TEST

PEUGEOT 308 1.6 HDi ACTIVE Opravdava visoka očekivanja

Dobra mjera: dizelaš sa 92 KS i srednja oprema Active dobro su odmjerena kombinacija
 Željko Puhovski/CROPIX
Dobra mjera: dizelaš sa 92 KS i srednja oprema Active dobro su odmjerena kombinacija

Manje je više. Stara izreka pokazuje se točnom i u slučaju Peugeota 308, proglašenog za Europski auto godine 2014. Dokaz? Francuski kompakt dizajniran je jednostavno, bez avanturizma, ali konačan rezultat je izvrstan. Karoserija smještena na novu platformu EMP2 djeluje privlačno i mami poglede. A slično je i u unutrašnjosti. Prednja armatura potpuno je lišena suvišnih prekidača, barem kad nije riječ o osnovnoj opremi Acess bez središnjeg dodirnog zaslona od 9,7 inča, kojim se inače upravljanja klimom, ventilacijom, glazbenim sustavom...

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Ipak, da je manje ponekad više posebno pokazuje slabija izvedba dizelaša 1.6 HDi sa 92 KS, koja 308 paše kao salivena. I ne samo iz kuta vozača mlađih od 24, koji snažniju izvedbu sa 115 KS ne smiju niti voziti. Osnovnoj dizelskoj ponudi zbilja ništa ne nedostaje. Radi uglađeno, troši zbilja na kapaljku, uglavnom ispod 5 litara, a pritom nudi sasvim dovoljno žustrine. Nije, naravno, sportski nastrojena, ali pristojno hvata zalet i juri sve do 183 km/h, znatno brže nego je dozvoljeno zakonom. A to i ne čudi s obzirom na to da 230 Nm nudi već na niskih 1750/min, pa karoserija od perolakih 1,1 tonu uvijek spremno dočeka snažniji pritisak gasa.

Čak i kad motor prethodno životari na niskim okretajima. U vožnji ne nedostaje niti šesti stupanj na mjenjaču, kakvim se hvali snažnija izvedba. Razlika je u tek nekoliko decibela više pri jurnjavi autocestom, što pokazuje da razvučeni peti stupanj, ali i uzorita zvučna izolacija, rade dobar posao. A možda najveći argument za izbor slabije izvedbe je ušteda novca. Dok se izvedba 1.6 HDi sa 92 KS nudi od 132.170 kn, za snažniju od 115 KS treba izdvojiti barem 141.485 kn. Znači, gotovo 10.000 kuna više, što je zbilja nepotrebno. Taj novac bolje je iskoristiti za skok iz osnovne Allure u srednju opremu Active, jer tako 308 dobiva znatno više na draži.

Ručna klima pretvara se u automatsku, ručice na vratima su u boji karoserije, čelični naplaci od 15 cola prerastaju u alu naplatke od 16 cola, dobivaju se senzor za kišu i pomoć pri kretanju na uzbrdici... Zapravo, 308 tek tada postaje auto s reklame, jer uz opremu Active nudi i maleni sportski upravljač, kao posuđen iz kartinga, ali i već spomenuti zaslon, koji armaturu oslobađa suvišnih prekidača. Testirana izvedba, s dizelašem od 92 KS i srednjom opremom Active, svakako zaslužuje palac gore.

308 1.6 HDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1560 cccm

Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 425x186x146cm

Osovinski razmak 262 cm

Prtljažnik 420/1228 litre

Gume 205/55 R16

Masa 1090 kg

Ispuh CO2 95 g/km

Brzina 183 km/h

0-100 km/h 11,3 sekundi

Potrošnja 4,8 l/100 km

CIJENA 140.450 kn

S DOPLATAMA 149.250 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2025 19:28