osvaja naprečac

Enyaq je otvorio vrata, Elroq ide po slavu: Testirali smo novi češki električni hit koji osvaja snagom i dobrom cijenom

Na cesti se pokazuje iznimno okretno i predvidljivo, posebno ističući se u gradu gdje je njegova agilnost izražena

Škoda Elroq

 Željko Puhovski/CROPIX
Na cesti se pokazuje iznimno okretno i predvidljivo, posebno ističući se u gradu gdje je njegova agilnost izražena

Škoda je ove godine predstavila Elroq, svog novog električnog predstavnika u segmentu C-SUV-a, koji obećava revolucionaran odnos cijene i performansi pa je već sada pravi hit na tržištima Europe. Došao je kao prvi od četiri potpuno nova električna modela koja Česi planiraju do 2026. godine, a postavljen je na platformu MBE, kao i broj veći Enyaq, ali i VW ID.3 i 4, Cupra Born, Ford Capri...

Unatoč priličnoj težini od 2200 kg, zahvaljujući stražnjem pogonskom sklopu, testni Elroq 85 (286 KS i okretnim moment od 545 Nm) pruža iznenađujuće sportsko iskustvo vožnje. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za živahnih 6,2 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h.

image

Škoda Elroq

Željko Puhovski/CROPIX

Na cesti se pokazuje iznimno okretno i predvidljivo, posebno ističući se u gradu gdje je njegova agilnost izražena – zahvaljujući kratkim okretima (promjer okreta samo 9,3 m) i visokom odvajanju od tla (19 cm). Potrošnja energije u gradskoj vožnji iznosi oko 18 kWh/100 km, što mu omogućuje do 430 km dometa po jednom punjenju.

Prostorno, Elroq 85 iznenađuje svojom velikodušnošću. Unatoč dužini od samo 4,49 metara (16 cm kraće od Enyaqa), nudi izuzetno prostranu kabinu s međuosovinskim razmakom od čak 2,77 metara. To osigurava izdašan prostor za sve putnike, čak i one više od 180 cm. Prtljažnik je praktičan sa 470 litara osnovnog kapaciteta, koji se preklapanjem stražnjih sjedala proširuje na 1580 litara.

image

Škoda Elroq

Željko Puhovski/CROPIX

Dizajn je pritom prepoznatljiv po novom dizajnerskom jeziku "Modern Solid" a donosi oštrije linije, zatvorenu prednja masku s četiri svjetleće LED trake i minimalna upotreba kroma, što mu daje suvremen, tehnički izgled blizak osvježenom Enyaqu u tom stilu.

U kabini dominira veliki središnji zaslon od 13 inča (33 cm), uz minimalnu instrumentaciju. Iako se većina funkcija upravlja preko zaslona, Škoda je zadržala neke fizičke prekidače za ključne funkcije (zaključavanje, grijanje stakla) te intuitivni mjenjač-joystick. Praktični detalji ("Simply Clever") poput otvora s lijevkom za tekućinu, dvostrukog poda u prtljažniku ili mrežice za sitnice ističu Škodinu pažnju prema svakodnevnim potrebama vozača. Izrada je, kao i uvijek kod Škode, besprijekorna.

image

Škoda Elroq

Željko Puhovski/CROPIX

Na otvorenoj cesti i autocesti, Elroq 85 nastavlja impresionirati. Snažan okretni moment omogućuje sigurna i brza pretjecanja, dok je udobnost na visokoj razini – posebno zahvaljujući pažljivo odabranim gumama (235/50 R20 ili 255/45 R20). Akustična izolacija je izvrsna, omogućujući lagane razgovore čak i pri 160 km/h.

Potrošnja na autocesti pri 150 km/h iznosi oko 24 kWh/100 km, što znači da može prijeći i do 320 kilometara. Elroq podržava i ultrabrzo punjenje do 177 kW (npr. na Ionity punjačima), što omogućuje punjenje do 80% kapaciteta baterije za manje od 30 minuta, odnosno dodatnih 260 km dometa.

image

Škoda Elroq

Željko Puhovski/CROPIX

Počevši od 44.900 eura za ovakav najsnažniji model s najvećom baterijom, Elroq 85 predstavlja najpovoljniju ponudu u svom segmentu električnih SUV-ova. Osnovni model (Elroq 50, 170 KS, 52 kWh) kreće već od 33.900 eura, a uz državne poticaje cijena bi mogla pasti ispod 25.000 eura. Ovo ga čini znatno privlačnijom alternativom u usporedbi sa, recimo, osjetno skupljom Teslom Model Y (od 50.985 eura) ili novim Opel Grandlandom.

image

Škoda Elroq

Željko Puhovski/CROPIX

Na koncu, Škoda Elroq 85 uspješno kombinira sportski karakter, impresivan domet, iznenađujuću praktičnost i vrlo konkurentnu cijenu. Nudi uzbudljivu vožnju, prostor koji nadmašuje dimenzije i sve što se očekuje od moderne električne Škode – čineći ga jednim od najuvjerljivijih električnih SUV-ova na tržištu u C segmentu gdje su ga dočekali Cupra Born i VW ID.3.

Elroq 85

Tehnički podaci

Motor elektromotor, sinkroni

Snaga 210 kW/286 KS

Okr. moment 545 Nm

Baterija litij-ionska, 82 kWh (neto 77 kWh)

Snaga punjenja (AC)11 kW/8 sati

Snaga punjenja (DC)175 kW/28 min

Pogon stražnji

Mjenjač automatski 1 brzina

Ovjes sprijeda MacPherson i stabilizatori,

straga multilink i stabilizatori, čelične opruge

Kočnice sprijeda i straga ventilirani diskovi

Gume 235/50 R20 i 255/45 R20

Dimenzije 449 x 188 x 163 cm

Osovinski razmak 277 cm

Prtljažnik 470-1580 litara

Težina 2230 kg

Jamstvo 6 godina/150.000 km

EV jamstvo 8 godina

0-100 km/h 6,3 sekunde

80-120 km/h 3,6 sekundi

Kočenje (100 km/h) 33,2 metra

Najveća brzina 180 km/h

Potrošnja i doseg

Grad 18 kWh/100 km

Otvorena cesta 16,5 kWh/100 km

Autocesta 22 kWh/100 km

Prosječno 18,4 kWh/100 km

Doseg 420 kilometara

Cijena 44.900 eura

S doplatama 55.158 eura

Serijska oprema - Aut. trozonska klima • diodna svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • grijani upravljač presvučen kožom • grijana prednja sjedala • pametni ključ • radio sa 8 zvučnika • navigacija • senzori parkiranja sprijeda i straga • kamera za vožnju unazad • bežično punjenje telefona • aut. uključivanje brisača i svjetala • kišobran u vratima vozača • djeljivi naslon stražnje klupe • aut. kočenje u nuždi • aktivni tempomat • aut. zadržavanje voznog traka • prepoznavanje umora • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (19 cola)...

Doplate - Metalik boja • toplinska pumpa • matrična diodna svjetla • kožne presvlake • ambijentalna rasvjeta • projekcija na vjetrobran (head-up) • kamera 360 stupnjeva • el. podesivo sjedalo vozača s memorijom i masažom • rolete na stražnjim prozorima • el. otvaranje prtljažnika • hi-fi (Canton) • pregradna mreža u prtljažniku • crne unutrašnje obloge • aluminijski naplaci (20 cola)...

Sve verzije

Elroq 50 (170 KS) 33.900 €

Elroq 85 (286 KS) 44.900 €

Konkurencija

Škoda Elroq 85 (286 KS)44.900 €

Opel Grandland EV (210 KS)46.990 €

Cupra Born (231 KS) 42.095 €

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (2)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Koliko primjećujem stalno se prezentiraju električna vozila koja u prodaji daleko zaostaju za vozilima na benzin i dizel. Cijenom su dalje i više nego bezobrazno skupi, a i cijenom po km nisu ništa povoljniji od benzina i dizela....

Koliko primjećujem stalno se prezentiraju električna vozila koja u prodaji daleko zaostaju za vozilima na benzin i dizel. Cijenom su dalje i više nego bezobrazno skupi, a i cijenom po km nisu ništa povoljniji od benzina i dizela. Dakle...postavlja se pitanje kome vi reklamirate ta vozila???

Pročitaj više
Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Osobno sam veliki fan električnih automobila i mislim da su oni budućnost. Rado bih kupio jedno ali zdrav mi ratum i financije ne dopuštaju.Od električnog automobila za kog bih dao svoje nove očekujem sljedeće:
1. da košta najviše 15% više od...

Osobno sam veliki fan električnih automobila i mislim da su oni budućnost. Rado bih kupio jedno ali zdrav mi ratum i financije ne dopuštaju.Od električnog automobila za kog bih dao svoje nove očekujem sljedeće:
1. da košta najviše 15% više od sličnog benzinca ili dizela
2. da može s jednim punjenjem preći STVARNIH 600 km.
3. da mu aa 20 min punjenja mogu preći dodatnih 300 km.
4. da mi cijena opada do15% godišnje (slično kao dizelu ili benzincu)

kada se ovo desi kupujem ga, ne zanima me je li njemaki, američki, kineski, francuski, korsjski, ...
Talijansko ***** ne dolazi u obzir.

Pročitaj više
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. kolovoz 2025 11:49