MITSUBISHI

Pajero 3.2 DI-D: Terenac koji je all-inclusive

 Ivan Lacković

Mitsubishi nije sklon čestim obnovama svojih modela, pa tako ni Pajera, kultnog veterana teške off-road scene s tridesetljetnom povijesti. Ali kad to učini, poklonici ove vrste automobila ne ostaju hladni, u najnovijem slučaju ponajviše zbog osjetno snižene akcijske cijene, sad najpovoljnije u ovoj klasi.

Povrh toga, poput tvrđave robusna i čvrsta karoserija četvrte generacije Pajera sad se šepuri raskošnijom maskom i modernijim svjetlima, pa je uz nove naplatke, zacrnjene stražnje prozore i široke bočne stepenice Pajero u svojoj najskupljoj izvedbi Instyle doista impozantan, pa i pomalo glamurozan. Isto vrijedi i za unutrašnjost: sjedi se udobno i visoko iza gotovo vertikalno postavljenih prozora i grijanog vjetrobrana, a prostranost omanjeg dnevnog boravka i golema količina opreme oplahnjuju osjećajem privilegiranosti i nadmoćnosti.

Istina, izvedba pojedinih prekidača i ručica otkriva pomalo konzervativan japanski stil, ali sve to pada u drugi plan pred ugodnim kožnim foteljama, izvrsno odmjerenim volanom i otmjenim širokim središnjim grebenom. Još kad krene koncertni ugođaj koji izlazi iz 12 zvučnika fantastičnog Rockford Fosgate audio sustava…

Pajero je i neočekivano tih. Kamionska grubost velikog dugohodnog dizelaša sad je bolje prigušena, pa i pri hladnom startu jedan od najvećih dizelskih četverocilindraša ne ostavlja rambo-dojam. Samo pri snažnijim ubrzanjima zvuk pojačano naglašava snažan karakter dizelske 3,2-litrene motorčine od 200 KS i 441 Nm, kojoj rijetko kad ponestane snage pri vuči terenca teškog 2,2 tone. Uostalom, hvata stotku za samo 11 sekundi, i to s uglađenim automatskim mjenjačem (moguće je i ručno šaltanje).

Najluksuzniji Pajero, opremljen jakim ksenon svjetlima, u retrovizoru ostavlja pomalo zastrašujuć dojam pa mu se prolaz često puta oslobađa i bez stvarne potrebe. Za volanom se, pak, doima manjim no što stvarno jest, ali zbog visine i težine nije oličenje dinamičnosti koja se pamti. No, zato nam je silazak na meki teren dao osjećaj da njime možemo na kraj svijeta. Na raskvašenom terenu glavni asistent postaje kraća ručica, desno uz mjenjač.

Njome se biraju željene kombinacije prijenosa, od osnovnog stražnjeg pogona kao najpogodnijeg za svakodnevnu vožnju običnim cestama do blokade diferencijala s dodatkom reduktora za najteže terene, čime Pajero postaje nezaustavljivi off-roader. Između su dva programa - za blaže terene pogon 4x4 s omjerom prijenosa snage 33 posto sprijeda, a 67 straga i za teže podloge blokada diferencijala u ravnomjernom omjeru snage 50:50.

Udarne rupe? Ležeći policajci? Visoki rubnjaci? Pajero to i ne osjeti… Uz sve to, prosječna potrošnja između 10 i 11 litara u slučaju raskošne i prodorne japanske nemani ne može se proglasiti rastrošnom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 14:13