poput dizelaša

Na testu Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited: Strujni impuls jako godi benzincu, a i potrošnji

Novi 1,5-litreni turbobenzinac uz povremenu pomoć elektromotora snage 15 kW i baterije od 0,8 kW troši gotovo poput dizelaša

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited

 Darko TomaŠ/ CROPIX
Novi 1,5-litreni turbobenzinac uz povremenu pomoć elektromotora snage 15 kW i baterije od 0,8 kW troši gotovo poput dizelaša

Prošlogodišnji redizajn Jeepa Compass nije ponudio revoluciju, no američki SUV rastegnut na 442 cm dobio je sve potrebno za nastavak uspješne tržišne priče. Uz sitno ušminkavanje prednje maske i svjetala koja sad serijski stižu s diodama, dana mu je i tehnološka injekcija u obliku temeljite digitalizacije unutrašnjosti. I to kakva.

image

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited

Darko TomaŠ/ CROPIX

Ispred vozača smještena je raskošna digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča, pregledna i bogata informacijama koje se organiziraju po želji. Uz kvalitetnu izradu u talijanskom Melfiju (tu se proizvodi i Renegade), više nego solidnu prostranost i dozu prestiža koju značka Jeepa uvijek donosi, Compass tako sad ima više aduta nego ikad.

Jedan od njih svakako je i mild-hibridni pogon, koji predvodi novi 1,5-litreni četverocilindarski turbobenzinac od 130 KS i 240 Nm. Koristi Millerov ciklus čime je postignut visok omjer kompresije (12,5:1) i velika termička učinkovitost, a sve to pridonosi niskoj potrošnji i odlična je podloga za hibridizaciju.

Ne čudi stoga što je izuzetno štedljiv uz 48-voltni elektromotor snage 15 kW integriran u 7-stupanjsku automatiku s dvostrukom spojkom, vodom hlađenu bateriju od 0,8 kWh te starter-generator s remenskim prijenosom ugrađen radi uglađenog pokretanja motora pri malim brzinama.

image

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited

Darko TomaŠ/ CROPIX

Posebno malo troši u gradu, gdje hibridni sustav funkcionira besprijekorno i omogućuje kretanje, ali i vožnju malim brzinama na struju. Što, naravno, pomaže turbobenzincu, koji se ovako ne mora cijelo vrijeme boriti s masom od 1,5 tona u gustom prometu, kao i prilikom parkiranja.

Gradom se tako bez problema vozi s prosjekom od oko 5 litara, iako se već pri prvom odrješitijem pritisku na papučicu gasa uključuje turbobenzinac, ali tiho i potpuno neprimjetno, pa vozaču često jedino pogled na brojač okretaja signalizira da se vozi na benzin.

image

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited

Darko TomaŠ/ CROPIX

Slično iskustvo donosi i vožnja autocestom. Uz uglađen rad hibridnog sustava i temeljitu zvučnu izolaciju teško je odrediti je li benzinac uopće aktivan, jer do vozača i putnika u pravilu dopire tek šum vjetra i zvuk kotrljanja kotača.

I tu se, pritom, troši umjereno - oko 7,5 litara. Iako su performanse pristojne, u vožnji ponekad nedostaje žustrine. Što je šteta, jer Compass lijepo drži cestu i spretan je u zavojima, a i kočnice uvjerljivo grizu, usprkos regenerativnim zadacima.

image

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited

Darko TomaŠ/ CROPIX

Hibridni pogon tako je OK, no pitanje je koliko će biti zanimljiv našim vozačima s obzirom na to da se u ponudi još uvijek nalazi i jednako snažan dizelaš 1.6 Multijet, u prosjeku 0,6 litara štedljiviji i u startu 16.000 kuna povoljniji (u opremi Limited). Dizelaš, doduše, dolazi isključivo s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, no pitanje je koliko će to donijeti vode na mlin hibrida.

image

Jeep Compass 1.5 e-Hybrid Limited

Darko TomaŠ/ CROPIX

Ukratko

Druga generacija Compassa zamijenila je 2017. ne samo svog prethodnika, nego i ne baš uspješni Patriot, te se brzo ustoličila kao najprodavaniji Jeep u Europi s čak 40 posto prodajnog udjela

Turbobenzinac 1.5 koristi Millerov ciklus čime je postignut visok omjer kompresije (12,5:1) i velika termička učinkovitost

Unutrašnjost nudi obilje prostora i pregršt pretinaca za odlaganje sitnica, a prtljažnik broji solidne 424 litre

Hibridni pogonski sustav radi uglađeno i tiho, troši umjereno, a za ocjenu izvrstan nedostaje mu tek malo više žustrine

Potpuno digitalizirana instrumentna ploča od 10,25 inča vrijednost je više u besprijekorno skrojenoj unutrašnjosti

Compass 1.5 e-Hybrid

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, 1469 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 5550/min

Moment 240 Nm pri 1500/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 440 x 182 x 163 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 424/1270 litara

Gume 225/55 R18

Težina1505 kg

CO2 ispuh139 g/km

MJERENJA

Brzina 193 km/h

0-100 km/h 10 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

Cijena: 297.900 kuna

S doplatama 303.600 kn

OPREMA Limited - alu naplaci od 18” • automatska klima • adaptivni tempomat • dodirni zaslon multimedije od 10,1 inča • TFT instrumentna ploča od 10,25 inča • USB priključci • ulazak u vozilo i pokretanje bez ključa • diodna svjetla • kožni volan • sjedala od tkanine i eko kože • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • senzori za kišu • el. ručna kočnica • automatsko kočenje • kamera za vožnju unazad • prepoznavanje prometnih znakova • upozorenje za vozila u mrtvom kutu • zatamnjena stražnja stakla

DOPLATE - metalik lak • ukupno: 5700 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 23:44