IZGLEDA OPAKO

Hyundai i30 1.5 DPi na testu: Dosadni kompakt postao faca, a tu je i novi početni benzinac

Novi osnovni atmosferski benzinac od 110 konja je uravnoteženiji i boljih mogućnosti od prijašnjeg koji pritom i manje troši
Hyundai i30
 Boris Kovačev/CROPIX

kunaTestHyundai i30 je već trinaest godina, od svoje prve generacije, konstantno jedan od najprodavanijih modela širokim slojevima privatnih kupaca srednje platežne moći u Hrvatskoj, poznatim po tome da svaku kunu okrenu i triput prije kupnje.

Na sceni je sada već treća generacija dobro pogođenog kompakta, koja je na polovini životnog ciklusa prošla uobičajen postupak osvježenja i poboljšanja.

image
Hyundai i30
Boris Kovačev/CROPIX

Dizajnerski, Hyundai je i dosad dobro izgledao, ali sada je postao jedan od najatraktivnijih u svojoj klasi. Sprijeda nosi dozu predatora, izgleda prilično agresivno i sportski, barem kad je u pitanju dobar paket opreme sa sjajno crnom, širokom mrežastom maskom i LED svjetlima koja u dnevnoj formi imaju prodornu ledeno bijelu formu cijelom širinom fara, u dvije razine.

Novu fizionomiju ima i stražnji dio, na kojem glavni efekat promjena nose jače profilirane linije donjeg dijela petih vrata i sportskije izvedenog branika. Sve skupa, odličan redizajn, uživo još bolji nego na fotografijama.

image
Hyundai i30
Boris Kovačev/CROPIX

Moderna i čista digitalna instrumentna ploča, bez brda u osnovi suvišnih informacija te grafički i sadržajno novi veliki dodirni ekran multimedije s bržim reakcijama, boljom povezivosti s platformama mobitela, a sada i s aplikacijom za praćenje sekundarnih funkcija, glavni su elementi modernije atmosfere za volanom viših paketa opreme.

Napredak u razvoju definiran je i širim asortimanom dobro podešenih sigurnosnih sustava i bežičnim punjenjem mobitela, dok je u svemu ostalome interijer manje-više ostao poznat.

image
Boris Kovacev/CROPIX
Boris Kovačev/CROPIX

Lajkamo što su kontrole efikasne klime i još nekih sekundarnih funkcija ostavljene u fizičkim tipkama, ventilaciju koja je namijenjena i suputnicima straga, što nije čest slučaj u ovoj klasi i generalno dobru prostranost i komociju vožnje, u što se uklapaju vrlo korektni i ugodni materijali, s pažljivom završnom izradom. Ukrasne površine daju i dobrodošlu dozu skupoće, ali ima sitnica koje znaju zasmetati, poput vrata koja pri zatvaranju traže jače zamah.

Za utjehu, sada zvuče europski mesnato i ozbiljno, u što se uklapaju velika kvaka i obloge solidne debljine. Šteta je što je propuštena prilika za boljom zvučnom izolacijom motora koji se inače voli zavrtjeti pa se novi benzinac pojačano čuje, smanjuje komfor i instinktivno navodi na umjereniji stil vožnje.

image
Hyundai i30
Boris Kovačev/CROPIX

Otprije znamo da širok stražnji stup smanjuje preglednost pri vožnji unatrag, pa se nerijetko treba osloniti na dobru kameru i precizne senzore. Uglavnom, dosadašnji osnovni 1.4 atmosferski benzinac od 100 konja zamijenjen je novim 1.5 DPi sa 110 konja, također atmosferskim.

Rijetkost u današnje vrijeme, ali je dušu dao za vozače nesklone malim turbomotorima. Oznaka na prvu može prevariti i navesti da se radi o dizelašu, ali radi se o benzincu s dvostrukim, finijim ubrizgavanjem goriva (Dual Port Injection) u cilju manje potrošnje, čišćeg ispuha i uravnoteženijeg rada. Motor ima i bolje performanse od prijašnjeg, solidno povuče i korektno odgovara na ritam prometa, iako je u odnosu na moderne i nabrijane turbomotore inferiorniji, posebno prilikom samog starta i međuubrzanja.

image
Hyundai i30
Boris Kovačev/CROPIX

Generalno ima fin i miran rad, u normalnom ritmu prometa bez visokih okretaja ugodan je i dovoljno brz, uz držanje prosječne potrošnje uglavnom ispod sedam litara. Relativno skroman okretni moment, uobičajen za atmosferske motore, najizraženiji je na usponima ili pretjecanjima, kad se često treba pomoći spuštanjem u stupanj niže i jačim gasom, ali ulogu novog osnovnog motora u sprezi s korektnim, kao pero laganim mjenjačem sa šest brzina u potpunosti ispunjava, bolje od prijašnjeg.

image
Hyundai i30
Boris Kovačev/CROPIX

Lakoća vožnje osjeti se i na volanu čija zadebljanost i količina otpora odmjerena u europskom stilu gode rukama i fino odgovaraju na zadanu putanju. Sigurnost ulijeva i iznova uštiman, vrlo tih, kompaktan i čvrst ovjes, iako na 17-colnim gumama na granici obiteljske udobnosti.

Hyundai je, dakle, ponovno dobro odradio domaću zadaću. S novim dizajnom, opremom i osnovnim motorom i30 postaje još zanimljiviji i iznova se eksponira kao jedan od favorita kompaktne klase. A to je i bio cilj.

image
Hyundai i30
Boris Kovačev/CROPIX

Ukratko

S prvom opremom Trend koja nema šminku, ali ima sve potrebno za ugodnu vožnju, cijena od 119.990 kuna jedna je od najkonkurentnijih ponuda u kompaktnoj klasi

Hyundai nije premium, ali je ugodan, kvalitetan i prostran, a u opremi Style Plus ima i grijanje volana i udobnih sjedala te automatsku klimu

Atmosferski benzinac jedan je od rijetkih te vrste na tržištu. Dio bogatog sadržaja posebnog paketa opreme Style Plus su kompletna LED svjetla sprijeda i straga, kromirani ukrasi i sjajno crna rešetka maske

TEHNIČKI PODACI

Motor atmosferski benzinski, 1498 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga 81 kW (110 KS) na 6000/min

Moment 144 Nm na 3500/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 434 x 179,5 x 145,5 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 395 litara

Gume 225/45 R 17, Michelin Primacy

Masa 1250 kg

Jamstvo 5 godina

MJERENJA

Brzina 187 km/h

0-100 km/h 12,3 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

Cijena 166.405 kuna

S doplatama 170.005 kuna

OPREMA STYLE PLUS - alu naplaci 17” • LED svjetla prednja i stražnja • crna maska visokog sjaja • tamni stražnji prozori • stražnji spojler • parkirni senzori i kamera • ukrasne površine • sjedala koža/tkanina • volan i mjenjač u koži • grijanje sjedala i volana • puni električni paket • automatska dvozonska klima • multimedija s navigacijom • digitalni instrumenti 7” • bežično punjenje mobitela • hill holder • keyless • tempomat • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje vozne trake • hill holder...

DOPLATE - metalik boja 3600 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 05:47