Test

Mazda CX-80 3.3 e-SkyActiv-D AWD Takumi Plus: Prestižno, a s dizelašem i štedljivo krstarenje je zajamčeno

Duža je 24 centimetra od CX-60, dok je osovinski razmak platforme 3,12 metara

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

 Darko Tomaš/CROPIX
Duža je 24 centimetra od CX-60, dok je osovinski razmak platforme 3,12 metara

Nova, gotovo pet metara dugačka Mazda CX-80 na prvi pogled djeluje poznato, gotovo identično modelu CX-60, pa bi ih se lako moglo zamijeniti. No čim joj se približite, razlike postaju očite. Masivniji, novoizvedeni stražnji dio lijepo je ukomponiran u cjelinu s prepoznatljivim prednjim krajem, kojim dominira velika peterokutna maska hladnjaka između dva minijaturna LED svjetla.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Opis modela

Mazda je tako prošle jeseni predstavila novi veliki SUV s tri reda sjedala, koji uživo izgleda impozantno. Duža je 24 centimetra od CX-60, dok je osovinski razmak platforme 3,12 metra, što je čak 25 centimetara više. Uz širinu od 1,89 m i visinu od 1,71 m, u paketu opreme Takumi Plus i s doplatnom metalik bojom Artisan Red, CX-80 djeluje luksuzno i statusno iz svakog kuta.

Unutrašnjost/ergonomija

Unutrašnjost ostavlja dojam luksuznog salonskog prostora. Bijela podatna koža podiže dojam, svijetle tekstilne obloge armature i bogata oprema stvaraju elegantan ambijent u kojem je digitalna tehnologija prisutna, ali decentno uklopljena u arhitekturu široke armature i masivnog središnjeg grebena.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Središnji dio ističe tamni panel s nizom fizičkih tipki za klimu i sekundarne funkcije, dok Mazdin praktičan i jednostavan sustav infotainmenta omogućuje intuitivno surfanje temama putem lijepo izvedenog okruglog izbornika. Prostora u unutrašnjosti ne nedostaje: izvedba s dva pojedinačna sjedala u drugom redu pruža kraljevski smještaj, a klizno podešavanje do 12 centimetara omogućuje modulaciju prostora u odnosu na treći red s dva pomoćna sjedala.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Varijabilnost

Ako treći red nije zauzet, srednji se red može povući i dobiti vrlo izdašan prostor za koljena, dok ga po potrebi lako možete pomaknuti prema naprijed za smještaj putnika u trećem redu. Unatoč širokom otvaranju vrata, pristup trećem redu nije posve jednostavan, što je i očekivano; ondje je najkomotnije osobama nižeg rasta, a prosječno visoki mogu se smjestiti bez previše kvrčenja nogu i doticanja stropa.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Veličina prtljažnika varira ovisno o poziciji sjedala: 258 litara kada su sva sjedala zauzeta, te 566 do 687 litara kada se srednji red pomakne prema naprijed. Treba spomenuti i da se stražnja bočna velika vrata otvaraju gotovo pod kutem od 90 stupnjeva za što lakši ulazak u fotelju. Sva sila elektroničkih pomagača, pritom, u vožnji objedinjena u sustavu Mazda Proactive Safety osigurava primjerenu sigurnost u vožnji. Uz čvrstu karoseriju, nimalo ne čudi što je CX-80 zaradio maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testu.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Pogon

Na boku se ističe oznaka Inline 6, a pritiskom na tipku čuje se potmuli huk velikog 3,3-litarskog rednog šestcilindarskog dizelaša od 254 KS i 550 Nm, povezanog s blagohibridnim sustavom i mini baterijom od 0,33 kWh. Motor se savršeno slaže s karakterom Mazde, osobito pri snažnijem ubrzanju, dok 2,2 tone težak SUV sigurno grabi asfaltom.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Uparen sa sjajnim 8-stupanjskim automatikom i pogonom 4x4, CX-80 nudi odlične performanse i dominaciju na cesti u svim režimima vožnje. Veliki 20-colni kotači ponekad su glasni na poprečnim neravninama, a krug okretanja od 12,4 metra i pozamašni gabariti ograničavaju lakoću vožnje gradom i parkiranja; povišeno težište također zahtijeva pažnju u bržim zavojima.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

U vožnji

Ipak, općenito se ovaj veliki SUV vozi vrlo ugodno, a prava snaga i smisao luksuznog transporta otkrivaju se tek na autocesti, gdje CX-80 sa spremnikom goriva od 74 litre može prevaliti gotovo 1000 kilometara bez zaustavljanja za točenje. Dizelski motor pruža opušten tempo putovanja bez velike potrošnje: pri 90 km/h motor vrti samo 1400 okretaja i troši oko 5,7 l/100 km, pri 130 km/h oko 7,7 l/100 km, dok u gradu traži oko 8,5 litara.

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

Cijena/zaključak

U segmentu konkurencije najbliži mu je Kia Sorento 2.2 CRDi (193 KS, 4 cilindra) s početnom cijenom od 70.600 eura, dok ostali konkurenti poput Volvo XC90, Audi Q7 i BMW X5 spadaju u znatno skuplji segment. Mazda CX-80 kreće od 61.165 eura za plug-in hibrid 2.5 (327 KS) te od 67.130 eura za dizelski 3.3 (254 KS), oba s ulaznom opremom Exclusive-Line. Cijena testnog primjerka s top opremom iznosila je 78.365 eura, koja se s doplatama (vidi tablicu) popela do 81.650 eura. Po nama, vrijedi svakog centa tko traži ovakav tip automobila...

image

Mazda CX-80 Inline 6 AWD

Darko Tomaš/CROPIX

CX-80 3.3 D AWD

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski, blagohibridni, 6 cilindara

Obujam: 3284 ccm

Snaga: 187 kW (254 KS) na 3750/min

Moment: 550 Nm na 1500/min

Pogon: 4x4

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 499,5 x 189 x 171 cm

Osovinski razmak: 312 cm

Prtljažnik: 258/566/687 litara

Gume: 235/50 R 20, Yokohama (zimske)

Masa/nosivost: 2210/570 kg

Brzina: 219 km/h

0-100 km/h: 8,4 sekunde

Potrošnja na testu: 7,2 l/100 km

Cijena testnog primjerka: 80.650 eura

OPREMA TAKUMI PLUS - alu naplatci 20” • LED sva svjetla i rasvjeta • krovni spojler • tamna stražnja stakla • senzori i kamera 360 • 7 sjedala • bijela koža • puni električni i sigurnosni paketi • HiFi Bose • infotainment s navigacijom • automatska 3-zonska klima • el. namjestivi volan i sjedala • grijanje volana • grijanje i hlađenje sjedala...

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik boja Artisan Red • pojedinačna sjedala u drugom redu (6 sjedala) • tepisi Luxury - ukupno 3285 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 08:27