U TRENDU

Na testu plug-in hibridni Audi A3: S 204 KS uvijek ima daha, a samo na struju prelazi 67 km

Audi nije izumio plug-in hibrid u klasi kompaktnih vozila, ali je zato plug-in hibridni A3 izveo sjajno
Automobil Audi A3 TFSIe
 Boris Kovačev/CROPIX

Audi A3 i hibridna tehnologija pogona nisu od jučer. Podsjetimo se: Kod prethodne generacije kompaktni se Audi A3 mogao naručiti kao plug-in hibrid pod nazivom e-tron, međutim s aktualnom generacijom stvari se donekle mijenjaju jer su plug-in hibridi u fokusu više nego ikad prije.

Posebice ako imamo na umu da su jučer krenuli državni poticaji i da se za plug-in hibride također može rezervirati izdašnih 40.000 kuna. Ranije ove godine, dakle, i na hrvatsko tržište je stigla plug-in hibridna verzija kompaktnog Audija A3 pod nazivom 40 TFSIe izgrađena na modularnoj MQB EVO platformi VW Grupe koja omogućuje izgradnju elektrificiranih modela svih marki koncerna.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Po izgledu i dimenzijama Audi A3 Sportback plug-in hibrid ne mijenja se u odnosu na benzinsku ili dizelsku verziju: duljina od 4343 mm, širina od 1816 mm (1984 mm s otvorenim zrcalima), visina od 1450 mm i međuosovinski razmak 2,63 metra mjere su i ostalih verzija. Pritom je i izgled prepoznatljiv, posebice prednja šesterokutna velika maska i tanka led svjetla koja bez dvojbe ukazuju na jedan Audi.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Ni u unutrašnjosti nema bitno drugačijih detalja nego kod standardnog A3, ali su recimo presvlake u hibridu sjedala izrađene od recikliranog PET materijala. Prostor za putnike izuzetno je sofisticiran u pogledu završne obrade i materijala, kokpit je digitaliziran kao i središnji ekran multimedije, s fizičkim tipkama svedenim na najvažnije.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Konkretno, "Audi Virtual Cockpit" višestruko je podesiv prema želji i pruža niz korisnih infografika dok ekran infotainmenta pruža i specifične informacije za hibridne automobile kao što su tražene performanse sustava, napunjenost baterije ili status pogona. Audi nudi i odabir načina vožnje putem sustava Audi Drive Select s postavkama udobnosti, učinkovitosti, automatskim, dinamičkim i individualnim načinom vožnje, kao standard za hibrid.

Što se tiče unutarnjeg prostora, sprijeda i visoki sjede sjajno, straga ima dosta mjesta i za koljena, no najveća mana ovog auta nalazi se iza naslona stražnje klupe: prtljažnik kapacitet od tek 280 litara jer je prostor za teret "pojeo" prostor za smještaj baterije.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Nadalje, treba imati na umu i da ovakva plug-in verzija na vagu donosi 1635 kg ili 240 kg više od primjerice mild-hibridne verzije 35 TFSI koji teži 1395 kg. Za to povećanje težine najzaslužniji je spomenuti paket baterija kao i sve ostale dodatne komponente sustava koji uključuje sinkroni motor s trajnim magnetima ugrađen unutar 6-stupanjskog mjenjača S Tronic.

Krećemo na vožnju i isprobavanje mogućnosti kombinacije 1,4-litrenog TFSI četverocilindraša u suradnji s elektromotorom koji isporučuju sistemsku snagu od 204 KS (od čega 109 KS iz elektromotora) te 350 Nm najvećeg okretnog momenta. Dobra stvar: prema WLTP-u, A3 Sportback 40 TFSIe samo na struju u stanju je prijeći do 67 kilometara što bi trebalo biti dovoljno za većinu svakodnevnih gradskih i prigradskih ruta. Dakle, ako se vozite puno po gradu, to je to.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Što se punjenja baterije tiče, na utičnici od 230 V baterija od 13 kWh nam se punila gotovo 4 sata do 100 posto. U urbanim sredinama, u relativno tekućim uvjetima prometa, putovali smo s oko 3,5 km / kWh u prosjeku između 25 i 30 km/h. Sveukupno, u potpunosti iskorištavajući potencijal hibridnog sustava - ali prije svega s potpuno napunjenom baterijom - prosjek je bio oko 25,3 km/l i 5,4 km/kWh.

Izvan gradskih zidina, Audi A3 pokazuje precizno upravljanje, a osim što u gradu štede benzin, na otvorenim cestama pokazuje se zaista zabavnim posebno u "dinamičnom" načinu vožnje, koji održava benzinski motor stalno aktivnim i daje maksimum performansi.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Praktično, zadani način rada je "Auto Hybrid". kad se pogon se automatski raspoređuje između dva motora na takav način da oba rade s optimalnom učinkovitošću. "EV" znači potpuno električno putovanje; tada benzinski motor pomaže samo ako je potrebno, primjerice kod pritiskanja papučice "do poda".

Zaključak: Audi nije izumio plug-in hibrid u klasi kompaktnih vozila, ali je zato plug-in hibridni A3 izveo sjajno.

image
Automobil Audi A3 TFSIe
Boris Kovačev/CROPIX

Na koncu i cijena: u verziji s prednjim pogonom, mjenjačem s dvije spojke i paketom opreme Select stoji 309.830 kuna do registracije, a nakon odbijana 40.000 kuna uz državni poticaj 269.830 kuna što nije malo, ali je mjera za premium kompakt na plug-in hibridni pogon.

TEHNIČKI PODACI

A3 40 TFSIe

Motor turbobenzinski, ugrađen sprijeda poprečno

+ elektromotor (109 KS/330 Nm)

Cilindri/obujam 4/1395 ccm

Snaga 150 KS pri 5000 o/min

Okr. moment 250 Nm pri 1550 o/min

Ukupno 204 KS, 350 Nm

Baterija litij-ionska, 13 kWh

Mjenjač automatizirani, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 434 x 182 x 146 cm

Osovinski razmak 263 cm

Prtljažnik 280-1100 litara

Gume 225/40 R18, Pirelli Sottozero

Težina/nosivost 1560/505 kg

Jamstvo 5 godina/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 227 km/h

0-100 km/h 7,6 sekundi

Potrošnja 5,3 l/100 km

Cijena 309.830 kuna

S doplatama 372.400 kuna

Serijska oprema - aut. dvozonska klima • diodna svjetla • pametni ključ • digitalna instrumentna ploča • tempomat • višenamjenski upravljač u koži • radio + 6 zvučnika • bežično punjenje telefona • sportski ovjes • aut. kočenje u gradu i zadržavanje trake...

Doplate - metalik boja • aktivni tempomat • ambijentalna rasvjeta • sportska sjedala • el. otvaranje prtljažnika • krovni nosači • zimske gume + aluminijski naplaci (18 cola)...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 08:08