‘MADE IN CROATIA‘

Dragulj s hrvatskim potpisom: Vozili smo najbrži i najsnažniji Porsche Carrera

Hibridni 911 teži je tek 50 kg više u odnosu na standardni i do stotke sprinta za samo 3 sekunde

Porsche 911 Carrera 4 GTS

 Darko Tomas/CROPIX
Hibridni 911 teži je tek 50 kg više u odnosu na standardni i do stotke sprinta za samo 3 sekunde

U rukama vrtimo ključ zelenog metalik Porschea 911 Cabrio Carrera 4 GTS s hibridnim motorom i spuštajući se u sportsko jednodijelno sjedalo, u mislima vrtimo saznanje da se baterija za ovaj automobil proizvodi doslovno iza ugla – u pogonima tvrtke Rimac!

Hrvatska tehnologija u srcu legendarnog 911 – stvarno dobro zvuči. No, kako stvar radi u praksi, na cesti? Pritišćemo tipku za paljenje, koja po prvi put zamjenjuje tradicionalni rotirajući prekidač. Tradicija ipak nije posve nestala, jer tipka za paljenje i dalje se nalazi s lijeve strane upravljača.

image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX

Motor, poznati 6-cilindarski bokser kojemu je obujam za ovu priliku povećan s 3.0 na 3.6 litara, javlja se gromkim, moćnim zvukom, ali sada je još hrapaviji i nekako manje pitom. Položaj za volanom je fantastičan, sjedi se nisko, a električno podesiva sjedala Plus nude izvrsnu potporu.

Završna obrada je perfektna, a najveća novost je u potpunosti digitalna instrumentna ploča koja, unatoč modernizaciji, i dalje nudi klasični Porscheov prikaz s tri veća i dva manja okrugla brojčanika. Upravljač presvučen alcantarom ostaje prepoznatljivo sportski i pruža vrhunsku ergonomiju i osjećaj kontrole nad autom.

Izlazimo iz grada na autocestu gdje GTS pokazuje dva lica – gotovo limuzinski ugođaj i vrhunsku zvučnu izolaciju pri umjerenom gasu, dok spuštanjem par stupnjeva niže postaje zvijer kojoj okretaji sumanuto brzo skaču do crvene zone na 7500 okretaja, a bokser iza leđa svira najljepšu mehaničku simfoniju.

image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX

Turbo rupe nema, elektromotor je izvrsno pegla, a trenutni odziv na gas lišen je grubosti i usporediv s onima na atmosferskim motorima.

Tajni sastojak? Hibridni pogon T-Hybrid. Motor većeg obujma samostalno razvija 485 KS na 6500 okretaja i 570 Nm, no u kombinaciji s elektromotorom smještenim između turbine i kompresora sinergijska snaga broji 541 KS i 610 Nm. Povrh toga, dodatni elektromotor ugrađen u 8-stupanjski automatski mjenjač PDK s dvije spojke daje dodatnih 41 kW (55 KS) i 150 Nm od samog starta.

Elektromotor unutar turbopunjača funkcionira i kao generator, pretvarajući energiju ispušnih plinova u električnu snagu do 11 kW (15 KS), koja se pohranjuje u Rimčevu bateriju kapaciteta 1,9 kWh ili koristi za napajanje snagom električnog motora. Porsche je oba elektromotora povezao s laganom i kompaktnom visokonaponskom baterijom koju isporučuje naš Rimac. Smještena je ispod prednjeg poklopca, kapaciteta je 1,9 kWh i radi pri naponu od 400 V.

image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX

Hibridni 911 teži je tek 50 kilograma više u odnosu na standardni i najbrža je Carrera ikada – do stotke sprinta za samo 3 sekunde (Cabrio 3,1 s) i postiže 312 km/h.

Povrh svega, lani redizajnirani 911 izgleda još agresivnije, najviše na račun novog prednjeg branika s aktivnim aerodinamičkim krilcima koja poboljšavaju protok zraka i novih Matrix svjetala s integriranim žmigavcima. Straga je svjetlosna traka deblja, a sportski ispušni sustav daje dodatnu dozu muškosti u izgledu. No, vrijeme je za zavoje. Silazimo s autoceste i uključujemo program Sport Plus, obje ruke su na volanu i napadamo prvi oštriji zavoj. Hvata ga kirurški precizno.

image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX

Stiže još jedan. Blago puštamo gas, prednji kraj se lijepi za asfalt, a stražnji ga savršeno kontrolirano prati, ne pokazujući trunku nesigurnosti. Ulogu igra i pogon 4x4, pa svaki novi zavoj u koji ulazimo sa sve većom dozom sigurnosti i čistog uživanja potvrđuje da je 911 i u hibridnom izdanju perfektan vozački stroj, koji briše strahove o gubitku njegova nabrijanog karaktera.

Štoviše, s baterijom Made in Croatia ne samo da je zadržao sve što 911 oduvijek čini posebnim, nego ga je učinio snažnijim, bržim i učinkovitijim nego ikad prije. Cijene? Od 221.170 do 249.918 eura, ovisno o izvedbi karoserije i pogonu, no nekoliko primjeraka već je isporučeno hrvatskim kupcima.

image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
image

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Darko Tomas/CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 11:05