Veliki benzinski motor 3.5 V6 nedvojbeno ima sjajan zvuk i moćno vuče, ali prečesta zastajkivanja radi točenja sve skupljeg benzina odbijala su europske kupce od Murana, unatoč njegovoj statusnoj i luksuznoj pojavi. No, od rujna bi stvari konačno mogle krenuti na bolje.
Nissanovom crossoveru napokon je transplantiran dizelski motor, nasušno potreban za ikakav zapaženiji nastup pred europskim kupcima. Izabran je poznati, tehnološki poboljšan četverocilindarski dizelski motor 2.5 dCi od 190 KS i 450 Nm, kojeg smo nedavno upoznali u redizajniranom Pathfinderu i Navari. Prvotna ideja bila je ugradnja novog, snažnijeg motora 3.0 dCi V6, ali se odustalo zbog prevelikih tehničkih ograničenja Muranove karoserije i donjeg postroja.
Kako diše dizelski Murano i ima li šanse drsko zapapriti suparnicima, provjerili smo na promociji u Frankfurtu. No, prije nego što smo ušli u luksuznu unutrašnjost, zapazili smo promjene na dizajnu prednjeg dijela. Premda je Muranov izgled temeljito ispeglan 2008., dizelski motor zahtijevao je veće otvore za dovod zraka, što je iskorišteno kao prilika za još jedan facelifting maske, branika i svjetala. Premda promjene nisu radikalne, ukupan rezultat je izvrstan. Murano se doima ozbiljnije i muževnije, a s naplacima od 20 cola (doplata) i impozantnije.
Jedan od usputnih dobitaka je bolja aerodinamika, smanjenog koeficijenta zračnog otpora sa 0,37 na 0,34 cW. Što se motora tiče, ne vjerujemo da će biti nezadovoljnih. Prije svega, pozitivno iznenađuje profinjen i jedva čujan rad velikog četverocilindraša. Dizelski zvuk temeljito je prigušen i pri ubrzanjima, a više od same startnosti s mjesta doimaju se upečatljiva međuubrzanja, naročito na otvorenoj cesti, omogućena velikim okretnim momentom motora od 450 Nm.
Zasluge nose i pravovremene reakcije uglađenog i solidno brzog automatskog mjenjača sa 6 stupnjeva, a pritom je uspješno ostvarena i temeljna misija – što niža potrošnja. Tvornički deklariranih 8 litara u praksi narastu na nešto manje od 10, što luksuzni japanski crossover konačno svrstava među nerastrošne primjerke svoje klase.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
MOTOR 2.5 dCi
Vrsta dizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm) 2488
Snaga (KS/min) 190/4000
Moment (Nm/min) 450/2000
Dimenzije (m) 4,84x1,88x1,73
Mjenjač automatski, 6
Najveća brzina (km/h) 196
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 10,5
Pros. potrošnja (l/100 km) 8,0
Očekivana cijena (eura) 59.000
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....