuđen je i head-up zaslon.
Posebno zanimljivom pokazala se najveća pogonska novost, plug-in izvedba koja sad kombinira turbobenzinac 1.5 TSI od 150 KS, elektromotor i 6-stupanjski DSG mjenjač, nudeći sistemsku snagu od 204 KS i 350 Nm. I to ne samo zbog dosega na struju od preko 100 kilometara (više nego realnih, zahvaljujući bateriji od 27,5 kWh), već i mogućnosti punjenja na DC punjačima snagom od 50 kW.
Takvo što, naime, još uvijek nije standard na tržištu pa samim time novi Superb u plug-in izvedbi ima adut kakvim se ne mogu pohvaliti niti neki kudikamo skuplji plug-in modeli. Pa čak niti, primjerice, nedavno predstavljeni Porsche Cayenne u izvedbi e-Hybrid.
Ipak, nije teško pretpostaviti da će od plug-in izvedbe, pa i ponuđenih benzinskih modela (osnovni 1.5 TSI od 150 KS dobio je blagohibridnu tehnologiju, dok je veći lišen elektrifikacije i razvija 204, odnosno 265 KS), biti izvedbe pokretane provjerenim, izdržljivim i nimalo rastrošnim dizelašem 2.0 TDI, koji dolazi sa 150, odnosno 193 KS.
Upravo stoga smo za prvu vožnju izabrali jaču dizelsku varijantu i njome se iz Lisabona uputili do Cabo da Roce, najzapadnije točke Europe. Fino utišan, a snažan pogon u ovoj izvedbi serijski je uparen s pogonom 4x4 spremnim do 100 posto snage prebaciti na stražnju osovinu, ali i 85 posto na pojedini kotač, što se pokazalo itekako korisnim prilikom vožnje zavojitom priobalnom magistralom.
Masivna karoserija pokazala se izuzetno poslušnom u zavojima, u mjeri da smo za prilično izravnim upravljačem imali osjećaj kao da se vozimo u barem broj manjem automobilu. Uz rafalno brzi DSG mjenjač (ručni mjenjači su otišli u povijest) s ručicom postavljenom uz upravljač, nudi se sve potrebno za bezbrižno nabiranje kilometara, a plus je i potrošnja. Rutu koja je uključivala dionicu po autocesti zaključili smo s prosjekom od svega 6,1 litru...
Ukratko
Položeno vjetrobransko staklo, prednji branik sa zračnim zavjesama, optimizirani usisnici zraka, izduženi krovni spojler, aerodinamični alu naplaci... Sve to rezultiralo je izvrsnom aerodinamikom od 0,25 (0,24 kod limuzine)
Teško je za povjerovati, no Superb je postao još prostraniji i udobniji nego što je to bio, a tehnološki je na razni prestižnih krstarica više srednje klase
Unutrašnjost je doživjela dizajnersku preobrazbu i nudi temeljitu digitalizaciju, ručicu mjenjača uz volan i finije materijale. Središnji, visoko postavljeni zaslon je dijagonale 13 inča
Digitalna instrumentna ploča stiže serijski u svim izvedbama, a micanje ručice mjenjača sa središnje konzole stvorilo je dodatne prostore za smještaj sitnica
Prtljažnik kod karavana već u startu broji 690 litara (+30 litara više nego prije), a preklapanjem sjedala dobiva se površina koja se uz dobar madrac može pretvoriti u raskošan ležaj
Alu naplaci broje od 16 do 19 cola, a stražnja sjedala predstavljaju savršeno utočište na dugim vožnjama. Straga se sjedi udobno, uz izdašan prostor za koljena
Koliko god plug-in hibridni pogon s 204 KS, dosegom na struju preko 100 km i mogućnošću brzog punjenja snagom do 50 kW zvučao primamljivo, nema sumnje da će našim vozačima prvi izbor biti 2.0 TDI
Poznati paket originalnih praktičnih detalja Simply Clever proširen je na čak 28 elemenata, a uvedeni su i novi nazivi paketa opreme Essence, Selection i raskošan Laurin & Klement
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....