TEST

PEUGEOT 2008 1.6 VTi ALLURE Benzinac, zašto ne!

2008 s benzincem lijepo vuče i umjereno troši, pa je zanimljiv onima koji ne rade puno km
 Foto: Ivan Lacković

Ideja malih crossovera prilično se udomaćila, pa iz kućnih rasprava koju vrstu novog auta odabrati sve češće izlazi kao pobjednik. I Peugeot 2008 pokazao je da se dobro snalazi u toj tržišnoj niši, u kojoj prevladavaju dizelaši, ali svima koji ne rade više od 10.000 kilometara godišnje podjednako su zanimljivi i benzinci, posebno 1,6-litreni od 120 KS, jeftiniji od dizelaša (115 KS) za čitavih 10.000 kuna.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Razvijen je u suradnji s tvrtkom BMW, a tehničke karakteristike i performanse na papiru ostavljaju dojam prilično snažnog i brzog motora. Praksa to i potvrđuje. Razvuče li se, naime, u visoke okretaje, zazvuči resko i zahvaljujući tehnici promjenjivog rada ventila pokazuje da može čvrsto zagristi asfalt i bez straha povesti kolonu na najbržoj traci autoceste. Jednako mu paše i opušteni stil vožnje, u kojem se dopada tihim i uglađenim radom, ali i potrošnjom od 6 litara na otvorenom i 8 u gradskoj gužvi.

Bez obzira kako ga vozili, iz niskih okretaja uvijek se fino izvlači, djeluje dovoljno živo i ne iziskuje česta šaltanja, što je dobra okolnost i zbog mjenjača neprirodno dugačkih hodova. Da, to je jedan od najboljih preostalih atmosferskih benzinaca sa 120 KS, kojemu bi bolji mjenjač sa šest stupnjeva jako dobro legao. Ovjes je podešen više njemački nego francuski, ali uz odlična sjedala pruža dovoljnu udobnost i uz povišeno podvozje fino brodi po neravninama i van asfalta.

Peugeot je i dovoljno prostran i praktičan da može ispuniti obiteljske standarde, a veći povod raspravi jedino može biti upravljač malen kao u bolidu Formule 1. Pridonosi osjećaju preciznosti, ali ovisno o stasu vozača, manje ili više zaklanja pogled na instrumente. Šteta i što glatka plastika gornjeg dijela armature izgleda dosta skromno. Ipak, u najbogatijoj opremi Allure i sa šminkerskim doplatama (17-colni naplaci, panoramski krov...) ostavlja pravi manekenski dojam.

2008 1.6 VTi

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1598 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min

Moment 160 Nm pri 4250/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 416x174x156 cm

Osovinski razmak 254 cm

Prtljažnik 350 litara

Brzina 196 km/h

0-100 km/h 9,5 sekundi

Potrošnja 7,7/4,8/5,9 l/100 km

Ispuh C02 135 g/km

CIJENA 139.380 kn

S DOPLATAMA 153.045 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. travanj 2024 11:24