Nepisano pravilo u autoindustriji je da se u vizualno i tehnološko osvježenje automobila krene nakon što navrši četvrtu godinu na tržištu, kao i da se nakon najkasnije osam godina izbaci potpuno nova generacija. Uvijek, međutim, postoje iznimke, a jedna od njih je nova Seat Ibiza.
Španjolski gradski adut, naime, pred nama je prilikom predstavljanja na - kako primjereno – otoku Ibizi – osvanuo u dizajnerski tek neznatno dotjeranom izdanju, iako je aktualna, peta generacija predstavljena na salonu u Ženevi još 2017. i sada je po svim zakonitostima tu trebala biti potpuno nova, šesta generacija. No, ništa od toga.
Ibiza, koliko god imala status prvog samostalno razvijenog Seata nakon raskida suradnje s Fiatom i od 1984. do danas bila prodana u više od šest milijuna primjeraka, ne samo da nastavlja voziti na dosadašnjoj, provjerenoj koncernovskoj platformi MQB AO (što i nije neko iznenađenje), već izgledom ne donosi značajniji iskorak u odnosu na prethodnika. Riječ je, dakle, tek o evoluciji aktualne generacije, čiji je izgled ušminkan s novom prednjom maskom atraktivne romboidne strukture i užim, napadnije zakošenim glavnim LED svjetlima, spremnima ponuditi moderniji svjetlosni potpis.
Osim toga, tu je i novi dizajn alu naplataka od 17 i 18 cola dostupnih u boji laka karoserije i dijamantno poliranoj varijanti, nude se i nove boje karoserije, dok je straga u redizajniran branik ugrađen difuzor, a sam naziv modela sad je ispisan tamnim aluminijem.
I to su, otprilike, sve novosti na osvježenoj Ibizi, koju na cesti treba pažljivo promatrati kako bi se uočile razlike u odnosu na prethodnu. A kad smo sjeli za upravljač presvučen perforiranom kožom i krenuli s vožnjom, primijetili smo da se slična priča nastavlja u unutrašnjosti, koliko god sad kvalitetniji bili korišteni materijali i u izvedbi FR se serijski nudila sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, primjerene udobnosti i uzorite bočne potpore u zavojima.
Opći dojam, međutim, na tragu je onog kakav je skrojen nakon prethodnog redizajna 2021., kada je središnji zaslon podignut visoko na prednju armaturu kako bi bio uvijek na oku, dok su bočni ventilacijski otvori postali okrugli, umjesto dotadašnjih četvrtastih. I dalje se, naime, nudi klasična ručica mjenjača (protiv čega zapravo nemamo ništa, dapače), kao i mehanička ručna kočnica umjesto u današnja vremena češće prisutne električne.
Za dio vozača, posebice one starijeg kova, to će svakako biti plus, no vjerojatno ne i za one mlađe sklonije modernijim rješenjima, kakve u Seatu uglavnom vide za upravljačem nove Ibize. Njih bi, pak, mogao privući neki od novih aduta Ibize, kojih ipak ima, poput bolje povezivosti s digitalnim svijetom preko novog zaslona multimedije dijagonale 8,25 ili 9,2 inča, digitalne instrumentne ploče s mogućnošću personaliziranja prikaza, glazbenog sustava sa šest zvučnika, subwooferom i pojačalom od 300 W te mogućnosti bežičnog punjenja mobitela snagom od 15 W.
U samoj vožnji, očekivano, nema previše iznenađenja. U ugodno prostranoj unutrašnjosti nije se teško smjestiti za po dubini i visini izdašno namjestivim upravljačem, preglednost u svim smjerovima je i više nego zadovoljavajuća, a senzori i kamera za pomoć pri vožnji unazad olakšavaju snalaženje na parkiralištu. Zadržana koncepcija ovjesa s poprečnim ramenima sprijeda i polukrutom osovinom straga spremna je i dalje Ibizu bez problema držati na željenom pravcu u zavojima. Pritom, uvjerili smo se ponovno, sam ovjes nije neudobno tvrd, čak i kad asfalt nije savršen.
Niti kod motorizacije nema iznenađenja – nudi se poznati trocilindarski benzinac 1.0 TSI u varijantama s 95 i 115 KS, pri čemu snažnija izvedba umjesto 5-stupanjskog ručnog dolazi sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskom automatikom DSG. Vrh ponude predstavlja izvrsni 1.5 TSI od 150 KS, dostupan isključivo s automatikom DSG.
Prodaja nove, osvježene Seat Ibize počinje krajem studenog, a cijena početne izvedbe iznosit će 18.130 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....