StoryEditor
NA TESTU

Opel Grandland X Hybrid4 Ultimate s 300 KS jedno je od većih ugodnih iznenađenja ove godine

Hibridni sklop turbobenzinca i dva elektro motora Opelovom 4x4 SUV-u omogućuje vožnju od samo na struju do brutalnih performansi, po želji...
Opel Grandland X
 Zvonimir Jurčić

Opel Grandland X najveći je SUV u ponudi Opela, a na valu elektrifikacije game nedavno je predstavljena i plug-in hibridna izvedba. I to u dvije varijante: uz 1,6-litreni turbo benzinac bazna izvedba stiže s jednim elektromotorom i ukupno 225 KS dok snažniji model s dva elektromotora dodana benzincu (drugi elektromotor pokreće stražnju osovinu pa zato u nazivu stoji Hybrid4 što upućuje na pogon na obje osovine) ispucava čak 300 KS i 520 Nm. Zvuči obećavajuće! A u praksi?

image
Opel Grandland X
Zvonimir Jurčić

U praksi se pokazalo kako njegova crno/bijela karoserija možda i ponajbolje oslikava njegov karakter,  baš poput krajnosti tih dviju boja. Jer, s jedne strane sjedite u hibridu kojem se baterija može puniti i na utičnicu i koji u potpuno električnom modu može prijeći do 50 kilometara (premda se s težom nogom na gasu i vožnjom do maksimalnih 135 km/h taj doseg odmah smanji za duplo) pa u gradskoj kreni/stani vožnji možete samo na struju voziti čitav dan bez ispuštanja CO2 u atmosferu. Inače, njegova baterija od 13,2 kWh je na brzom punjaču puna za dva sata, na kućnoj utičnici za sedam.

image
Opel Granland X
Zvonimir Jurčić

S druge strane, s tolikom snagom i momentom ispod desnog stopala, jednostavno ne možete a da to ne isprobate.
Tada razgovaramo o 234 km/h najveće brzine te o sprintu do 100 km/h iz stajanja za treptaj oka više od 6 sekundi! Međuubrzanja su također silovita, a 8-stupanjski automatski mjenjač sjajno se pritom prilagođava svim režimima vožnje i uvijek je u pravoj brzini u pravom trenutku.

image
Opel Granland X
CROPIX

Na magistralnim pravcima ili autocesti ako želite izvlačiti maksimum, rad benzinca je u prvom planu uz diskretnu asistenciju stražnjeg elektromotora. Stvarno je tada užitak sjediti za volanom ovakvog Grandlanda X. Ipak, tada zaboravite na štednju goriva jer potrošnja u takvim uvjetima može iznositi i deset litara.
Ipak, većinu vremena ovaj će automobil biti pod manjim opterećenjima i hibridnom programu kad se potrošnja kreće oko otprilike šest litara benzina dok uz veću pažnju može računati i na 4,5 litara (takva potrošnja je time upečatljivija jer riječ o SUV-u s masom od gotovo 1,9 tona, 300 konja, 4x4 pogonom i automatskim prijenosom).

image
Opel Granland X
CROPIX

Od opcija konfiguracija vožnje na izbor (električni, kombinirani hibridni, sportski benzinski i 4x4) zanimljiva je i ona namijenjena vožnji izvan asfalta gdje „vuča na sva četiri” itekako ima smisla.
Tada do izražaja dolazi i nešto veća tvrdoća ovjesa što do izražaja dolazi upravo na makadamu i lošijim podlogama.

image
Opel Granland X
CROPIX

Živjeti u kabini Opela Grandland u ovom je slučaju posebno ugodno uz najbolju opremu Ultimate koja serijski sadrži sve blagodati za udobnost i sigurnost. Premda je baterija smanjila prtljažnik na još uvijek solidnih 390 litara, za putnike ima mjesta u izobilju, ergonomija vozačkog mjesta je odlična, a zanimljivo, u Grandlandu ćete pronaći još dosta analognih prekidača jer dobar dio toga nije premješten na upravljanje putem dodirnog zaslona na „touch”.

image
Opel Granland X
CROPIX

Na koncu, nakon testiranja smo se složili kako dugo na testu nismo imali jedan ovako brz, ali i raznovrstan automobil u svim pogledima vožnje, a Grandland se u ovoj verziji itekako nameće kao alternativa prokušanim majstorima u klasi hibridnih SUV-modela Toyote i Honde...

HYBRID4
TEHNIČKI PODACI

Motor    turbobenzinski, 1598 ccm
    + dva e-motora
Cilindri/ventili    4/16
Ukupna snaga    221 kW/300 KS
Ukupni moment    520 Nm
Pogon    automatski električni 4x4
Mjenjač    automatski, 8 brzina
Dimenzije    448 x 185,5 x 161 cm
Osovinski razmak    267,5 cm
Prtljažnik    390 litara
Gume    205/55 R 19, Michelin
Masa/nosivost    1875/475 kg
Jamstvo/baterija    4 god/8 god
MJERENJA
Brzina    234 km/h
0-100 km/h    6,3 sekundi
Prosječna potrošnja    6,0 l/100 km
Cijena 357.145 kuna
S doplatama 410.050 kuna

OPREMA ULTIMATE - alu naplaci 19” • dvobojna karoserija • crna stakla straga • automatska LED svjetla sprijeda i straga • tempomat • paket Zima  • paket Sigurnost • paket Svestranost • paket Sight & Light) • paket Park & Go 2 • automatska klima • tempomat • multimedija IntelliLink 5.0 • keyless...
DOPLATE - butik boja • srebrni nosači • rolete straga • kožna sportska sjedala (vozačko el. podesivo) • dvozonska klima • alu papučice • paket Park & Go 3... Ukupno 52.905 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. kolovoz 2020 09:22