StoryEditor
TEST SKUTERA

Kymco People S 300i s novim jednocilindrašem od 29 KS tajvanski je penicilin za gradske gužve

Svega 75 centimetara širok tajvanski skuter s velikim kotačima od 16 cola ovaj je skuter pravi majstor gradskih ulica
Kymco Peoples 300 2020.
 Marin Tomaš

Kymco je kralj u jugoistočnoj Aziji. Tajvanski proizvođač, koji skutere i motocikle proizvodi već punih 57 godina, u svojim pogonima u Tajvanu, Indoneziji, Maleziji i Kini godišnje sklopi nevjerojatnih 600.000 skutera i motocikala. Većinu proda na lokalnim tržištima, a samo manji dio plasira na zahtjevno tržište Europske unije. Najveće su priznanje, međutim, dobili kad ih je BMW odabrao prvo za dobavljača motora za svoj enduro G450 X, a zatim i za minijaturni tzv. range-extender motor za elektroauto i3.

image
Kymco Peoples 300 2020.
Marin Tomaš

Kymco u ponudi ima čak sedam skutera - od laganih Agility, Like i People S do maxi-skutera X-Town, Xciting i AK550. Posljednji u nizu jest People S, s motorom 300i predstavljen još potkraj 2018. na salonu motocikala u Milanu (od ranije su u prodaji još dvije slabije verzije - 50, 125 i 150). Tekućinom hlađeni jednocilindraš s bregastim vratilom u glavi i četiri ventila po cilindru razvija sasvim pristojnih 29 KS pri prilično visokih 8000 okretaja i 27,8 Nm pri 6500 okretaja. Sasvim dovoljno za skuter namijenjen gradskoj vožnji, koji na autocesti potegne do krajnjih 115 km/h.

image
Kymco Peoples 300 2020.
Marin Tomaš

A s kotačima od 16 cola, ravnom platformom za noge, izdašno podstavljenim i kožom presvučenim sjedalom, jakim diodnim svjetlima i tvornički ugrađenim uređajem protiv blokiranja kotača pri kočenju (ABS) novi People S 300i se snalazi kao riba u vodi na ulicama Zagreba, Splita, Rijeke, Osijeka... Pogotovo što je širok svega 75 centimetara, pa se njime lako probijati kroz gužvu pred semaforima. Svi ostali skuteri tajvanskog proizvođača su ili slabiji ili preširoki (osim Agility 300i).
People S, također, već iz tvornice dolazi opremljen i top-boxom od 35 litara. Ne bez razloga. Ispod sjedala, naime, jedva stanu jedna jet-kaciga i torbica ili ručnik na povratku s kupanja. Istini za volju, manjih pretinaca ima dovoljno. U standardnoj je opremi i zaslon za prikaz uputa s aplikacije za navigaciju na pametnom telefonu vlasnika, ali to kod nas ne igra osobitu ulogu, jer će se rijetki odlučiti na vožnju u inozemstvo, pa bili to Ljubljana, Sarajevo ili Beograd.

image
Kymco Peoples 300 2020.
Marin Tomaš

Tajvanci za 35-litrenim top-boxom opremljeni People S 300i traže 39.988 kuna, što je priličnih 4993 kune skuplje od novog maxi-skutera X-Town CT 300i. Ili, ako idemo još korak dalje, 8 kuna skuplje od još većeg i snažnijeg Downtowna 350i. Stvar sašava samo čijenica da Piaggio za svoj sjajni Beverly 300 S bez kofera traži 40.600 kuna, što znači da je Kymco u konačnici jeftiniji oko 2500 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. kolovoz 2020 03:10