FRANCUSKI BOMBON

Na testu Citroen C3 1.2 Puretech Shine: Lagano šminkanje umjesto totalnog makeovera

Spomena vrijedne promjene na novom C3 mogu se nabrojati na prste jedne ruke. Srećom, mehanički je ostao isti kao i prethodnik iz 2016.
Citroen C3
 Marko Todorov/CROPIX
Spomena vrijedne promjene na novom C3 mogu se nabrojati na prste jedne ruke. Srećom, mehanički je ostao isti kao i prethodnik iz 2016.

Tri umjesto prijašnjih sedam mjehura na prepoznatljivim crnim plastičnim štitnicima vrata tzv. airbumps, jedino je po čemu ćete već na prvi pogled moći prepoznati da se ne radi o originalnoj trećoj generaciji Citroena C3 iz 2016. već o dotjeranoj, koja se sredinom studenog pojavila i u našim salonima po početnoj cijeni od 91.900 kuna za osnovni C3 1.2 Line.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

I to samo pod uvjetom da nije riječ baš o tom osnovnom paketu opreme, lišenom airbumpsa. Jer, kromiranu donju lajsnu, čiji rubovi više ne završavaju ispod dnevnih svjetala, nego se spuštaju prema novim glavnim svjetlima i zaobljenijoj masci hladnjaka, primjetit će samo trgovci u salonima Citroena. Isto vrijedi i za trodimenzionalna diodna stražnja svjetla. Jedina još koliko-toliko vidljiva novost diodna su glavna svjetla koja su sad dio serijske opreme svakog novog C3 i više ne svijetle žućkasto kao halogena nego bijelo kao i iznad njih ugrađena dnevna svjetla. I da, dvije su nove boje - crvena (Elixir) i plava (Spring).

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Još je teže razlike pronaći u unutrašnjosti. Ista analogna instrumentna ploča s minijaturnim središnjim zaslonom, isti ventilacijski otvori uokvireni plastikom u boji karoserije, isti višenamjenski upravljač s tipkama za radio i telefon... Jedina uočljiva novost su sjedala s centimetar i pol debelim slojem memorijske pjene koja Francuzi nazivaju Advanced Comfort, a koja su donedavno bila rezervirana samo za skuplje modele poput C5 Aircrossa.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

I nevjerojatno su udobna, pa ne umaraju ni na duljim putovanjima ili dugim čekanjima u kolonama pred graničnim prijelazima ili naplatnim kućicama. Najviše je najbitnijih novosti zapravo skriveno od pogleda - C3 sad, naime, dolazi s čitavom silom sigurnosnih sustava, od pomoći pri parkiranju i kretanju na uzbrdici, preko automatskog kočenja u nuždi i nadzora mrtvog kuta do prepoznavanja prometnih znakova i automatskog obaranja svjetala.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

I to je sve. Mehanički je, naime, isti kao i prethodnik iz 2016., koji se proizvodi u slovačkoj Trnavi, a u četiri godine na tržištu prodan je u lijepih 850.000 primjeraka. U ponudi su i dalje dva motora - 1,2-litreni trocilindarski benzinac sa ili bez turba (110 KS, odnosno 83 KS) i 1,5-litreni turbodizelaš s četiri cilindra i 102 KS.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Ispod prednjeg poklopca testiranog C3 nalazio se 1.2 Puretech, kojeg već poznajemo ne samo iz Citroena (C4, C5 Aircross..), nego i Peugeota (208, 308, 2008...), a u posljednje vrijeme i Opela (Corsa, Astra, Crossland X...). Trocilindraš sa 110 KS i više je nego dovoljan za točno četiri metra dug i jedva nešto više od tone - preciznije 1090 kilograma - težak francuski peterosjed. Sa svojih 110 KS pri 5500 okretaja i lijepim okretnim momentom od 205 Nm pri ne pretjerano visokih 1750, doslovce se poigrava laganim C3 - do stotke stiže za sasvim pristojne 9,4 sekunde, a u lijevoj traci autoceste postiže gotovo 200 km/h (točnije 198 km/h).

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Istini za volju, trocilindraš je prilično glasan, ali to među kupcima C3, a riječ je mahom o mlađim vozačima, nije nedostatak nego prednost. Potrošnja se pritom s ručnim mjenjačem i šest stupnjeva prijenosa kreće od 4,8 litara na otvorenoj cesti do 7 litara u gradu, ali u prosjeku valja računati s oko 6 litara, što znači da se s jednim spremnikom prevali oko 750 kilometara. Uz snažnijeg benzinca, i to isključivo uz najskuplji paket opreme Shine, u ponudi je i automatski mjenjač, ali taj dodatak podiže cijenu za priličnih 12.000 kuna.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Francuzi su pošteno odmjerili cijenu novog C3 i za osnovno izdanje 1.2 Puretech Live sa 83 KS s daljinskim zaključavanjem, električnim podizačima stakala i tempomatom traže 91.900 kuna. Testirani C3 1.2 Puretech sa dodatnih 27 KS, ali i automatskom klimom, dvobojnom karoserijom, airbumps, maglenkama, pomoći pri parkiranju straga i aluminijskim naplacima od 16 cola traže dodatnih 32.000 kuna. Pet godina produženog jamstva s uključenim održavanjem stižu besplatno...

Tehnički podaci
Motor 3 cilindra, benzinski, turbo
Obujam 1199 ccm
Pogon prednjii
Snaga 81 kW/110 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 400 x 183 x 147 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 300 litara
Gume 205/55 R16, Continental TS860
Težina 1090 kg
Jamstvo 5 godina/80.000 km
Ispuh CO2 128 g/km
Mjerenja
Najveća brzina 198 km/h
0-100 km/h 9,4 sekunde
Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 123.000 kuna

s doplatama 127.700 kuna

Serijska oprema (Shine) - automatski klima uređaj • diodna svjetla • električni podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • električni podizači prednjih i stražnjih stakala • dvobojna karoserija • pomoć pri parkiranju straga • vanjski retrovizori u boji krova • sustav prepoznavanja prometnih znakova • tempomat • plastični štitnici karoserije na vratima
Doplate .- metalik boja • naljepnica na krovu • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci od 16 cola

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 12:33